kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۵۴۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵

افزایش وام نوسازی تاکسی‌ها به۵۰ میلیون تومان

مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران از افزایش وام نوسازی تاکسی‌ها از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان خبر داد.



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا قنادان در جلسه کارگروه تنظیم بازار استان تهران افزود: این وام‌ها با کارمزد ۴ درصد از منابع شهرداری در اختیارشان قرار می‌گرفت که هفته گذشته قرار شد از ۴۰ میلیون به ۵۰ میلیون تومان افزایش یابد.
قنادان با بیان اینکه پیرو افزایش نرخ بنزین افزایش قیمتی در کرایه تاکسی‌ها نداشتیم، گفت: در همه خطوط در پایانه‌های تحت نظارت سازمان هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم البته ممکن است برخی مسافربر‌های شخصی افزایشی در کرایه‌ها داشته باشند.
وی ادامه داد: البته افزایش خودسرانه نرخ کرایه مسافربر‌های شخصی نیز سبب شده است شهروندان بیشتر از تاکسی‌های رسمی و اینترنتی استفاده کنند و این مسئله بسیار مهم و به نفع رانندگان تاکسی است.
مدیرعامل شرکت تاکسیرانی شهر تهران افزود: بخش اعظم حمل و نقل مسافران با تاکسی ون‌هاست که درخواست کرده‌ایم برای ون‌ها نیز کارت سوخت جدید صادر شود و در این خصوص اطلاعات ون‌ها را نیز از ما گرفته اند.
قنادان با تأکید بر اینکه شهروندان می‌توانند گزارش تخلف رانندگان تاکسی را به شماره ۱۸۸۸ اطلاع دهند، گفت: میزان گزارش‌های یک هفته گذشته نسبت به مدت مشابه قبل که تغییر قیمت بنزین نداشتیم، بیشتر نشده است و نشان می‌دهد که رانندگان تاکسی قانون‌مند بوده و نرخ‌ها را خودسرانه افزایش نداده‌اند.
وی با بیان اینکه ۷۸ هزار تاکسی در شهر تهران وجود دارد، افزود: در حال تهیه طرحی هستیم که رانندگان تاکسی بر اساس پیمایش خودروی خود سهمیه سوخت دریافت کنند و در صورتی که در کارگروه ویژه سوخت که سه معاون وزیر کشور، نفت و صنعت حضور دارند، این موضوع بررسی و احتمالاً تصویب خواهد شد، ضمن اینکه مسافربر‌های شخصی نیز باید
سامان‌دهی شوند.