kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۵۰۲۷
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۲

حوادث کوتاه از کشور


      
      توقیف کامیون حامل کالای قاچاق
زاهدان‌– خبرنگار کیهان : با هوشیاری ماموران ایستگاه بازرسی شهید «غفاری» زاهدان، کامیون حامل چهار میلیارد کالای قاچاق قبل از رسیدن به مقصد شناسایی و توقیف شد.
فرمانده انتظامی شهرستان زاهدان گفت: ماموران ایست و بازرسی شهید «غفاری» هنگام کنترل خودروهای عبوری در محور «زاهدان- خاش» به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند.
سرهنگ حمید رضا اکبری ، بیان کرد: ماموران انتظامی پس از هدایت خودرو به داخل ایستگاه در بازرسی از آن 299 کیسه 25 کیلویی شیرخشک، دوهزار و 200 لیتر گازوئیل، شش حلقه لاستیک تراکتور  فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.
 قاچاق پرنده
رشت‌– خبرنگار کیهان‌: یک محموله بزرگ قاچاق پرندگان در آستارا کشف و ضبط شد.
رئیس ‌حفاظت محیط‌زیست آستارا گفت: یک محموله حاوی ۳۰۱ قطعه پرنده سهره طلایی از قاچاقچیان غیربومی پرندگان در این شهرستان کشف و ضبط شد.
فلاح مجاور‌، افزود: این تعداد سهره طلایی که غیرقانونی و توسط متخلفان غیربومی صید شده و شبانه در حال انتقال به تهران بود که توسط ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان مرزی بندر آستارا در یک عملیات غافلگیرانه کشف و ضبط شد.
وی اظهار داشت: از این متخلفان تعدادی قفس و صندوق نگهداری پرنده نیز کشف و ضبط شد.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستان‌ها‌: رئیس ‌پلیس‌راه استان قزوین اعلام کرد: واژگونی سواری پژو ۴۰۵ در محور اقبالیه یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشت.
سرهنگ نصرالله بیگلری‌، افزود: در اثر این حادثه یکی از سرنشینان خودرو به علت شدت صدمات وارده در دم فوت و سه نفر دیگر مجروح و برای اقدامات قانونی به بیمارستان منتقل شدند.
وی بیان کرد: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات رانندگی در دست بررسی است.
قاچاقچیان در دام
دزفول‌- ایرنا : رئیس ‌اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان دزفول گفت: دوقاچاقچی چوب توسط یگان حفاظت منابع طبیعی دزفول دستگیر و خودروی حامل زغال قاچاق آنها توقیف شد.
علیرضا فتح الهی ، افزود: خودروی توقیف شده حامل ۲۳۰ کیسه زغال قاچاق بود که توسط یگان حفاظت محیط زیست توقیف شد.
وی اظهار داشت: ۲ قاچاقچی  بازداشت و برای انجام مراحل قضایی تحویل دادسرا شدند.
کشف نوشیدنی قاچاق
آبادان‌– صدا و سیما‌: فرمانده مرزبانی استان خوزستان از توقیف یک فروند شناور باری و کشف محموله نوشیدنی‌های قاچاق در آب‌های شمالی خلیج‌فارس خبر داد.
سرتیپ پاکباز گفت: مرزبانان پایگاه دریابانی آبادان حین کنترل شناور‌های عبوری در دهانه بهمنشیر، یک فروند شناور باری حامل کالای قاچاق که به سمت بندر چوئبده در حرکت بود را شناسایی و متوقف کردند.
وی افزود: دریابانان در بازرسی از شناور، ۸ هزار و ۴۰۰ لیتر روغن زیتون، ۷ هزار و ۲۰۰ قوطی نوشیدنی ماءالشعیر که بدون مجوز، قاچاق و با هدف عرضه در بازار داخلی کشور بارگیری شده بود را کشف کردند.
وی با ‌اشاره به دستگیری ۶ متهم در این زمینه گفت: کارشناسان ارزش کالا‌های کشف شده را ۵ میلیارد ریال برآورد کردند که پس از تشکیل پرونده اولیه به همراه متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند.
بار قاچاق به منزل نرسید
ارومیه- ایرنا: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: یک میلیارد ریال کالای قاچاق در شهرستان ماکو کشف و ضبط شد.
سرتیپ مسعود خرم‌نیا‌، افزود: پلیس آگاهی ماکو در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی با یک دستگاه اتوبوس مسافربری در محور تهران به استانبول در زمینه قاچاق کالا فعالیت می‌کند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی اضافه کرد: ماموران با انجام کارهای اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات لازم اتوبوس مذکور را شناسایی و آن را در کمربندی ماکو متوقف کردند.
وی ادامه داد: در بازرسی از اتوبوس مذکور مقدار دو هزار قلم لوازم آرایشی، ۲۰۰ ثوب البسه و ۱۰۰جفت کفش قاچاق را کشف
و ضبط کردند.
خرم‌نیا اظهار داشت: این اتوبوس مسافربری که در امر کالای قاچاق مورد استفاده قرار می‌گرفت، توقیف و یک متهم نیز دستگیر شد.
سانحه رانندگی مرگبار
شیراز- مهر‌: تصادف رانندگی در سه راه دارالمیزان سه کشته و یک زخمی برجا گذاشت.
در این سانحه یک خودروی نیسان با یک دستگاه تیبا
برخورد کرد.
دو سرنشین تیبا به دلیل شدت جراحات وارده قبل از رسیدن نیروهای امدادی درگذشتند.
در این رابطه سه دستگاه آمبولانس نیز به محل اعزام شد که دو سرنشین نیسان را به بیمارستان جم منتقل کردند. در بیمارستان نیز راننده نیسان به دلیل شدت جراحات درگذشت.
مرگ خاموش
شهرکرد- ایرنا: مدیرکل پزشکی قانونی چهارمحال وبختیاری از فوت دختر ۱۲ ساله در گندمان از توابع شهرستان بروجن به دلیل مسمومیت منوکسیدکربن خبر داد.
علی سامان‌ پور ، افزود: در این حادثه یک دختر نوجوان اهل گندمان و مادرش هنگام استحمام دچار گازگرفتگی شدند.
وی با بیان اینکه مادر این دختر هم‌اکنون در بیمارستان بستری است، گفت: سهل‌انگاری و بی‌ توجهی به استانداردهای نصب آبگرمکن علت این حادثه اعلام شده است.