kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۰

وزیر صنعت: در تولید چادر مشکی خودکفا می‌شویم

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: طبق برنامه‌ریزی و زمان بندی انجام گرفته امیدواریم تا سه سال آینده در تولید چادر مشکی در کشور به طور کامل به خودکفایی برسیم.



به گزارش شاتا، رضا رحمانی اظهار داشت: در گذشته بخش عمده‌ای از نیاز بازار به محصولات نساجی از خارج کشور و از طریق واردات انجام می‌شد، که در بخش تامین چادر مشکی این رقم ۸۰ درصد مصرف این محصول را به خود اختصاص داده بود. با توجه به اهمیت خودکفایی در این بخش، شرکت دسترنج رضا بافت در این حوزه سرمایه‌گذاری خوبی انجام داده و یکی از واحد‌های پیشرو ما در تامین مواد اولیه و تولید پارچه مخصوص چادر مشکی در کشور می‌باشد.
وی افزود: تولیدات شرکت دسترنج رضا بافت در محصول چادر مشکی، دارای کیفیت بسیار بالایی است و همتراز با تولیدات کشور‌های ژاپن و کره جنوبی می‌تواند بخش اعظمی از نیاز بازار مصرف این کالا را در کشور پوشش دهد. طبق برنامه‌ریزی و زمان بندی انجام گرفته از سوی وزارت صمت، امیدواریم تا سه سال آینده در تولید چادر مشکی در کشور به طور کامل به خودکفایی برسیم.
به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رحمانی همچنین در دومین میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو گفت: در موضوع ساخت داخل هیچ تعارفی با کسی نداریم؛ واردات لوازم مصرفی و صادرات مواد خام ما به شدت کاهش پیدا کرده است. هر کس در هرجای کشور توان داخلی ‌سازی قطعه‌ای را داشته باشد تحت حمایت وزارت صمت قرار می‌گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: امروز بیش از دو برابر نیاز کشور طرفیت تولید در حوزه‌هایی مثل کاشی و سرامیک، پتروشیمی و غیره داریم. امروزه مشکلات بسیاری در حوزه تولید برطرف شده است. مبالغی از طرف وزارت صنعت به عنوان سرمایه در گردش در اختیار تولید کنندگان قرار گرفت.
به گفته رحمانی، کشور ما ظرفیت دو میلیون ۳۰۰ هزار یخچال و فریزر را دارد در حالی که مجموع تولیدات ما در سال گذشته چیزی حدود ۴۰ درصد ظرفیت بود؛ در زمینه‌هایی مثل خودرو، تلویزیون، کفش، لاستیک و غیره هم شرایط یکسان است که با داشتن سرمایه در گردش می‌تواند آنها را به راه بیندازد. مجموع واحد‌های تولیدی کشور به ۲۶ هزار ۷۳۰ میلیارد تومان سرمایه در گردش نیاز دارد.
وزیر صمت بیان کرد: در مجموع تا سال ۱۴۰۰ مبلغی حدود ۱۰ میلیارد دلار واردات ما کاهش پیدا می‌کند؛ برای تهیه نقدینگی تولید‌کننده‌ها به دو میلیارد دلار سرمایه ارزی و ۲۰ هزار میلیارد تومان سرمایه داخلی نیاز داریم؛ به عبارتی دیگر با چهار میلیارد دلار سرمایه‌گذاری، تا سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی خواهیم داشت.