kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    سقوط در چاه
همدان- خبرنگار کیهان: مدیرکل پزشکی قانونی همدان از فوت یک جوان 29 ساله به علت سقوط در چاه آب خبر داد.
علی احسان صالح، گفت: مرد جوان برای استفاده از آب چاه به منظور شست وشوی قالی از یک دستگاه کف کش استفاده کرده بود که هنگام خارج کردن کف کش از چاه، سیم آن به پای متوفی گیر کرده و موجب سقوط او به داخل چاه شد.
وی افزود: با تلاش آتش‌نشانان این مرد از داخل چاه خارج و به بیمارستان منتقل شد که پیش از رسیدن به مرکز درمانی جان باخت.
سوانح رانندگی خونبار
چناران-  خبرنگار کیهان: مسئول اورژانس 115 چناران گفت: 23 کشته و مصدوم در حوادث‌ترافیکی شهرستان چناران به وقوع پیوست.
علی اعتقادی افزود: در پی واژگونی خودروی سواری پژو در کیلومتر پنج روستای بقمچ  بلافاصله پنج دستگاه  آمبولانس 115 به محل اعزام  شدند که در اثر این حادثه دو نفر فوت  کردند و سه مصدوم دیگر حادثه  پس از انجام خدمات اولیه پزشکی بلافاصله به بیمارستان ثامن چناران انتقال یافتند.
 وی افزود: همچنین برخورد شدید دو دستگاه  موتورسیکلت در جاده قدیم  چناران به مشهد، تقاطع سرآسیاب منجر  به آسیب  شدید چهار نفر شد که توسط دو دستگاه آمبولانس 115 به  بیمارستان طالقانی مشهد انتقال یافتند.
وی ادامه داد: همچنین تصادف زنجیره‌ای در  جاده چناران-  قوچان، رو‌به‌روی حکیم آباد، منجر به آسیب چند نفر شدکه توسط عوامل اورژانس 115 به مرکز درمانی ثامن چناران انتقال یافتند.
کشف مواد افیونی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی‌ استان هرمزگان از کشف‌تریاک طی یک عملیات  ضربتی پلیسی خبر داد.
سرتیپ « عزیزاله ملکی» گفت: پلیس حین گشت‌زنی  در یکی از محورهای فرعی شهرستان  به یک خودرو سواری  مشکوک و دستور توقف داد که راننده خودرو بدون توجه به دستور مأموران با افزایش سرعت اقدام به فرار کردکه پس از تعقیب و‌ گریز مسیر طولانی خودرو متوقف شد.
وی با‌ اشاره به دستگیری یک متهم در این عملیات خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودرو 353 کیلوگرم‌تریاک کشف شد.
قاچاق کت وشلوار
زنجان-  باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرکل تعزیرات حکومتی زنجان از کشف و ضبط کت و شلوار قاچاق در زنجان خبر داد.
ممیزی گفت: تعداد ۱۹۳ دست کت و شلوار قاچاق از دو دستگاه خودروی پژو در  شهرستان خدابنده به ارزش یک میلیارد ریال کشف و ضبط شد.
وی افزود: بلافاصله پرونده‌ای در شعبه ‌ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره کل تعزیرات حکومتی  این شهرستان تشکیل و  در همین زمینه دو نفر به ‌عنوان متهم به شعبه معرفی شدند.
وی اضافه کرد: پس از انجام تحقیقات لازم و احراز تخلف حمل کالای قاچاق، شعبه مربوطه عامل قاچاق را علاوه بر ضبط  کالا‌ی مکشوفه به نفع دولت به پرداخت جریمه نقدی به میزان  یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال محکوم کرد.
دستگیری قاچاقچی اسلحه
اهواز-  ایرنا: فرمانده منطقه انتظامی‌شوشتر گفت: اعضای یک باند قاچاق اسلحه شکاری در این شهرستان شناسایی و دستگیر شدند.
سرهنگ بهروز حسنوند، با‌ اشاره به دستگیری سه نفر از اعضای این باند، افزود: از این باند تعداد ۲۰ قبضه اسلحه شکاری کشف و ضبط شد.
وی ادامه داد: این باند از استان‌های غربی کشور قصد توزیع اسلحه شکاری قاچاق در استان خوزستان را داشتند.
شکار شکارچی
سمنان-  مهر: مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان از دستگیری باند پنج نفره شکارچیان در منطقه شکارممنوع خنار سرخه خبر داد.
امیر عبدوس، ضمن بیان اینکه چهار رأس قوچ و میش توسط این متخلفان شکار شده بودند، افزود: شکارچیان غیربومی با راهنمایی و هدایت یک فرد بومی از روستای امامزاده عبدالله در منطقه شکارممنوع خنار در اقدامی بی‌رحمانه و غیرانسانی دو رأس قوچ و دو رأس میش وحشی را  به‌ صورت غیرمجاز شکار کردند.
وی اضافه کرد: از متخلفان یک قبضه اسلحه گلوله‌زنی، یک قبضه اسلحه ساچمه زنی قاچاق و مقداری مهمات کشف و ضبط شد و متخلفان نیز به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
توقیف 129 راس دام
مراغه- ایرنا: فرمانده انتظامی ‌هشترود از توقیف ۱۲۹ راس دام قاچاق در این شهرستان خبر داد.
سرهنگ کلام‌الله ابراهیمی‌افزود: مأموران گشت یگان امداد شهرستان حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون حامل احشام مشکوک و آن را متوقف کردند.
وی افزود: کارشناسان ارزش احشام مکشوفه را ۲۶۰ میلیون تومان برآورد کردند.
سارق چک‌های بانکی
همدان- خبرنگار کیهان:  فرمانده انتظامی ‌شهرستان همدان از دستگیری سارق یک منزل که 11 فقره چک بانکی را به سرقت برده  بود، خبر داد.
جمشید باقری، گفت‌: مأموران کلانتری 19 شهرک فرهنگیان در حال گشت‌زنی در حوزه استحفاظی، مردی را در حال جابه‌جایی دو عدد دیگ بزرگ با یک فرغون مشاهده کردند.
وی با بیان اینکه متهم با دیدن مأموران قصد فرار داشت که دستگیر شد، اضافه کرد: در بررسی‌های دقیق‌تر مشخص شد این سارق در حال جابه‌جایی دو عدد دیگ بزرگ به همراه 400 متر انواع سیم و کابل برق، 2 عدد ملاقه بزرگ آشپزی و 32 عدد اسپری انواع رنگ مو است.
فرمانده انتظامی‌شهرستان همدان بیان کرد: در بازرسی بدنی از این متهم همچنین 11 فقره چک بانکی متعلق به شخصی دیگر کشف شد.