kayhan.ir

کد خبر: ۱۷۱۶۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۲
به یاد شهید مدافع حرم عباس آبیاری

زندگی و شهادت عباس‌وار(حدیث دشت عشق)




شهید عباس آبیاری، یکی از شهدای دهه هفتادی دفاع از حرم است. این شهید، 13 اردیبهشت سال 1370 در شهرستان شهریار متولد شد. ورزشکار بود و کمربند مشکی در دان ۳ رشته کونگ‌فو، دان ۳ رشته جودو و دان ۳ رشته هاپکیدو را در کشور کره‌جنوبی گرفت. او از رزمندگان جبهه مقاومت بود که در تاریخ ۲۱ دی سال ۹۴ در خانطومان (سوریه)توسط گروهک تکفیری داعش به شهادت رسید و پیکر پاک این شهید پس از ماه‌ها به میهن عزیز بازگشت.
مادر شهید آبیاری در مصاحبه‌ای گفته است: عباس پایش را جا پای حضرت عباس(ع) گذاشت، عباس‌گونه زندگی کرد و مانند عباس شهید شد، تنها تربیت من نبود، در وجود خود عباس چیزهایی بود که توانست عباس‌وار زندگی کند و برود، توصیه‌اش این بود که: «همیشه مراقب هم باشید و در مقابل ظلم بایستید. از چادرتان محافظت کنید. با شهامت و با غیرت زندگی کنید. با نان حلال زندگی کنید.»
شهید مدافع حرم عباس آبیاری در دلنوشته‌ای قبل از شهادتش نوشته بود: مردم این زمانه ما را سرزنش می‌کنند که کجا می‌رویم و برای چه کسی می‌جنگیم؟ اما اینان غافلند که ما خودمان قدم بر نمی‌داریم گویی ما را صدا می‌زنند ...قلبمان پایمان را به حرکت وامی‌دارد ...جز اینکه دختر علی(ع)‌، حضرت زهرا(س) وکودک سه ساله حسین(ع) و... روی پیشانیمان مهر شهادت زده‌اند... من جوابی جز این ندارم که خون ما رنگین‌تر از زینب(س) نیست...»