موافقت دولت برای استقرار 3 منطقه آزاد در مازندران
ساری- خبرنگار کیهان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران گفت: ایجاد سه منطقه آزاد در بنادر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر به تصویب هیئت دولت رسید و جهت اخذ رای به صحن مجلس شورای اسلامی ارائه میشود.
خیریانپور با اشاره به اینکه این خواسته مردمی بعد از 10 سال به نتیجه رسیده است افزود: بعد از تصویب هیئت وزیران این لایحه مراحل اداری را طی خواهد کرد و بعد از طی مسیر اداری جهت تصویبنهایی به مجلس شورای اسلامی ارسال خواهد شد.خیریانپور اذعان کرد: استان مازندران دارای سه بندر فعال و دو بندر ویژه اقتصادی در امیرآباد و نوشهر با ظرفیت جابهجایی 13 میلیون تن کالا در شهرستان نوشهر، فریدونکنار و بهشهر است. وی تصریح کرد: اکنون تبادلات تجاری با کشورهای حوزه دریای خزر و سایر کشورهای جهان از این بنادر در حال انجام است. معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مازندران افزود: با استقرار منطقه آزاد به عنوان سه لکه منفصل در این سه بندر زمینه رونق اقتصادی تجاری و فعالیتهای اقتصادی بسیار موثر و اثرگذارتر خواهد شد.