ممنوعیت پرداخت حقالجلسه شهرداریها در ساعات اداری با رأی دیوان عدالت اداری
هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مصوبات شورای شهر مبارکه درباره تعیین و پرداخت حقالجلسه به اعضای کمیتهها و کمیسیونهای مستقر در شهرداریها در ساعات اداری را ابطال کرد.
به گزارش روابط عمومی دیوان عدالت اداری، به دنبال شکایت سازمان بازرسی کل کشور از شورای اسلامی شهر مبارکه و درخواست ابطال مصوبات این شورا در خصوص پرداخت حقالجلسه به اعضای کمیتهها و کمیسیونهای مستقر در شهرداریها در ساعات اداری، هیئت عمومی دیوان عدالت اداری به اتفاق آراء با ابطال مصوبات مورد شکایت، پرداخت حقالجلسه به اعضای کمیسیونها و کمیتههای مستقر در شهرداریها در ساعات اداری را ممنوع کرد.هیئت عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد با توجه به نظریه اتفاقی هیئت تخصصی شوراهای اسلامی و بر طبق ماده 36 آییننامه استخدامی کارکنان شهرداریها، هرگونه مصوبه در مورد کارکنان شهرداریها که اجرا میشود و در تبصره 2 ماده 43 قانون استخدام کشوری، تعیین حقالجلسه به آییننامه اجرایی محول شده و در مصوبه هیئت وزیران صرفا برای ساعت خارج از وقت وضع شده و تعیین مقطوع و ماهانه حقالجلسه فاقد مبنای قانونی میباشد و در نهایت مصوبات فوقالذکر باطل میشوند.لازم به ذکر است که بر اساس ماده 92 قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری چنانچه مصوبهای در هیئت عمومی ابطال شود، رعایت مفاد رأي هيئت عمومي در مصوبات بعدی، الزامی است.