kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱
هدیه ویژه شبکه سوم سیما به فاطمه عبادی برگزیده عصر جدید

امکان خلق و عرضه 40 تابلو از حماسه عاشورا

نفر برگزیده و نخست فصل اول مجموعه برنامه عصر جدید از سوی شبکه سوم سیما این جایزه و امکان را یافت تا در جهت بسط فرهنگ عاشورا، 40 تابلو را ویژه عاشورا و محرم طراحی و اجرا و عرضه کند.



بخش ادب و هنر-

هموطن اهل جنوب کشورمان فاطمه عبادی با 6/544/964 رای از مجموع 24/405/608 رای توانست عنوان استعداد برتر و جایزه ۵۰۰ میلیونی را از آن خود کند.
او حالا این امکان را یافته است تا در ایام بزرگداشت حماسه حسینی(ع) از هنر خود- نقاشی با شن- در جهت تصویر‌سازی از مفاهیم والای عاشورایی استفاده کند.
عبادی در طول مجموعه عصر جدید با هنر خود تصاویری بدیع از ارزش‌های الهی و انسانی آفرید.
 و اما:
به‌دنبال استقبال مردمی‌از فصل اول مجموعه برنامه عصر جدید، تدارک برای تهیه فصل دوم آن به‌زودی آغاز خواهد شد و در زمستان 98 شاهد پخش آن خواهیم بود!
شنیده‌های خبرنگار کیهان حاکی است که دست‌اندرکاران عصر جدید در تلاش هستند که با توجه به تجربیات به‌دست آمده، فصل آتی نسبت به آنچه مشاهده شد، متنوع‌تر تهیه شود. خاصه اینکه، حالا مجموعه عصر جدید به‌عنوان میدانی برای کشف استعدادها برای مخاطبان و به‌طور مشخص مخاطبان نوجوان و جوان شناخته‌شده و جدیتر شده است و احتمالا در فصل دوم، نسبت به گذشته، این مجموعه با مخاطبان بیشتر و متقاضیان فراوانی برای عرضه استعداد و توانایی رو‌به‌رو خواهد شد.
عصر جدید در فصل نخست خود توانست، استعدادهایی را در زمینه‌های ورزشی و هنری معرفی کند. این استعدادها هیچ کدام در زمره عناصر مشهور و نامدار نبودند. اغلب کسانی بودند که با نظر به استعداد و خلاقیت و تلاش و کار خود مطرح شدند، افرادی بودند که با هزینه شخصی و با رویکرد به عناصر فرهنگی بومی، وارد صحنه و میدان رقابت شدند و توانستند نشان دهند و ثابت کنند که با ابزار و ظرفیت‌های موجود هم می‌توان جا پای افراد بهره‌مند از مواهب مادی و مشهور گذاشت و در عین حال نظر مساعد و مثبت مخاطبان را جلب کرد.
عصر جدید از زاویه دیگری نیز قابل نظر است و آن اینکه؛ برخی بر این گمان بودند؛ صرفا عناصر مشهور هستند که می‌توانند موجب شکل و قوام یافتن یک برنامه تلویزیونی شوند و انبوهی از مخاطبان را فراهم آورند. در «عصر جدید» اما مخاطبان بدون توجه به کیستی شرکت‌کنندگان پای گیرنده‌ها نشستند.
کمتر از دو هفته پیش بود که صدا و سیما پر بیینده‌ترین شبکه سیما را با 65 درصد بیننده، شبکه سوم سیما معرفی کرد.
نکته مهم دیگر اینکه؛ برنامه‌های پربیننده در دنیا و خاصه مسابقات استعدادیابی، برای ایجاد جذابیت از ابزارهای غیراخلاقی بهره می‌گیرند اما در مجموعه «عصرجدید» ثابت شد بدون استفاده از ابزارهای مبتذل و مردود می‌توان به جذابیت رسید و مخاطب را خشنود کرد.
در قسمت پایانی فصل نخست بانویی هنرمند از جنوب کشور خانم فاطمه عبادی با رای نزدیک به هفت میلیونی انتخاب شد. از کنار این میزان رای نباید به سادگی گذشت. در واقع قریب هفت میلیون نفر نه تنها به هنر این بانو، بلکه به موضوع و مضامین ارزشمند و انسانی آثار وی رای دادند؛ موضوع‌ها و مضامینی که در نهایت ایجاز و سادگی و در عین حال آمیخته با خلاقیت مثال زدنی عرضه شد.
و حالا نکته پایانی؛ در موفق‌بودن عصر جدید همین بس که یک شبکه بهایی- صهیونیستی لندن‌نشین، به محض احساس پربیننده بودن این مجموعه، اقدام به پخش برگزیده‌ای از مسابقات استعدادیابی خارجی کرد تا به زعم خود از میزان بینندگان عصرجدید و در واقع مخاطبان سیمای جمهوری اسلامی بکاهد. غافل از اینکه مردم ثابت کردند کار وطنی جذاب و سالم را به‌خوبی می‌شناسند و بدان بها می‌دهند!
بخش ادب و هنر کیهان به پنج برگزیده عصر جدید تبریک می‌گوید و از مسئولان شبکه سوم سیما به دلیل تهیه کاری جذاب برای مردم سپاسگزار است و امید دارد بعضی از نقصان‌های این مجموعه مانند از نظر دور ماندن توانایی‌های شگرف علمی، در فصل دوم برطرف شود.
گفتنی است، همان طور که احسان علیخانی کارگردان و مجری این برنامه نیز در نشست خبری آن اعلام کرد، سری دوم «عصر جدید» در فصل زمستان سال جاری، تولید و پخش خواهد شد. همچنین شبکه سوم سیما و برخی دیگر از شبکه‌های سیما در اقدامی‌مثبت، پنج برگزیده این مسابقه را دعوت به همکاری کرده‌اند و بناست هر یک از آن‌ها، فعالیت خاصی را در برنامه‌های این شبکه‌ها انجام دهند.