kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۳۵
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۵۱

جنگ روایت‌ها درباره انقلاب اسلامی در یک جایزه ادبی(اخبار ادبی و هنری)

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی گفت: امروز نویسندگان، شاعران و اهالی قلم متعهد کشور ما اثبات می‌کنند که ادامه‌دهنده مسیر انقلاب اسلامی هستند. در همین راستا، جایزۀ شهید اندرزگو آغازی بر جنگ روایت‌ها در مسیر انقلاب است و امیدواریم با همت و هنر زبردستان قلم، آخرین دست ‌و پا زدن‌های بندگان طاغوت را هم مأیوس کنیم.



میثم نیلی در نشست خبری جایزه شهید اندرزگو اظهار داشت: بیش از سه سال، از آغاز فرایند و جریان جدی ادبیات با دغدغه و هدف مقابله و مبارزه با جریان رسانه‌ای تطهیر پهلوی می‌گذرد و امسال به نقطه رسمی‌ خودش رسیده است. جریان جنگ امروز را باید در حوزه روایت‌ها دانست؛ چنان‌که در همه جای دنیا، تقابل پس از حماسه‌ها و شکست اراده‌ها را در این حوزه شاهدیم.
وی افزود: در سال‌های انقلاب، حرکت‌ها و تولیداتی را در مقابله با دوره سیاه و پلیدی‌های پهلوی داشته‌ایم؛ اما در بیست سال گذشته، در این زمینه یک غفلت جدی شده است؛ آن هم زمانی که ظلمت‌پرستان و تحریف‌کنندگان تاریخ انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای، دنبال روایت مغلوط از پهلوی و تاریخ انقلاب ما هستند.
عضو شورای سیاست‌گذاری جایزه شهید اندرزگو اضافه کرد: امروز نویسندگان، شاعران و اهالی قلم متعهد کشور ما باید اثبات کنند که ادامه‌دهندۀ مسیر انقلاب اسلامی هستند. در همین راستا، جایزه شهید اندرزگو آغازی بر جنگ روایت‌ها در مسیر انقلاب است و امیدواریم با همت و هنر زبردستان قلم، آخرین دست ‌و پا زدن‌های بندگان طاغوت را هم مأیوس کنیم.
در ادامه این نشست همچنین سیدصادق رضایی، دبیر علمی جایزه شهید اندرزگو، خاطرنشان کرد: در اولین دوره، مؤلفان و ناشران 475 اثر را به دبیرخانه ارسال کردند که از این بین، 235 اثر مرتبط با جایزه انتخاب و در اختیار داوران قرار گرفت. در بخش «روایت تاریخ» 132 کتاب، در بخش «داستان بلند و رمان بزرگ‌سال» 56 اثر و در حوزه «داستان کودک و نوجوان» 47 اثر ارزیابی شدند.
وی ادامه داد: پنج اثر نیز در این سه بخش به‌عنوان برنده جایزه معرفی شده‌اند که دو کتاب در بخش کودک و نوجوان، دو اثر در حوزه داستان بلند و رمان بزرگ‌سال و یک اثر در حوزه تاریخ شفاهی خواهیم داشت. در عین اینکه علاوه بر نویسندۀ کتاب، از ناشران آثار هم حمایت خواهیم کرد. در واقع، از چهارده اثری که به‌عنوان نامزد دریافت جایزه شهید اندرزگو معرفی شده‌اند، حمایت خواهد شد.
گفتنی است مراسم اختتامیه اولین دوره جایزه شهید اندرزگو امروز یک‌شنبه سوم شهریور، ساعت 17 در تالار سوره حوزه هنری واقع در تقاطع خیابان حافظ و سمیه برگزار می‌شود.