kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۲۰
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

حوادث کوتاه از کشور


    
    برق گرفتگی
شهرکرد – خبرنگار کیهان: مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی چهارمحال وبختیاری گفت: زن ۳۲ ساله در روستای «بارده» از توابع شهرستان بن بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست
داد.
محسن ابراهیمی افزود: تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ با حضور در محل برق گرفتگی، اقدامات احیای قلبی و ریوی را برای وی انجام دادند، اما این اقدامات موفقیت آمیز نبود و در نتیجه زن 32 ساله جان سپرد.
 سرقت مجازی
اصفهان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی خمینی شهر گفت: عامل برداشت‌های غیر مجاز در خمینی شهر شناسایی و دستگیر شد.
سرهنگ علی جعفری‌نژاد، افزود: در پي شكايت يكي از شهروندان از سرقت غیر مجاز 20 ميليون ريال از حساب بانكي‌اش، بررسی موضوع در دستور كار پليس فتاي اين فرماندهي قرار گرفت.
 وی از دستگیری و شناسایی این کلاهبردار خبر داد و افزود: در بازجویی‌های پلیس مشخص شد، این  متهم با دسترسی به اطلاعات و رمزهاي عبوری کاربران از حساب آنان برداشت کرده است.
کالای قاچاق
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان ایلام از کشف کالای قاچاق در این استان خبر داد.
سرتیپ «نورعلی یاری» گفت: با تلاش شبانه‌روزی نیروی انتظامی بیش از ۱۶۰ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ضبط شد.
 وی گفت: بیشترین کشفیات مربوط به لوازم خانگی و اقلام دارویی بوده است.
کلاهبرداری میلیاردی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی استان البرز گفت: فردی که با ادعای فروش خودروهای مزایده‌ای و سکه‌های طلا، 60 میلیارد ریال از شهروندان کلاهبرداری کرده بود، توسط کارآگاهان پلیس دستگیر شد.
سرتیپ عباسعلی محمدیان، افزود: در تحقیقات اولیه از مالباختگان مشخص شد، متهم با استفاده از خودروهای گران قیمت و ادعای اینکه با مقامات دولتی ارتباط دارد، اعتماد آنها را جلب کرده و برای فروش خودروهای مزایده‌ای و طلا، مقدار قابل توجهی پول از آنها دریافت کرده و سپس متواری شده است.
وی اضافه کرد: پلیس با انجام اقدامات اطلاعاتی و نیز سرنخ‌های به دست آمده مخفیگاه متهم را در شهرستان «هشتگرد» شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه، وی را دستگیرکرد.
وی بیان کرد: متهم در مواجهه با مالباختگان و مدارک و مستندات موجود چاره‌ای به جز اعتراف نداشت و به 21 فقره کلاهبرداری به ارزش 60 میلیارد ریال با همدستی یکی از دوستانش اقرار کرد.
رفع تصرف از اراضی ملی
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامی شهرستان مهرستان گفت: با توجه به تصرف گسترده اراضی ملی در روستا‌های شهرستان و حاشیه شهر مهرستان و ساخت و ساز‌های غیر مجاز توسط افراد سودجو، در اجرای دستور مراجع قضایی، رفع تصرف این اراضی در دستور کار پلیس قرار گرفت.
سرهنگ اسماعیل منصوری ، افزود: در این رابطه با همکاری مأموران شهرداری و اداره منابع طبیعی، نزدیک به ۱۰۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان رفع تصرف و ساخت و ساز‌های غیر مجاز در آنها تخریب و به اراضی ملی بازگشت.
برخورد اتوبوس با کوه
سمنان- مهر: معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان از انحراف به راست اتوبوس و برخورد آن با کوه در کیلومتر ۲۸ محور میامی-سبزوار خبر داد.
علی یحیایی، ضمن بیان اینکه خوشبختانه این حادثه فوتی نداشت اما در آن ۱۳ نفر مصدوم شدند، افزود: از این تعداد سه نفر به‌صورت سرپایی، شش نفر توسط اورژانس و چهار نفر بواسطه هلال‌احمر به مراکز درمانی انتقال یافتند، گفتنی است این اتوبوس ۲۶ نفر مسافر داشت.
واژگونی خودرو
دماوند- مهر: معاون امداد ونجات هلال احمر استان تهران از واژگونی خودرو در دریاچه تار دماوند خبر داد.
ابراهیم تاجیک نوری، افزود: در این حادثه دو نفر مصدوم شدند، که یکی از مصدومین خانمی اهل کشور سوئیس است.
وی گفت: یک مصدوم به صورت سرپایی درمان ولی خانم سوئیسی به دلیل شکستگی دست چپ، پس از اقدامات اولیه توسط آمبولانس به مرکز درمانی اعزام شد.
مرگ کشاورز
ساری- ایسنا: فرمانده انتظامی ساری از مرگ پیرمرد 80 ساله بر اثر برخورد یک دستگاه تیلر کشاورزی با دیوار خبر داد.
ناصر علی صفرپور، گفت: ماموران با حضور در محل حادثه دریافتند، پیرمرد 80 ساله‌ای که در حال رانندگی با تیلر کشاورزی خود در این روستا بوده به دلیل نامعلومی از مسیر خود منحرف و به دیوار منزلی مسکونی در حاشیه جاده برخورد کرد.
وی با اشاره به اینکه نامبرده به علت شدت صدمات و جراحت‌های وارده در دم جان باخت، خاطرنشان کرد: با حضور عوامل امدادی جسد این فرد به پزشکی قانونی منتقل شد و علت این حادثه در دست بررسی است.
کشف کالای قاچاق
مشهد – خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده مرزبانی خراسان رضوی گفت: بیش از ۶۰۰میلیون ریال کالای قاچاق در مرز‌های خراسان رضوی کشف شد.
 سرتیپ ماشاالله جان نثار افزود: مرزبانان این استان به ویژه در مرز تایباد در ایست و بازرسی‌های مداوم اقلامی از قبیل لباس، دارو، تلفن همراه، برنج، دوربین عکاسی، رب و روغن را کشف کردند.
وی اضافه کرد: کارشناسان ارزش این کالاهای قاچاق را 604میلیون و 765هزار ریال برآورد کرده‌اند.