kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۱۹
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹
فرمانده نیروی انتظامی ‌خبر داد

کاهش محسوس کشف حجاب در خودرو با اجرای طرح «ناظر 1»

فرمانده نیروی انتظامی با‌ اشاره به طرح «ناظر یک» گفت: با بی‌حجابی بر اساس قانون برخورد می‌کنیم.






به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ‌اشتری در گردهمایی سراسری فرماندهان، روسا و معاونان ناجا با بیان اینکه از ابتدای سال 98 تاکنون ناجا مأموریت‌های خود را به خوبی انجام داده است، گفت: بحمدالله تمامی‌ حوادث را با لطف الهی پشت‌سر گذاشته‌ایم؛ بسیاری از این حوادث برای نظام جمهوری اسلامی ایران تبدیل به فرصت شده است.
اشتری با بیان اینکه امروز یکی از حربه‌های دشمن علیه نظام، موضوعات اقتصادی است، اظهار داشت: در موضوعات اقتصادی باید کلیه دستگاه‌های مسئول، مسئولان نیروهای مسلح، ناجا و مردم برای مقابله با توطئه و بهبود وضعیت تولید در کشور برنامه‌ریزی جدی داشته باشند که در این راستا پلیس امنیت اقتصادی شکل گرفت که گام‌های موثری نیز در این رابطه برداشته شده و اگر در شهرها و روستاها و... تنشی ایجاد شود باید با هوشیاری و آمادگی کامل با آن مقابله و در نهایت پیشگیری کنیم.
وی افزود: وظیفه ما در این عرصه شناسایی، ‌اشراف اطلاعاتی، قدرت پیش‌بینی و پیشگیری است.
فرمانده ناجا با‌ اشاره به آسیب‌های فرهنگی گفت: امروز یکی از آسیب‌های جدی ناهنجاری‌های اجتماعی، هجمه به فرهنگ قوی اسلامی، نادیده گرفتن ارزش‌ها و دور شدن مسئولان و مردم از سبک زندگی ایرانی اسلامی است که فضای مجازی نیز به این امر دامن زده است.
اشتری با تأکید بر اینکه در حوزه فرهنگ مسئولیت بسیار سنگینی بر عهده‌ داریم، ادامه داد: بنده در همایش ائمه جمعه‌ اشاره کردم 26 دستگاه در حوزه عفاف و حجاب مسئول هستند که یکی از آنها نیروی انتظامی است، باید دید که باقی مسئولان در حوزه عفاف و حجاب چقدر مسئول بوده‌اند. در حوزه فرهنگ، مسئولیت‌ها از نظر شرعی و قانونی تعریف شده است؛ در برخورد با ناهنجاری‌ها نقش اول را از ابتدا تاکنون نیروی انتظامی بر عهده داشته و یک تنه در میدان ورود پیدا کرده است.
وی افزود: نیروی انتظامی اکنون کار سلبی و عملی انجام می‌دهد و این امر نیز ادامه خواهد داشت؛ حتما ادامه فعالیت‌های ما مدبرانه، عاقلانه و هوشمندانه خواهد بود. در عرصه فرهنگ باید بیش از گذشته فعالیت کنیم؛ اگر در این عرصه کسی کمک نمی‌کند مانع هم نشود.
فرمانده ناجا با‌ اشاره به طرح «ناظر یک» اظهار داشت: با بی‌حجابی بر اساس قانون برخورد می‌کنیم. با اجرای این طرح کشف حجاب در خودروها به‌صورت چشمگیری کاهش یافته است که باید در اماکن و معابر شهری نیز این امر با جدیت دنبال شود و تمامی ‌دستگاه‌ها، استان‌ها و ادارات مربوطه نیز پای کار بیایند.
سردار ‌اشتری گفت: دو حوزه اقتصاد و فرهنگ که امروز مدنظر است باید با جدیت بر روی آنها کار شود. باید باندهای اصلی و مافیای این حوزه‌ها شناسایی شوند که البته اقدامات خوبی در ارتباط با مفاسد انجام شده است؛ ریاست قوه قضائیه نیز در این راستا گام‌های خوبی برداشته که از ایشان خواستاریم که این روحیه و اراده را نیز در زیرمجموعه‌ها تسری دهد.