kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۱۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۹

ذوب‌‌آهن اصفهان پساب 11 روستا را جمع‌آوری می‌کند

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به کاهش برداشت شرکت ذوب‌آهن اصفهان از رودخانه زاینده‌رود گفت: این شرکت بیش از یک‌هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه جمع‌آوری فاضلاب شهرهای مجاور خود انجام می‌دهد.


‌اصفهان- خبرنگار کیهان:

منصور یزدی‌زاده در مراسم کلنگ‌زنی بزرگترین پروژه اجرای تأسیسات فاضلاب روستایی کشور در روستای کاویان فلاورجان اظهار داشت:  این شرکت پروژه جمع‌آوری فاضلاب 11 روستا در شهرستان فلاورجان  را به اجرا درمی‌آورد.
وی افزود: در ابتدای راه‌اندازی شرکت ذوب‌آهن سهمیه  استفاده از یک مترمکعب در ثانیه از آب  زاینده‌رود برای آن تعیین شد و با توجه به کاهش مصرف آب در فرایند تولید و جایگزینی پساب، این عدد به کمتر از چهاردهم مترمکعب در ثانیه رسیده است.
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان افزود: قراردادی برای جمع‌آوری فاضلاب نجف‌آباد داریم .
وی با اشاره به مشکل نقدینگی ذوب‌آهن اصفهان تصریح کرد: ذوب‌آهن با همه مشکلات موجود، به‌دلیل اهمیت پروژه جمع‌آوری فاضلاب در افق 1404،  تلاش دارد تا مصرف آب خام خود از زاینده‌رود را  فقط در میزان مصارف روزانه و  آشامیدن باشد.
یزدی‌زاده ادامه داد: ذوب‌آهن اصفهان نخستین شرکتی است که از پساب استفاده کرده است و قرار است تصفیه‌خانه پساب خود را توسعه دهد و امیدوار هستیم تا پایان امسال نخستین فاز پساب ایمان‌شهر به این کارخانه منتقل شود.