kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۳۱۶
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۸

سرقت‌های میلیونی مامور قلابی امداد خودرو از پیرمردها

مردی که در پوشش امداد خودرو اقدام به سرقت از افراد سالخورده کرده بود، دستگیر شد.



به گزارش پلیس پایتخت، رئیس‌کلانتری عباس‌آباد گفت: از حدود سه ماه پیش گزارش‌های متعددی به این کلانتری ارجاع شده بود مبنی بر اینکه فردی که خود را کارمند امداد خودرو معرفی کرده بود، اقدام به سرقت و زورگیری از شهروندان می‌کرد.
سرهنگ محمد احمدی اظهار داشت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که متهم با لباس امداد خودرو و موتورسیکلتی که تجهیزات امداد خودرو داشته، اقدام به سرقت از شهروندان کرده است که در همین راستا ماموران با استفاده از شیوه‌های پلیسی و بررسی تصاویر دوربین‌های سطح شهر موفق به شناسایی چهره این فرد شدند.
احمدی درباره شیوه فعالیت این فرد افزود: مالباختگان در اظهاراتی مشابه اعلام کردند که هنگام رانندگی با خودروهایشان بودند که ناگهان فردی با موتور و لباس امداد خودرو به آنها مراجعه و اعلام کرده‌است که خودروهایشان دارای نقص فنی است و باید در محل تعمیر شود. این افراد نیز که عمدتا رانندگان مسن و دارای بیش از 70 سال سن بودند با اعتماد به لباس و تجهیزات این فرد در حاشیه خیابان توقف کرده و خودرو را برای تعمیر در اختیار متهم قرار می‌دادند. متهم بعد از دستکاری قطعات خودرو به مالباختگان اعلام می‌کرده که خودرو را تعمیر کرده و باید مبلغ 29 هزار و 500 تومان به حساب شرکت واریز کنند، اما با توجه به اینکه دریافت پول نقد برایش مقدور نیست، باید از طریق عابر بانک این اقدام انجام شده و پول مستقیما به حساب شرکت واریز شود.
وی با بیان اینکه این فرد مالباختگان را به پای عابر بانک کشانده و در آنجا با توجه به کهولت سن و ناآشنایی این افراد با عابر بانک اقدام به چک کردن موجودی حساب‌ آنها کرده بود، گفت: اگر داخل حساب بیش از 3 میلیون تومان اعتبار داشت این فرد که رمز عابر بانک را به دست آورده بود با تهدید گاز‌اشک‌آور اقدام به سرقت کارت کرده و متواری می‌شد. اما اگر مبلغ داخل کارت کمتر از سه میلیون بود این فرد موجودی داخل آن را به حساب خود واریز کرده و پس از تحویل کارت به مالباخته از محل متواری می‌شد، به عنوان مثال از یک حساب دو میلیون و 950 هزار تومان به جای 29 هزار و 500 تومان برداشت
کرده بود.
به گفته رئیس‌کلانتری عباس‌آباد، این فرد هنگام قرار گرفتن در کنار دستگاه عابر بانک طوری حرکت کرده که امکان ثبت تصاویرش از سوی دوربین وجود نداشته باشد که همین موضوع شک ماموران را بر حرفه‌ای بودن سارق تشدید کرد.
احمدی با بیان اینکه چهره متهم با استفاده از بانک‌های اطلاعاتی مجرمین سابقه‌دار مورد بررسی قرار گرفت، گفت: سرانجام با شناسایی هویت دقیق متهم، اقدامات برای شناسایی مخفیگاهش آغاز شد و این فرد اواخر هفته گذشته در خانه‌ای که در محدوده شهران داشت، شناسایی و در عملیاتی دستگیر شد.
وی با بیان اینکه متهم 32 ساله و دارای دو مورد سابقه کیفری به دلیل سرقت و مواد مخدر است، افزود: این فرد در همان بازجویی‌های اولیه با توجه به وجود ادله و حضور تعدادی از شکات به بزه انتسابی اقرار کرد و مدعی شد که برای تامین مخارج خانواده و هزینه اعتیادش دست به این کار زده است.
احمدی تعداد شاکیان این پرونده را 27 نفر اعلام کرده و گفت: ارزش مالی این پرونده تاکنون بیش از 110 میلیون تومان برآورد شده است.