kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۲۷۸
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵
محمدی و بنا لیست خود را به فدراسیون ارائه کردند

رونمایی از ترکیب آزادکاران در رقابت‌های جهانی کشتی/رضا یزدانی هم مسافر قزاقستان شد




سرویس ورزشی-
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران برای رقابت‌های جهانی قزاقستان مشخص شد.
در فاصله 20 روز تا آغاز رقابت‌های جهانی کشتی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد برای این مسابقات اعلام شد. دیروز خبرگزاری مهر مدعی شد که آزاد‌کاران کشورمان با ترکیب زیر در رقابت‌های جهانی حاضر می‌شوند:
* ۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران)
* ۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان پور (مازندران)
* ۶۵ کیلوگرم: پیمان بیابانی (تهران)
۷۰ کیلوگرم: یونس امامی (تهران)
۷۴ کیلوگرم: رضا افضلی (کرمانشاه)
۷۹ کیلوگرم: بهمن تیموری (کرمانشاه)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی (مازندران)
۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی (البرز)
۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی (مازندران)
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی)
سرمربی: غلامرضا محمدی
اردوی کنونی تیم ملی کشتی آزاد ایران برای حضور در رقابت‌های جهانی از روز ۳۰ مرداد آغاز شده که تا روز ۱۱ شهریورماه در خانه کشتی تهران ادامه خواهد داشت. آزادکاران بعد از این اردو چند روز استراحت خواهند کرد و سپس اردوی پایانی را تا زمان اعزام به قزاقستان برگزار می‌کنند.
قرار است اصغر قیطاسی نیز به عنوان سرپرست تیم ملی کشتی آزاد را همراهی کند.
اصغر قیطاسی سرپرست سال‌های دور تیم‌های ملی کشتی آزاد ایران روز گذشته بار دیگر به عنوان سرپرست تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران انتخاب شد. قیطاسی با تایید این خبر اظهار داشت: آقای دبیر به من لطف داشت و پیشنهاد حضور در تیم ملی به عنوان سرپرست را به بنده ارائه کرد که امیدوارم بتوانم با هر آنچه در توان دارم به کشتی ایران کمک کنم.
وی خاطرنشان کرد: زمانی که دبیر کشتی می‌گرفت سرپرست تیم ملی بودم و خوشحالم بار دیگر می‌توانم به کشتی ایران خدمت کنم. از شنبه کارم را آغاز کردم و قطعا هر کاری از دستم بربیاید برای کمک به تیم ملی انجام خواهم داد.
پیش از این هادی حبیبی سرپرستی تیم ملی کشتی آزاد را بر عهده داشت.
دستان باز محمد بنا برای انتخاب ترکیب دلخواه
ترکیب تیم ملی کشتی آزاد در شرایطی برای رقابت‌های جهانی اعلام شد که پیش از این نیز فرنگی‌کاران اعزامی به قزاقستان معرفی شده بودند. بنا‌بر اعلام کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی کشتی‌گیران زیر به‌عنوان نمایندگان ایران در رقابت‌های جهانی به روی تشک می‌روند:
۵۵ کیلوگرم: پویا ناصرپور
۶۰ کیلوگرم: علیرضا نجاتی
۶۳ کیلوگرم: میثم دلخانی
۶۷ کیلوگرم: حامد تاب
۷۲ کیلوگرم: امین کاویانی‌نژاد
۷۷ کیلوگرم: محمدعلی گرایی
۸۲ کیلوگرم: سعید عبدولی
۸۷ کیلوگرم: رامین طاهری
۹۷ کیلوگرم: محمدهادی ساروی
۱۳۰ کیلوگرم: امیر قاسمی منجزی
با معرفی ترکیب تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی می‌توان عنوان داشت که دست کادرفنی کشتی فرنگی برای معرفی نفرات بازتر از آزادکاران بود و محمد بنا با اختیار تام تصمیم به معرفی نفرات خود گرفت.
هر چند تصمیم سرمربی تیم ملی در انتخاب ترکیب مورد نظر خود به مذاق فرنگی‌کاران باتجربه‌ای همچون مهدی علیاری، حسین نوری، مهرداد مردانی، سامان عبدولی و محمدرضا گرایی خوش نیامد و این نفرات پس از چند ماه حضور در تمرینات و تحمل رنج و سختی‌های اردو، به گفته خودشان جواب قانع‌کننده‌ای برای علت خط خوردنشان از ترکیب نشنیدند تا اقدام به ترک اردو کنند، اما هر چه که هست ترکیب تیم ملی برای حضور در مسابقات جهانی بر اساس تشخیص محمد بنا مشخص شده و انتظار می‌رود همه به آن احترام بگذارند چرا که در نهایت سرمربی تیم ملی باید پاسخگوی نتایج تیمش باشد.
در اینکه تمامی نفرات انتخاب شده شایستگی پوشیدن دوبنده تیم ملی را دارند شکی نیست و در میان آنها چهره‌های جوان و جویای نامی به چشم می‌خورند، اما در این میان انتقادهایی از چگونگی انتخاب این نفرات و متر و معیارهای سرمربی تیم ملی برای بستن تیم ملی است.
در جایی‌که در تیم ملی کشتی آزاد حتی نفرات مطرحی همچون حسن یزدانی، رضا یزدانی و یا پرویز هادی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی موظف به حضور در انتخابی شدند، برخی کارشناسان انتظار داشتند در کشتی فرنگی نیز حتی نصفه و نیمه روشی برای اجرای انتخابی پیاده شود تا بسیاری از سرمایه‌های کشتی فرنگی ایران اینچنین از کشتی دلزده نشوند و سردرگم و هاج و واج بدون گرفتن پاسخی قانع‌کننده، اردوی تیم ملی را ترک نکنند.   
لازم به یادآوری است که رقابت‌های کشتی قهرمانی جهان و گزینشی المپیک روزهای ۲۳ تا ۳۱ شهریورماه در شهر نورسلطان قزاقستان برگزار می‌شود.