kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۲۷۷
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۵

اخبار کوتاه از فوتبال



احضار غفوری، نکونام و استراماچونی
به کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال
وریا غفوری،‌ جواد نکونام و آندره‌آ استراماچونی را برای ارائه توضیحاتی درباره اتفاقات هفته اول لیگ برتر فوتبال باید در کمیته انضباطی حاضر شوند.
فدراسیون فوتبال اعلام کرد:وریا غفوری، بازیکن تیم استقلال به دلیل اظهارات غیرمسئولانه در میکسدزون ورزشگاه ماشین سازی، پیرو ابلاغیه ارسالی باید برای ادای توضیحات در موعد مقرر در کمیته انضباطی حضور پیدا کنند.بدیهی است حق باشگاه استقلال و سایر باشگاه‌ها در اعتراض به کیفیت توپ‌های لیگ برتر از طریق انعکاس قانونی محفوظ است و این باشگاه می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت با ارائه نامه رسمی به سازمان لیگ فرآیند مربوطه را از طریق قانونی پیگیری کند.
جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان به دلیل ایراد اظهاراتی درباره داوری دیدار مقابل صنعت نفت آبادان در نشست خبری پس از مسابقه برای ادای توضیحات باید پیرو ابلاغیه ارسالی در موعد مقرر در کمیته انضباطی حاضر شود.‌حق باشگاه فولاد خوزستان در اعتراض به داوری مطابق قوانین و آیین نامه‌های داخلی و بین‌المللی محفوظ است و این باشگاه می‌تواند ظرف ۴۸ ساعت با ارائه شکایت رسمی به سازمان لیگ فرآیند مربوطه را از طریق قانونی پیگیری کند.سازمان لیگ و کمیته داوران مکلفند در موعد قانونی پاسخ لازم را ارائه دهند.
کمیته انضباطی ضمن تقدیر از رویکرد مثبت و حرفه‌ای استراماچونی، سرمربی تیم استقلال در بحث داوری و تبریک به تیم حریف در نشست خبری پس از مسابقه مقابل ماشین سازی، به دلیل رفتار غیر ورزشی ایشان در خاتمه نشست، اعلام می‌دارد که وی باید پیرو ابلاغیه ارسالی برای ادای توضیحات در موعد مقرر در کمیته انضباطی حضور پیدا کند.
طارمی پس از هت‌تریک: امیدوارم بهترین‌ها را برای تیمم رقم بزنم
مهدی طارمی، مهاجم ایرانی ریوآوه پس از هت‌تریک در اولین بازی خانگی تیمش گفت: امیدوارم بتوانم بهترین‌ها را برای تیمم رقم بزنم.
مهدی طارمی جمعه شب گذشته در پیروزی 5 بر یک ریوآوه مقابل آوس موفق به هت‌تریک شد تا نقش مؤثری در پیروزی تیمش داشته باشد و به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.طارمی پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین گفت: خدا را شکر می‌کنم که پیروز شدیم. احساس خیلی خوبی دارم که در اولین بازی خانگی با نتیجه 5 بر یک پیروز از میدان بیرون آمدیم. امیدوارم این روند را ادامه دهیم.وی در واکنش به این سؤال که آیا در ورزشگاه خانگی ریوآوه احساس می‌کند که در خانه حضور دارد و به پرتغال عادت کرده است یا نه، اظهار داشت: احساس بسیار خوبی دارم. مردم اینجا بسیار مهربان هستند و آنها را دوست دارم. امیدوارم بهترین‌ها را برای این تیم به ارمغان بیاورم؛ در فارسی ما همیشه می‌گوییم «ان‌شاءالله».
روشن: استقلالی‌ها به باخت عادت کرده‌اند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال می‌گوید به خاطر اینکه از او شکایت نکنند تمایلی به اظهار نظر در مورد این باشگاه ندارد. حسن روشن، پیشکسوت فوتبال ایران اظهار کرد: مسابقات تازه شروع شده است. البته هواداران چند سالی است که به باخت‌های استقلال عادت کرده‌اند. من الان هفت ماه است اخبار تیم را نه دنبال می‌کنم و نه حرفی می‌زنم. اگر حرفی بزنم باید فقط در دادگاه باشم. در هر صورت به استقلال خیلی ظلم می‌شود.او درباره ماجرای کنفرانس مطبوعاتی استراماچونی هم بیان کرد: فدراسیون چه گناهی کرده است؟ مقصر آن اتفاقات باشگاه است. فدراسیون اصلا در مسائل لیگ کاره‌ای نیست و لیگ دست سازمان لیگ است. در همه جای دنیا این است. فدراسیون کارهای کلان انجام می‌دهد.روشن در پاسخ به این پرسش که نظرش راجع به دیاباته مهاجم خارجی استقلال چیست، گفت: خدا را شکر من دیابت ندارم. من اصلا نگاه نمی‌کنم و نمی‌شناسم و به خاطر همین اظهار‌نظر کردنم غلط است. پیشکسوت استقلال در پاسخ به این پرسش که چرا در نبود منصور پورحیدری و ناصر حجازی بیشتر در مسائل استقلال دخالت نمی‌کند اظهار کرد: آنها را هم باشگاه کشت. ما هم بیاییم جلو، ما را هم می‌کشند. باشگاه باید بزرگانش را روی سرش بگذارد و کار را به جوان‌ترها بدهد. این دو نفر را هم خود باشگاه کشت.
۲ شرط سران الاهلی برای برانکو
مدیران باشگاه الاهلی خیلی زود در جلسه‌ای که با برانکو برگزار کردند و به او هشدار دادند که تنها با وجود دو شرط می‌تواند در تیم بماند.
به گزارش یورو اسپورت با وجود آنکه برانکو با الاهلی قرارداد دو ساله امضا کرده اما بعد از تنها سه بازی همه چیز علیه مرد کروات شده و بسیاری خواستار اخراج زود هنگام او هستند.شکست در مجموع دو بازی رفت و برگشت برابر الهلال در لیگ قهرمانان آسیا و تساوی در بازی نخست لیگ عربستان باعث شد تا انتقادها از برانکو زیاد شود.آنچه که باعث شده تا انتقادها از این مربی کروات بسیار بالا بگیرد نیمکت‌نشین کردن عمر السومه بهترین بازیکن الاهلی است.مدیران باشگاه الاهلی خیلی زود به برانکو هشدار دادند و جلسه‌ای را با او ترتیب دادند. در این جلسه رئیس‌و سرپرست باشگاه الاهلی عربستان با دو شرط با ماندن برانکو موافقت کردند، نخست اینکه به اختلاف خود با عمر‌السومه پایان دهد و او را به ترکیب اصلی برگرداند و دوم اینکه دانیل الکسیچ بازیکن صربستانی که با خواسته برانکو جذب شد به تیم دیگری برود و به جای او یک هافبک بازی‌ساز جذب شود. این خواسته‌های سران الاهلی عربستان به خوبی نشان می‌دهد که آنها از یک طرف از عملکرد تیم با برانکو راضی نیستند و دوم اینکه به راحتی در تصمیم‌های برانکو دخالت می‌کنند و آزادی اختیار را از این مربی سلب کرده‌اند. برانکو در پرسپولیس هیچ‌گونه دخالتی را تحمل نمی‌کرد اما به نظر می‌رسد که در الاهلی عربستان شرایط برای او کاملا متفاوت است.این مربی کروات سخت تحت فشار است و اصلا بعید نیست که کسب دو سه نتیجه بد و یا شاید حتی یک نتیجه بد دیگر باعث اخراج او شود.