kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۸۲۷۲
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۴

۵ آزادکار ایران در لیست برترین‌های رقابت‌های قهرمانی جهان

بهنام احسانپور، یونس امامی، بهمن تیموری، حسن یزدانی و علیرضا کریمی، پنج آزادکار ایران در رقابت‌های قهرمانی جهان هستند که نامشان در میان چهار نفر برتر رنکینگ اعلام‌شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی به چشم می‌خورد.



اتحادیه جهانی کشتی در فاصله ۲۰ روز مانده تا آغاز این رقابت‌ها بر اساس لیست اولیه اعلامی از سوی کشورهای حاضر در این رقابت‌ها، چهار نفر نخست اوزان ده‌گانه را معرفی کرده است.بر اساس قانون، چهار نفر نخست رنکینگ که بر اساس امتیازات جمع‌آوری شده معرفی شده‌اند، تا مرحله نیمه‌نهایی رقابت‌های قهرمانی جهان با یکدیگر برخورد ندارند.
هرچند ترکیب اعلام شده از سوی کشورها نهایی نیست و بر اساس قانون می‌توانند در صورت لزوم آن را تغییر دهند، اما احتمال تغییر در این لیست بسیار کم است.با توجه به ترکیب اولیه تیم‌ها شاهد تغییرات و جابجایی در لیست ۴ نفر نخست رنکینگ در اوزان دهگانه بوده‌ایم تا جایی‌که شاهد افزایش تعداد کشتی‌گیران ایران در میان برترین‌های رنکینگ هستیم.
بهنام احسان‌پور در ۶۱، یونس امامی در ۷۰، بهمن تیموری در ۷۹، حسن یزدانی در ۸۶ و علیرضا کریمی در وزن ۹۲ کیلوگرم، پنج آزادکار ایران در رقابت‌های جهانی قزاقستان هستند که در میان چهار نفر نخست رنکینگ قرار دارند.
بنابراین با توجه به رنکینگ اعلام شده حضور این ۵ آزادکار در لیست اولیه و به احتمال زیاد نهایی ایران برای حضور در این رقابت‌ها نهایی است.