kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۸۱۰
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵
در نظرسنجی فاکس نیوز

ترامپ از همه نامزدهای رقیب عقب افتاد

بر اساس جدیدترین نظرسنجی شبکه محبوب رئیس‌جمهور آمریکا یعنی «فاکس نیوز»، ترامپ از همه نامزدهای دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 عقب افتاده است. یکی از مهم‌ترین اهداف ترامپ از اعزام نخست‌وزیر ژاپن به تهران، باز کردن باب مذاکره با ایران برای بهره‌برداری در انتخابات ریاست جمهوری بود که با واکنش هوشمندانه رهبر انقلاب، به در بسته خورد.



سرویس خارجی-

وضعیت ترامپ در نظرسنجی‌های انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا خوب نیست. به گفته کارشناسان، ترامپ با علم به این موضوع در به در دنبال برگ برنده‌ای می‌گردد تا این عقب‌ماندگی خود را جبران کند. تلاش وی برای مذاکره با جمهوری اسلامی ایران بعد از شکست مذاکراتش با کره شمالی نیز در همین راستا تحلیل می‌شود اما رهبر معظم انقلاب در دیدار پنج شنبه گذشته خود با «شینزو آبه» این راهبرد ترامپ را سوزاند و به نخست‌وزیر ژاپن گفت که «من شخص ترامپ را شایسته مبادله هیچ پیامی نمی‌دانم و هیچ پاسخی هم به او ندارم و نخواهم داد.» بدین ترتیب ترامپ دیگر نمی‌تواند تا انتخابات سال آینده میلادی فکر مذاکره با ایران آن هم جلوی دوربین‌ها را در سر بپروراند و باید برای کاهش محبوبیت خود فکر دیگری بکند.
 بر اساس گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی کنگره، نظرسنجی شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز» حاکی است رئیس‌جمهور آمریکا از 5 نامزد حزب دموکرات از جمله جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و برنی سندرز به شدت عقب مانده است. این نظرسنجی که طی روزهای 9 تا 12 ژوئن(19تا22 خرداد) انجام شده نشان می‌دهد که بایدن 49 درصد آرا را در اختیار دارد و این در حالی است که میزان آرا ترامپ به 39 درصد رسیده است. برنی سندرز نیز موفق به جذب 49 درصد آرا رای دهندگان آمریکایی شده و این رقم برای ترامپ 40 درصد است.
 به گزارش تسنیم 3 نامزد دیگر حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری 2020 نیز از ترامپ پیشی گرفته‌اند. «الیزابت وارن» سناتور ایالت ماساچوست 2 درصد از ترامپ جلوتر است و «کامالا هریس» سناتور کالیفرنیا و «پیت بوتیگگ» نیز هر کدام یک درصد از ترامپ ترامپ جلو افتاده‌اند.این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که بایدن در بین نامزدهای حزب دموکرات بیشترین شانس را برای کسب رتبه نخست دارد. نظرسنجی هفته گذشته «مورنینگ کانسالت» و «پلیتیکو» نیز نشان داد «جو بایدن» 11 درصد نسبت به ترامپ پیشی گرفته است و برنی سندرز نیز 10 درصد از ترامپ جلوتر است.
جنگ تجاری
کارشناسان می‌گویند جنگ تجاری ترامپ با چین در عقب افتادگی وی از نامزدهای دموکرات بی‌تاثیر نبوده است. طی روزهای اخیر بیش از ۶۰۰ شرکت آمریکایی در نامه‌ای از ترامپ خواسته‌اند تا اختلافات تجاری با چین را حل‌وفصل کنند. آنها می‌گویند جنگ تعرفه‌ای که ترامپ با چین به راه انداخته به شرکت‌ها و مصرف‌کننده‌های آمریکایی آسیب می‌زند.این نامه، جدیدترین مورد از سلسله نامه‌هایی است که توسط کمپین «تعرفه‌ها به وطن آسیب می‌زند»، برای دولت ترامپ ارسال شده است.
 این کمپین مورد حمایت بیش از ۱۵۰ گروه تجاری آمریکایی است که نماینده صنایع کشاورزی، تولید، خرده‌فروشی و تکنولوژی آمریکا هستند. اهمیت این نامه از آن جهت بیش از نامه‌های قبلی است که تنش‌های تجاری آمریکا و چین درحال افزایش است و این نامه درست قبل از دیدار احتمالی رئیس‌جمهورهای دوکشور، در حاشیه اجلاس ۲۸-۲۹ ژوئن(7 و 8 تیر ) گروه جی ۲۰، در اوساکای ژاپن، ارسال شده است.
ترامپ گفته می‌خواهد با «شی جین‌پینگ» در این اجلاس دیدار کند و پس از آن تصمیم خواهد گرفت که آیا تعرفه‌های واردات را به کل واردات چین تعمیم بدهد یا خیر؟ در این نامه جدید آمده: «ما همچنان در مورد افزایش تنش‌ها، با بالا بردن متقابل تعرفه‌ها، نگران هستیم. تعرفه‌های گسترده، ابراز موثری برای خاتمه دادن به اقدامات غیرعادلانه تجاری چین نیستند. تعرفه‌ها مالیات‌هایی هستند که مستقیماً توسط شرکت‌های آمریکایی پرداخت می‌شوند، نه چین»
«وال‌مارت»، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی آمریکا، پیش از این اعلام کرده بود تعرفه‌ها، قیمت‌ها را برای مصرف‌کننده آمریکایی بالا می‌برند.