kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۷۷۲
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۱
نقش پررنگ مردم ارومیه در موفقیت تیم ملی والیبال

ایران صدرنشین ماند، برزیل و روسیه دوم و سوم شدند حضور معروف و موسوی در جمع بهترین‌های جهان

در پایان هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال، ایران در صدر جدول باقی ماند و تیم‌های برزیل و روسیه عناوین دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.



سرویس ورزشی-

رقابت‌های هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال در گروه ایران به میزبانی ارومیه در حالی به پایان رسید که تیم ملی ۳ برد مقابل تیم‌های روسیه، لهستان و کانادا کسب کرد. این بردها موجب شد که ایران با ۸ برد، یک باخت و ۲۴ امتیاز صدرنشینی خود را تا آغاز هفته چهارم این مسابقات، تثبیت کند.
در کنار عملکرد خوب ملی‌پوشان والیبال، میزبانی شایسته ارومیه نیز نقش پررنگی در موفقیت تیم ملی داشت. مردمان خونگرم و میهمان نواز ارومیه میزبانان خوبی برای ملی‌پوشان بودند و حتی لحظه‌ای دست از حمایت بازیکنان برابر حریفان برنداشتند. مردمانی که از ساعت‌ها قبل از آغاز بازی در سالن غدیر حاضر و یک صدا با شور و حرارت و سر دادن شعار به حمایت از تیم ملی پرداختند و آنهایی که موفق به خرید بلیت و ورود به ورزشگاه نشده بودند در پارک‌ها به صورت جمعی به تماشای مسابقات پرداختند.
حضور چند هزار نفری تماشاگران با پرچم و شال‌های مخصوص در سالن بازی‌ها، رنگ و لعاب خاصی به رقابت‌ها داده بود. تماشاگرانی که ذره‌ای به رقبا بی‌احترامی نکردند تا بازیکنان جوان لهستان پیام آور میهمان نوازی مردم ایران به کوبیاک باشند. کوبیاکی که هر بار در ایران و در مقابل تیم ملی قرار می‌گرفت، بازی را با جنگ روانی به حاشیه برده بود اما این بار در غیاب او هیچ جنگ لفظی و درگیری زیر تور میان دو تیم ایران و لهستان رخ نداد.
برگزاری مسابقات لیگ ملت‌های والیبال کم و کاستی‌هایی نیز داشت که امید می‌رود مسئولان مربوطه با تجزیه و تحلیل در صدد رفع آنها باشند تا در آینده شاهد میزبانی‌های بیشتر و بهتر از ارومیه باشیم. توجه به سرویس‌های بهداشتی، به‌کارگیری نیروی متخصص در اجرای برخی آیتم‌ها از جمله ترجمه، تهویه مناسب سالن، جایگاه مناسب خبرنگاران و عکاسان، رعایت قوانین فدراسیون جهانی (ورود بوق و شیپور به سالن)، توجه بیشتر به امنیت بازیکنان تیم‌ها و مدیریت صحیح بلیت فروشی قطعا شرایط بهتری را برای میزبانی ارومیه
فراهم می‌کند.
معروف و موسوی در جمع بهترین ها
در پایان هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) اسامی برترین بازیکنان در پست‌های مختلف را معرفی کرد که اسامی ملی‌پوشان ایران نیز در جمع برترین‌های این هفته قرار دارد.در حال حاضر سعید معروف به عنوان بهترین پاسور و سید محمد موسوی به عنوان برترین مدافع روی تور در صدر و بالاتر از رقبای خود قرار دارند.
امیر غفور نیز با ۱۵۱ امتیاز در جایگاه سوم امتیاز‌آورترین بازیکن و در جایگاه دوم بهترین مهاجمان قرار دارد. محمدرضا حضرت‌پور هم به عنوان برترین دریافت‌کننده (لیبرو) در جایگاه چهارم قرار دارد.
تمجید فدراسیون جهانی از معروف
بدون تردید یکی از بهترین بازیکنان ایران در سه هفته اخیر لیگ ملت‌های والیبال، سعید معروف بود. عملکرد درخشان کاپیتان تیم ملی واکنش فدراسیون جهانی را نیز به دنبال داشت تا جایی که FIVB پس از پیروزی ۳ بر صفر دوشنبه شب تیم ملی والیبال ایران مقابل روسیه در هفته سوم لیگ‌ملت‌های ۲۰۱۹ در ارومیه، با انتشار گزارشی به تمجید از ستارگان ایران خصوصاً سعید معروف پرداخت. متن گزارش فدراسیون جهانی به شرح زیر است:
«ایران با درخشش کاپیتان معروف توانست بازی‌های خانگی خود در ارومیه را با شکست سه بر صفر روسیه به پایان برساند چرا که با درخشش معروف در دادن پاس‌ها ایران و خصوصاً امیر غفور به راه افتادند تا امتیازها یکی پس از دیگری برای ایران کسب شوند.
پاسور ۳۳ ساله ایران توانست در این بازی ۳ امتیاز را در جریان بازی و ۲ امتیاز سرویس کسب کند تا ایران مقابل قهرمان دوره گذشته لیگ ملت‌ها بهترین عملکرد را داشته باشد. او در حال حاضر با امتیاز ۹.۰۳ در بالاترین رده ستارگان در پست خود قرار گرفته است.
از طرف دیگر هم امیر غفور ۱۷ امتیاز را با آبشارهای خود به دست آورد. سید محمد موسوی و میلاد عبادی‌پور هم هر کدام با ۸ امتیاز، پوریا فیاضی و علی شفیعی هم هر کدام با ۵ امتیاز در این برد ایران سهم داشتند.
در حال حاضر امیر غفور با کسب ۱۵۱ امتیاز، ۷ امتیاز اختلاف با شارون ورنون ۱۵۸ امتیازی در تیم کانادا و
۶ امتیاز با گابریل نلی ۱۵۷ امتیازی در تیم ایتالیا فاصله دارد.»