kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۷۵۷
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹

حوادث کوتاه از کشور


      
      آخرین شنا
رشت‌– خبرنگار کیهان‌: سرپرست هیئت نجات غریق و غواصی گیلان گفت‌: سه نفر در دریای خزر گیلان غرق شدند. مهرداد مهرگان افزود‌: جوان 18 ساله سیاهکلی در محدوده سنگ چین اول امیرآباد غرق شد.وی گفت‌: جوان 20 ساله تهرانی در محدوده ساحل کاسپین و یک جوان 33 ساله قزوینی هم در تازه‌آباد رضوانشهر غرق شدند. وی توجه نکردن مسافران و گردشگران به تابلوهای شنا ممنوع و آشنا نبودن به فنون شنا را از عوامل غرق شدن مسافران و گردشگران اعلام کرد.
کلاهبرداری اینترنتی
همدان‌– خبرنگار کیهان‌: رئیس ‌پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان همدان از کلاهبرداری ۳۵ میلیون تومانی از حساب یک شهروند همدانی خبر داد.  سرهنگ فیروز سرخوش نهاد‌، گفت:  با طرح شکایت از سوی شاکی و تشکیل پرونده، وی در اظهارات اولیه خود مدعی شد که با توجه به تبلیغاتی در فضای مجازی مبنی بر خرید شارژ ارزان به صفحه پرداخت اینترنتی هدایت شده است که پس از آن برداشت‌های مکرر و مداوم تا سقف ۳۵ میلیون تومان از حساب وی صورت گرفت به‌طوری که حساب بانکیش کاملا خالی شده است. وی تصریح کرد: پس از اقدامات فنی و پلیسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که هنگامی که شاکی برای خرید شارژ ارزان به صفحه پرداخت اینترنتی هدایت شده است تمام اطلاعات بانکی کارت وی توسط یک تیم هکر ثبت شده است.
وی خاطر‌نشان کرد: بر‌اساس تلاش کارشناسان پلیس فتا تاکنون ۲۰ نفر از این تیم هکر در سطح کشور شناسایی شده و دستگیری آنها در دستور کار قرار گرفته است. 
بازداشت جاعل حرفه‌ای
اصفهان‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامي شهرستان «شاهين‌شهر» از شناسايي و دستگيري يك جاعل حرفه‌اي در این شهرستان خبر داد. سرهنگ «حسين بساطي» گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مأموران انتظامی موفق شدند با شگردهاي خاص پليسي مخفيگاه اين فرد را شناسايي و پس از هماهنگی قضائی او را دستگیر کنند.وی با ‌اشاره به كشف تعدادي گذرنامه و ويزاي جعلي به همراه وسايل جعل اسناد در مخفيگاه اين فرد جاعل خاطر‌نشان كرد : متهم در بازجویی‌های انجام شده به کلاهبرداری چهارمیلیارد ریالی از شهروندان با این شیوه اعتراف کرد.
واژگونی خودرو
قزوین‌– خبرنگار کیهان‌: رئیس ‌پلیس راه استان قزوین از واژگونی یک دستگاه خودروی سواری «پراید» خبر داد. سرهنگ نصراله بیگلری‌، گفت: در این حادثه یک نفر از سرنشینان (یک نفر زن) به دلیل شدت جراحات وارده در دم فوت کرد و دو نفر سرنشین دیگر خودرو به دلیل مصدومیت شدید توسط عومل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.وی افزود: كارشناسان پليس راه علت اين تصادف را عدم توجه به جلو از سوی راننده خودروی «پراید» به میزان 50 درصد و عدم ایمن‌سازی راه از سوی اداره راه و شهرسازی شهرستان «تاکستان» به میزان 50 درصد اعلام كردند.
غرق شدن در دریا
ساری‌– خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان نوشهر از غرق‌شدگی و مرگ جوان 29 ساله حین شنا در منطقه ممنوعه شنا خبر داد. به گزارش ایلنا، سرهنگ «قاسم محمدی» با اعلام این خبر، اظهار داشت: ماموران با حضور در محل حادثه در بررسی‌های اولیه دریافتند، فردی 29 ساله که برای شنا به منطقه ممنوعه شنا رفته بود به علت عدم آشنایی به فنون شنا غرق شد.وی افزود: با حضور گروه‌های امداد و نجات نامبرده به بیرون آب منتقل شد که به علت شدت صدمات وارده حین انتقال به بیمارستان جان باخت.
مرگ راننده پراید
سرویس شهرستان‌ها: رئیس ‌پلیس راه استان اصفهان از واژگون شدن سواری پراید در محور«اردستان-مهاباد» خبر داد. سرهنگ «حسین پورقیصری» افزود: در اثر این حادثه رانندگی یکی از سرنشینان خودرو که خانمی 63 ساله بود، فوت و راننده و پنج سرنشین دیگر نیز مجروح شدند.وی بیان داشت: علت وقوع این حادثه رانندگی توسط کارشناسان تصادفات جاده‌ای پلیس راه «اردستان» در دست بررسی است و اعلام خواهد شد.
مهار آتش‌سوزی
آبیک‌– باشگاه خبرنگاران جوان‌: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین از اطفاء حریق در بیش از سه هکتار از مراتع توداران آبیک خبر داد. علی‌اکبر اسداللهی‌، گفت: بر اثر بی‌احتیاطی مسافران، بیش از سه هکتار از مراتع روستای توداران شهرستان آبیک طعمه حریق شد.
وی با‌ اشاره به اینکه علت این حادثه در دست بررسی است‌، افزود: این آتش‌سوزی با کمک نیرو‌ها‌ی عملیاتی منابع طبیعی و آتش‌نشانی اطفا شد.
ریزش تونل زغال سنگ
سرویس شهرستان‌ها‌: ریزیش تونلی در معدن زغال سنگ البرز شرقی طزره شهرستان دامغان منجر به فوت دو کارگر و مجروح شدن یک تن دیگر شد.
بنابراین گزارش در این حادثه سه نفر از کارگران 31، 35 و 45 ساله به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.گزارش دریافتی حاکی است متاسفانه دو نفر از کارگران که به شدت مجروح شده بودند، قبل از رسیدن به بیمارستان جان باختند و کارگر سوم تحت درمان است.گفتنی است با حضور ماموران انتظامی، پلیس آگاهی، پزشکی قانونی و قاضی دادگستری در محل حادثه، پرونده قضائی تشکیل و علت حادثه در حال بررسی است.
‌دستگیری عاملان آتش‌سوزی مراتع
ایلام‌– ایسنا‌: فرمانده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه ۲۴۷ هکتار از مزارع و محصولات کشاورزی، شش هکتار از مراتع طبیعی و ۱۱ قطعه از باغات دچار آتش سوزی شدند، از دستگیری دونفر با هویت‌های معلوم در رابطه با آتش‌سوزی مراتع کوه رنو خبر داد.سرتیپ «نورعلی یاری» افزود: این آتش‌سوزی‌ها در نقاط مختلف استان شامل ۲۳۰ هکتار از محصولات کشاورزی‌(کلش) حاشیه رودخانه «سیمره»، ۱۴ هکتار از مزارع گندم و ۱۱ قطعه از باغات کشاورزان و باغداران دره شهری، سه هکتار از مزارع کشاورزی تحت کشت گندم در تنگه «گرمه» و سه هکتار از مراتع کوه رنو شهرستان ایوان و همچنین سه هکتار از مراتع طبیعی منطقه «هردریژ» شهرک شهید کشوری شهرستان ایلام رخ داد.
بازداشت کلاهبردار
بندرعباس- ایرنا: رئیس ‌پلیس آگاهی هرمزگان گفت: ماموران انتظامی استان پدر و دختری را که مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از مالباختگان را در بندرعباس کلاهبرداری کرده بودند، شناسایی و دستگیر کردند. سرهنگ عبدالمجید کرمی‌، افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی هرمزگان با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی و بهره‌گیری از شیوه‌های پلیسی متهم به هویت «ز. ج» که املاک‌دار بوده را شناسایی کردند.
وی اضافه کرد: این متهم با همکاری و همراهی پدر خود، با دریافت وجوهی از شاکیان به عنوان پیش پرداخت به بهانه تحویل واحدهای مسکونی کلاهبرداری می‌کردند. وی گفت: تاکنون ۲۴ نفر از شاکیان این پرونده در پلیس آگاهی بندرعباس حاضر و متهمان را شناسایی کرده‌اند و تحقیقات برای شناسایی دیگر مالباختگان توسط پلیس ادامه دارد.