kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۲۷۵۶
تاریخ انتشار : ۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۹
فرمانده انتظامی پایتخت:

پلیس در بحث امنیت اجتماعی و اخلاقی به هیچ ‌وجه کوتاه نخواهد آمد

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: پلیس به هیچ وجه در بحث امنیت اجتماعی و اخلاقی کوتاه نمی‌آید و با جدیت به تکلیف و وظیفه قانونی خود عمل می‌کند.

به گزارش فارس، سردار حسین رحیمی دیروز در حاشیه ملاقات مردمی که در مقر پلیس امنیت عمومی پایتخت انجام شد، در جمع خبرنگاران به مراجعه 550 نفر از شهروندان‌ اشاره و اظهار داشت: بالغ بر 90 درصد درخواست‌های مردمی در حوزه امنیت اخلاقی و اجرای طرح ناظر و 10 درصد دیگر مشکلات مردم مربوط به پرونده‌هایی درخصوص اقدامات کلانتری‌ها، پلیس‌ آ‌گاهی، پلیس اماکن و دیگر پلیس‌‌های تخصصی بود که با کمال احترام و ادب با مراجعه‌کنندگان برخورد شد.
رحیمی با‌ اشاره به عملکرد پلیس در حوزه امنیت اخلاقی تصریح کرد: همان پلیسی که برای دستگیری سارقان،‌ مجرمان و بر هم زنندگان نظم و امنیت شب و روز نمی‌شناسد برای ایجاد نظم،‌ امنیت و انضباط اجتماعی و اخلاقی تلاش می‌کند چرا که امنیت ابعاد مختلفی دارد از جمله امنیت روانی،‌ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و اگر یک بخش از امنیت تأمین نشود امنیت کل جامعه تکمیل نخواهد شد.
وی با تأکید بر اینکه نگاه پلیس همه‌جانبه است و پلیس تهران با تمام توان کمترین وقوع سرقت در کشور و بالاترین میزان کشف جرم را داشته است، افزود: پلیس به هیچ وجه در بحث امنیت اجتماعی و اخلاقی کوتاه نخواهد آمد چرا که تکلیف و وظیفه پلیس است و پلیس به‌عنوان نماینده مردم و مجری قانون در عرصه امنیت اخلاقی جامعه وارد شده است.
فرمانده انتظامی پایتخت گفت: نگاه ما یکجانبه نیست و در همه ابعاد امنیتی جامعه از جمله جرائم خشن و پیچیده و باندی تا امنیت اخلاقی و انضباط اجتماعی برنامه داریم.
طرح شبانه نداریم؛
مغازه‌ها ساعت ۲۴ تعطیل می‌شوند
همچنین سردار رحیمی در گفت‌وگو با فارس، درخصوص آخرین تصمیم‌گیری‌ها در مورد حیات شبانه اظهار داشت: ما چیزی به نام حیات شبانه نداریم و نمی‌توانیم واحدهای صنفی را مجزا کنیم و بگوییم که واحدهای صنفی در فلان خیابان‌ها می‌توانند تا دیروقت فعالیت کنند و بقیه باید فعالیت خود را تعطیل کنند.
وی با‌ اشاره به قانون و مقررات واحدهای صنفی گفت: خاموشی تمام واحدهای صنفی رأس ساعت 24 است و تعدادی از واحدهای صنفی از جمله اغذیه‌فروشی‌ها و آبمیوه‌فروشی‌ها در نیمه اول سال تا ساعت یک بامداد مجاز به فعالیت هستند.
رئیس پلیس تهران با‌ اشاره به حضور ماموران در معابر،‌ میادین و خیابان‌ها بیان داشت: حضور ماموران،‌ امنیت‌زا است و با توجه به آنکه در شب تعداد ماموران‌مان به حداقل می‌رسد اگر قرار باشد اصناف به فعالیت خود ادامه دهند این سؤال مطرح می‌شود که امنیت آنها را چه کسی برقرار می‌کند.
رحیمی گفت: امنیت واحدهای صنفی که بخواهند در حیات شبانه فعالیت کنند نیز مدنظر است و حتی خود شهروندی که بخواهد در آن ساعت شب برای خرید به بیرون از خانه بیاید باید امنیتش تأمین شود؛ در طول روز تعداد زیادی گشت پلیس در سطح شهر، خیابان‌ها، ‌معابر و کوچه‌ و پس‌کوچه‌ها تردد داشته و امنیت را برقرار می‌کنند.
وی با تأکید بر اینکه باید همه اصناف و کسبه از امتیاز یکسان برخوردار باشند خاطرنشان کرد: اگر کاری قرار است انجام شود باید ابتدا تمهیدات انتظامی،‌ ترافیکی و امنیتی آن برقرار باشد در غیر این‌صورت امکان‌‌پذیر نیست.
چگونگی عملکرد پلیس راهور
در مواجهه با کشف حجاب در خودرو
فرمانده انتظامی پایتخت درخصوص چگونگی عملکرد ماموران پلیس راهور در طرح ناظر اظهار داشت: تمام ماموران پلیس‌های تخصصی در صورت مشاهده جرم کشف حجاب، مکلف هستند موضوع را به پلیس امنیت اخلاقی گزارش کنند.
سردار رحیمی در پاسخ به این سؤال که ماموران پلیس راهور، خودرویی که در آن کشف حجاب شده را متوقف می‌کنند یا خیر گفت: ما جلوگیری نداریم؛ فقط مأمور مکلف است مشخصات خودرو، محدوده تخلف و زمان آن را یادداشت کرده و به پلیس امنیت اخلاقی گزارش می‌کند.