kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۳۳۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۴

بزرگ‌ترین لنج باری فایبرگلاس ایرانی به خارج صادر شد

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: بزرگ‌ترین لنج باری فایبرگلاس ساخت ایران با ظرفیت حمل یک‌هزار و 300 تن کالا در جزیره قشم تولید و به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش ایرنا، الله‌مراد عفیفی‌پور، افزود: این لنج باری در360 روز کاری طراحی و تولید شد که امکان ترابری دریایی انواع کالا با ظرفیت حمل یک هزار و 300 تُن را دارد.
وی رقم قرارداد ساخت این شناور بزرگ باری را دو هزار و 700 درهم اعلام کرد و گفت: این شناور 55 متر طول و 16 متر عرض دارد.  وی اظهارداشت: وزن خالص سازه این شناور 150 تن و وزن ناخالص آن حدود 500 تن است.
عفیفی پور ادامه داد: تمامی فرآیندهای طراحی، تولید و آب‌‌اندازی این شناور سنتی به همت متخصصان و جوانان بومی فعال در صنعت شناورسازی جزیره قشم انجام شده است. وی بیان داشت: در فروردین ماه امسال این شناور در جزیره قشم به آب انداخته شد و پس از صدور گواهینامه‌ها و تاییدیه‌های لازم از سوی موسسه‌های معتبر رده‌بندی، نیمه اردیبهشت‌ماه به خارج از کشور انتقال یافت.
مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان ابراز داشت: این شناور از امکان دریانوردی با سرعت 20 مایل دریایی (حدود 37 کیلومتر بر ساعت) در زمان حمل کالا برخوردار است و برای الحاق به ناوگان حمل‌ونقل دریایی در آب‌های اقیانوس هند مورد استفاده قرار خواهد گرفت.
عفیفی‌پور گفت: بزرگ‌ترین لنج باری فایبرگلاس تولید شده در استان به سفارش یک سرمایه‌گذار و تاجر خارجی زیرنظر اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ساخته و به مالک شناور تحویل داده شد.