kayhan.ir

کد خبر: ۱۶۰۲۹۶
تاریخ انتشار : ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۳
از 27 اردیبهشت آغاز می‌شود

اندازه‌گیری «فشار خون» ۲۰ میلیون ایرانی در ۲۶ هزار مرکز سلامت

معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه 26 هزار مرکز سلامت، خط مقدم اجرای برنامه بسیج ملی کنترل فشار خون هستند، گفت: پیش‌بینی می‌کنیم فشار خون 20 میلیون نفر از افراد بالای 30 سال اندازه‌گیری شود.

به گزارش وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی در جلسه معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور  از ابلاغ نسخه ششم دستور‌العمل «بسیج ملی کنترل فشار خون‌» به دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور خبر داد و گفت: رئیس ستاد اجرایی بسیج ملی کنترل فشار خون در استان‌ها، رؤسای دانشگاه‌ها و معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی دبیر ستاد اجرایی در استان‌ها هستند.
رئیسی افزود: جایگاه اصلی اجرای کمپین در نظام شبکه است. 26 هزار مرکز سلامت خط مقدم اجرای این برنامه هستند. در کنار آن ایستگاه‌های سیار و ثابت دیگری برای اجرای برنامه خواهیم داشت که بر اساس دستورالعمل باید برای اندازه‌گیری فشار خون افراد آماده باشند.
وی ادامه داد: بر اساس دستور رئیس جمهور و مکاتبه انجام شده با وزارت کشور، برنامه‌ها به پیش می‌رود و با ستاد کل نیروهای مسلح نیز هماهنگ شده که با کمپین همکاری کنند.
معاون بهداشت وزیر بهداشت با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌های لازم اعم از دانشجویان پرستاری، پزشکی و بسیج جامعه پزشکی برای اجرای کمپین بهره برد، گفت: 8 میلیون کارگر در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها مشغول به کار هستند که ظرفیت خوبی برای بهداشت حرفه‌ای برای اجرای این کمپین فراهم می‌کند.
رئیسی اظهار داشت: اهداف کلی کمپین، افزایش نسبت شناسایی و شروع مراقبت و درمان و افزایش آگاهی جامعه درباره این بیماری است و پیش‌بینی می‌کنیم فشار خون 20 میلیون از افراد بالای 30 سال اندازه گیری شود، دو میلیون نفر با فشار خون بالا شناسایی و یک میلیون نفر نیز برای مراقبت و درمان به مراکز معرفی شوند.
به گفته وی، 7 کارگروه تخصصی در ستاد وزارت بهداشت برای اجرای بسیج ملی کنترل فشار خون ایجاد شده و کمپین 27 اردیبهشت رسماً آغاز خواهد شد.