kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۹۹۰
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
رئیس‌ فدراسیون فوتبال اعلام کرد

گزینه تیم ملی در حال بررسی مسابقات لیگ است /سفرهای غیرضروری لغو شد، فقط در مسابقات رسمی شرکت می‌کنیم

رئیس‌فدراسیون فوتبال در تازه‌ترین‌صحبت‌هایش به دو نکته مهم‌اشاره کرد. اول اینکه سرمربی تیم ملی انتخاب شده و موضوع دوم آنکه سفرهای غیرضروری تیم‌های فوتبال لغو شده و آنها فقط در مسابقات رسمی شرکت می‌کنند.



سرویس ورزشی-

روز پنجشنبه و پس از برگزاری مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان خراسان رضوی، مهدی تاج رئیس‌فدراسیون فوتبال ابعاد تازه‌ای از روند مذاکرات فدراسیون با گزینه مربیگری تیم ملی را مطرح کرد. تاج گفت: ما با کی‌روش پیشرفت‌هایی داشتیم و باید سرمربی آینده تیم ملی کسی باشد که در راستای پیشرفت فوتبال ما قدم بردارد. ما عجله‌ای برای انتخاب سرمربی نداریم اما سعی می‌کنیم تا در فیفادی آینده سرمربی تیم ملی مشخص شده باشد. مردم بدانند گزینه مورد نظر ما در حال پیگیری مسابقات لیگ برتر است و به این شکل نیست از فوتبال ایران دور باشد.
تاج اگرچه علاقه‌ای به نام بردن از سرمربی بعدی تیم ملی ندارد اما شواهد امر نشان می‌دهد که فدراسیون با مربی بعدی به توافق رسیده تا جایی که او مشغول تعقیب بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران است.
اطمینان از توافق فدراسیون با گزینه مورد نظر زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم طالقانی عضو هیئت‌رئیسه فدراسیون فوتبال نیز اعلام کرده بود روند انتخاب سرمربی تیم ملی، مراحل خوبی را پشت سر گذاشته و حتی ممکن بود مجمع انتخابی هیئت فوتبال خراسان رضوی (روز پنجشنبه) به واسطه انتخاب و معرفی سرمربی تیم ملی، به تعویق بیفتد.
ویلموتس روی نیمکت تیم ملی می‌نشیند؟
این اظهار نظر مسئولان فدراسیون فوتبال در شرایطی مطرح می‌شود که طی هفته گذشته برخی منابع خبری از مارک ویلموتس سرمربی پیشین تیم ملی بلژیک به عنوان سرمربی بعدی تیم ملی یاد کردند. گویا مذاکرات با ویلموتس خوب پیش رفته و وی در حال حاضر نزدیک‌ترین گزینه به نیمکت تیم ملی فوتبال ایران محسوب می‌شود. ویلموتس 50ساله است و سابقه هدایت تیم‌های ملی بلژیک، ساحل عاج و شالکه را در کارنامه دارد.
بیشترین دوران حضور ویلموتس در شالکه بود. او در دو مقطع برای آبی‌های گلزن کرشن بازی کرد و در این تیم کفش هایش را آویخت. این مربی سال 2003 در قامت سرمربی موقت به شالکه رفت و سپس حضور چند ماهه در سنت ترویدن را تجربه کرد. او روی هم در این دو تیم در ۱۵ بازی فقط ۵ برد داشت و سپس اخراج شد.
سه سال حضور در تیم ملی بلژیک به عنوان کمک مربی از دیگر سوابق ویلموتس است. او در این مدت دستیار دیک ادووکات و جورج لیکنز سرمربی کنونی تراکتورسازی بود. حضور به عنوان سرمربی پرستاره‌ترین بلژیک تاریخ. حذف از یک چهارم جام جهانی ۲۰۱۴ با قبول شکست در برابر آرژانتین و همچنین شکست ناباورانه در برابر ولز در دور یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ مهم‌ترین نتایج این مربی با بلژیک بود.
ویلموتس سپس به ساحل عاج رفت و پس از 6 بازی که حاصل آن 4 باخت و تنها یک پیروزی بود، منجر به برکناری ویلموتس شد؛ او حالا با این کارنامه قرار است روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران بنشیند.
لغو سفرهای غیرضروری فوتبال
تاج در حاشیه مجمع انتخاباتی هیئت فوتبال استان خراسان رضوی به غیر از موضوع انتخاب سرمربی تیم ملی، به موارد دیگری نیز‌اشاره داشت از جمله چگونگی برکناری کرانچار از تیم امید. رئیس‌فدراسیون فوتبال در این باره گفت: با کرانچار یک توافق خوب داشتیم. قرار شد فقط دو ماه از حقوقش را پرداخت کنیم. این مسئله زرنگی ما نبود و بزرگی زلاتکو کرانچار بود. بزودی با یک سرمربی ایرانی به توافق خواهیم رسید و الان اسم او را اعلام نخواهم کرد.
تاج افزود: ما در این سال‌ها در فدراسیون توانستیم موفق عمل کنیم و با کی‌روش هم در جام جهانی نتایج خوبی کسب کنیم. فقط تیم ملی امید مانده است که به امید خدا با یک برنامه‌ریزی درست بتوانیم حسرت چهل و چهار ساله را به پایان ببریم.
وی تصریح کرد: با توجه به صحبت‌های مقام معظم رهبری درخصوص اینکه کشور باید در مقابل مشکلات آرایش دفاعی مناسبی به خود بگیرد، باید بگویم که در حال حاضر در این امر باید تدبیر بیشتری نیز در فدراسیون صورت گیرد. با این وجود نیاز به یک مدیر مدبر وجود دارد که بتواند در چنین شرایطی ماموریت خود را به خوبی انجام دهد. باید سخنان مقام معظم رهبری در این خصوص را اجرا کنیم. با ۱۶ سرمربی لیگ برتر در این خصوص جلسه گذاشتیم. باید از اعزام‌های غیرضروری همانند اعزام باشگاه‌ها به کشورهای خارجی مانند ترکیه خودداری کنیم. شورای برون مرزی را محدود کرده‌ایم تا از سفرهای غیر ضروری خودداری کنیم و فقط مسابقات رسمی را برگزار کنیم.  وی افزود: باید از صحبت‌های حاشیه‌ای که در رسانه‌های دشمن بازتاب پیدا می‌کند، جلوگیری کنیم. در این خصوص همه باید رعایت کنند تا دیگر در دادگاه‌های ورزشی بین‌المللی پرونده‌ای نداشته باشیم.تاج در پایان خاطرنشان کرد: هفته آتی با وزیر ورزش‌وجوانان برای جلوگیری از باز شدن پرونده‌های ایران در دادگاه‌های ورزشی جلسه‌ای خواهیم داشت.