kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۹۸۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

فوتبال اروپا در تسخیر تیم‌های لیگ برتری

برای اولین بار در تاریخ، هر 4 فینالیست دو تورنمنت معتبر اروپایی از یک کشور هستند.



با برگزار شدن بازی‌های دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ اروپا، دو تیم آرسنال و چلسی به فینال باکو رسیدند تا بعد از تاتنهام و لیورپول، دو تیم انگلیسی دیگر برگزار‌کننده فینال لیگ اروپا باشند. اما آیا پیش از این سابقه داشته که هر 4 فینالیست دو رقابت معتبر اروپا (لیگ قهرمانان/جام باشگاه‌ها و لیگ اروپا/جام یوفا) از یک کشور باشند؟ در پاسخ باید گفت بله وجود داشته است.
بر اساس اعلام یک کارشناس اسپانیایی، در فصل ۶۲-۱۹۶۱ تیم‌های اتلتیکو مادرید، بارسلونا، رئال مادرید و والنسیا به فینال لیگ‌های اروپایی صعود کردند. در سال ۹۰ هم فیورنتینا، میلان، یوونتوس و سمپدوریا با رسیدن به فینال، سال درخشان فوتبال ایتالیا را رقم زدند.
فینال‌های تمام انگلیسی به حکمرانی تیم‌های اسپانیایی در سال‌های اخیر پایان داد. سوپر جام سال گذشته تمام اسپانیایی بود و اتلتیکو مادرید با شکست رئال مادرید، فاتح اینجام شد. مادرید زین‌الدین زیدان در سه سال اخیر سه بار قهرمان لیگ قهرمانان اروپا شد و چند سال پیش سویا به همراه اونای امری چنین رکوردی را در لیگ اروپا به ثبت رساند.
اسپانیا در این فصل در فینال‌های اروپایی تنها یک نماینده دارد که آن هم ورزشگاه اختصاصی تیم اتلتیکو مادرید است. ورزشگاه واندا متروپولیتانو یازدهم خردادماه میزبان دیدار نهایی لیگ قهرمانان خواهد بود. فینال لیگ اروپا هم هشتم خردادماه در باکو برگزار می‌شود.