kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۳

پیونگ‌یانگ: پمپئو احمقی است که تفکرات خطرناکی دارد

مقام بلند‌پایه کره شمالی می‌گوید «وزیر خارجه آمریکا احمقی است که تفکرات خطرناکی در سر دارد». او در عین حال به واشنگتن هشدار داد، اگر موضع‌اش را نسبت به تحریم‌های اقتصادی تغییر ندهد با «نتیجه‌ای نامطلوب» روبرو خواهد شد.



تنش بین پیونگ یانگ و واشنگتن پس از آخرین نشست بی نتیجه کیم جونگ اون رهبر کره‌شمالی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درهانوی، به اوج رسیده است.  کره ای ها می‌گویند بدعهدی و زیاده خواهی های آمریکا باعث شده تا  اعتماد به این کشور به کلی از دست برود. پس از شکست این مذاکرات رهبر کره‌شمالی به دیدار پوتین رفت!
حالا خبرگزاری ایسنا نوشته، «چوئه سون‌هوی»، معاون وزیر خارجه کره‌شمالی می‌گوید مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا احمقی است که تفکرات خطرناکی  دارد وی همچنین افزود: «عزم ما برای خلع سلاح هسته‌ای هیچ تفاوتی نکرده و ما این کار را در زمان درست آن انجام خواهیم داد؛ به شرطی که آمریکا در محاسبات فعلی خود بازبینی کرده و آن را تغییر دهد... اگر آمریکا تا پایان سال جاری میلادی موضع‌اش را تغییر ندهد با نتیجه‌ای نامطلوب روبرو خواهد شد».
کره‌ای‌ها با نیم نگاهی به برجام،  به دنبال تبادل گام به‌گام امتیازات هستند اما آمریکا می گوید این کشور ابتدا باید تمام زیر ساخت‌های اتمی خود را نابود کند و پس از آن تحریم ها برداشته می شوند! گفتنی است «واشنگتن پست» یک صفحه ویژه درباره دروغ‌های ترامپ باز کرده که روز سه‌شنبه شمار دروغ‌های رئیس‌جمهور این کشور به 1000 دروغ رسید!
خبر دیگر اینکه، آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: «خلع سلاح اتمی کره شمالی به تضمین‌های الزام آور حقوقی تمامی پنج کشور دائم شورای امنیت سازمان‌ملل و لغو تحریم‌ها نیاز دارد. ما بر این باوریم آنچه که کره شمالی پیش‌تر انجام داده، به ما این انگیزه را می دهد تا مسئله لغو برخی از تحریم‌ها را بررسی کنیم».
از سوی دیگر، خبر رسیده که ولید معلم، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه سوریه در دیدار با پاک میونگ گوک، معاون وزیرخارجه کره‌شمالی و هیئت همراهش از موضع‌گیری‌های این کشور در حمایت از دمشق تقدیر کرده است. در این دیدار دو طرف، با اشاره به روابط دوستانه و تاریخی دو کشور، راه‌های توسعه و تقویت روابط در تمامی زمینه‌ها و نیز همکاری‌های دو کشور در سازمان‌ها و محافل بین‌المللی را بررسی کرده‌اند.