kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۳۳۲
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۸
ادامه دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر فوتبال

نبرد تراکتورسازی و پرسپولیس برنده نداشت/رقابت برای قهرمانی به دو هفته پایانی کشیده شد

با تساوی تیم‌های تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس، رقابت برای کسب عنوان قهرمانی به دو هفته پایانی کشیده شد.



سرویس ورزشی-

در ادامه مسابقات هفته بیست و هشتم لیگ برتر و از ساعت ۱۷ دیروز تیم پرسپولیس در تبریز مهمان تیم تراکتورسازی بود که در پایان این بازی با تساوی یک – یک به پایان رسید. در این دیدار کمال کامیابی نیا (۱۱) برای پرسپولیس و دانیال اسماعیلی فر (۷۹) برای تراکتورسازی گلزنی کردند.
در دقایق ابتدایی نیمه نخست، بازی پایاپای بود ولی پرسپولیس روی یک ضربه ارسالی توانست توسط کمال کامیابی‌نیا به گل برسد. قبل از این گل بشار رسن هافبک پرسپولیس با اکبر ایمانی هافبک تراکتورسازی درگیر شد که محمدحسین زاهدی فر به هر دو بازیکن کارت زرد نشان داد. علیرضا بیرانوند دروازه‌بان پرسپولیس هم در دقیقه ۴۴ از داور مسابقه کارت گرفت. پرسپولیس علاوه بر این گل در دقیقه ۲۵ سه فرصت متوالی گلزنی توسط احمد نوراللهی ایجاد کرد. شوت، ضربه سر و ضربه برگردان نورالهی در این موقعیت توسط اخباری و حاج‌صفی دروازه‌بان و مدافع تراکتورسازی دفع شد. با نزدیک شدن به دقایق پایانی نیمه نخست این تیم تراکتورسازی بود که بازی را در اختیار گرفت و فشار زیادی به دروازه پرسپولیس وارد کرد. بهترین فرصت تراکتورسازی در این نیمه ضربه کاشته‌اشکان دژاگه به سمت دروازه پرسپولیس بود که بیرانوند این توپ را دفع کرد. با شروع نیمه دوم تراکتورسازی برای جبران نتیجه جلو کشید. تمرکز حملات تراکتور در این نیمه بر جناح راست این تیم و در پست دانیال اسماعیلی فر بود در دقیقه ۵۲ ارسال زمینی اسماعیلی فر از مقابل دروازه پرسپولیس به اوت رفت. در دقیقه ۵۶ هم مهدی ترابی هافبک پرسپولیس شوت سنگینی به سمت دروازه تراکتورسازی زد که اخباری این توپ را مهار کرد.
اولین تعویض تراکتورسازی در دقیقه ۵۹ رقم خورد که طی آن اکبر ایمانی از زمین خارج و به جای او علیرضا نقی زاده وارد میدان شد. نکته عجیب این تعویض اعتراضات شدید ایمانی به تصمیم سرمربی تراکتور بود و وی حتی برای لحظاتی اقدام به خودزنی کرد!  تراکتورسازی که برای جبران نتیجه کنترل بازی را در اختیار گرفته بود، سرانجام در دقیقه ۷۹ موفق شد توسط اسماعیلی فر به گل تساوی برسد. این گل با پرتاب بلند احسان حاج صفی به دست آمد که این پرتاب در محوطه جریمه پرسپولیس زیر پای اسماعیلی فر افتاد. در دقایق پایانی بازی پرسپولیس حملاتی را برای به ثمر رساندن گل دوم ترتیب داد. برانکو ایوانکوویچ در دقیقه ۹۰ آخرین تعویضش را انجام داد و شایان مصلح را به جای بشار رسن وارد زمین کرد ولی این حملات ثمری نداشت و بازی با نتیجه تساوی یک- یک تمام شد. شب گذشته تیم‌های استقلال تهران و استقلال خوزستان نیز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که نتیجه این بازی در شماره بعدی روزنامه به چاپ خواهد رسید. ذکر این نکته هم ضروری است که جدول امروز لیگ برتر بدون احتساب نتیجه بازی استقلال تهران و خوزستان تنظیم شده است.
برنامه ادامه دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر به شرح زیر است:
پنجشنبه 12 ارديبهشت 1398
*فولاد............................................................................................. پیکان
جمعه 13 ارديبهشت 1398
*پارس جنوبی جم........................................ذوب آهن (ساعت 18)
*سپاهان......................................ماشین‌سازی‌تبریز(ساعت 19:15)
*نساجی مازندران.....................صنعت نفت آبادان(ساعت 19:15)
*نفت‌ مسجدسلیمان.....................سپیدرود رشت(ساعت 19:15)
یکشنبه 15 ارديبهشت 1398
*سایپا................................................................پدیده (ساعت 18:15)