kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۳۲۰
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در حاشیه اجرای طرح «کاشف»:

فعالیت هیچ «پارکبانی» مجاز و قانونی نیست

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: هرگونه فعالیت پارکبان‌ها در تهران ممنوع است.




به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی صبح دیروز در حاشیه اجرای نخستین مرحله از طرح‌های پلیس آگاهی تهران بزرگ با عنوان «کاشف» با‌ اشاره به بازداشت 165 سارق و مجرم حرفه‌ای که اکثراً به‌صورت باندی فعال بودند، از انهدام 39 باند سارقان حرفه‌ای در این مرحله از طرح خبر داد.
رحیمی با اعلام جزئیات بیشتری از نتایج اجرای این طرح گفت: تاکنون این سارقان به 2200 فقره سرقت اعتراف کرده‌اند، تعدادی از مالباختگان شناسایی شده و بالغ بر 73 درصد این افراد سابقه‌دار هستند.
وی اظهار داشت: در حوزه کشف جرم سرقت در یک ماه و 10 روز گذشته از سال جاری، 13 درصد افزایش کشف داشتیم همچنین در این بازه زمانی کاهش سه درصدی وقوع جرم را شاهد بوده‌ایم.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در تشریح جرائم و باندهای منهدم شده در نخستین طرح کاشف گفت: در حوزه سرقت به عنف که شامل زورگیری و کیف‌قاپی می‌شود، 71 نفر بازداشت و 26 باند منهدم شده و در حوزه سرقت منزل نیز با بازداشت 24 نفر موفق به انهدام 11 باند شده‌ایم.
رحیمی با بیان اینکه سرقت لوازم خودرو در تهران در صدر سرقت‌ها است، گفت: در حوزه سرقت خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو 43 نفر را در طرح کاشف بازداشت و 18 باند منهدم شدند همچنین در حوزه جعل و کلاهبرداری نیز با بازداشت هفت نفر موفق به انهدام سه باند شدیم.
وی از بازداشت پنج قاتل در نخستین مرحله از طرح کاشف خبر داد و افزود: وضعیت بازداشت قاتلان در تهران بسیار مطلوب است. در پرونده «وحید حاجیان» (وکیل به قتل رسیده در روزهای اخیر) نیز به اطلاعات خوبی رسیده‌ایم و در آینده نزدیک نتایج را به استحضار مردم می‌رسانیم.
رئیس ‌پلیس پایتخت از آغاز عملیات ویژه پلیس آگاهی در تهران بزرگ از دیروز خبر داد و گفت: با بهره‌گیری بیش از 30 دستگاه خودرو و موتورسیکلت اضافه شده به ناوگان پلیس تهران، کار عملیات ویژه پلیس آگاهی آغاز شده و با استفاده از افسران ویژه پلیس آگاهی پیش می‌رود همچنین مأموریت این افسران در بحث سرقت‌های به عنف و زورگیری است.
رحیمی در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادامه فعالیت پارکبان‌ها در برخی از معابر تهران با وجود غیرقانونی بودن فعالیت آنها خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت پارکبان‌ها در تهران ممنوع است و اگر قرار بر فعالیت آنها باشد، موضوع را اعلام می‌کنیم، بیش از یکسال است که فعالیت پارکبان‌ها ممنوع شده و فعالیت هیچ پارکبانی مجاز و قانونی نیست؛ از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده فعالیت پارکبان‌ها با پلیس 110 تماس بگیرند و پلیس با این افراد برخورد می‌کند.