kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۹۳۱۹
تاریخ انتشار : ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۴۷
سخنگوی دستگاه قضا:

برای قوه‌ قضائیه سلبریتی و فرد عادی فرقی ندارد

سخنگوی قوه قضائیه درباره اظهار نظر‌های افراد معروف به سلبریتی گفت: برای قوه قضائیه در رسیدگی به جرائم سلبریتی بودن و نبودن فرقی ندارد و هر کجا جرمی واقع شود رسیدگی خواهیم کرد.




به گزارش فارس، غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با برنامه پارک شهر رادیو تهران درخصوص اظهارنظرهای افرادی سلبریتی و اینکه مدعی‌العموم تا کجا می‌تواند به این موضوع ورود کند، گفت: ما فارغ از اینکه فرد گوینده یا اعلام‌کننده چه سمتی دارد و چه جایگاهی دارد و چه اثری دارد اگر اقدام انجام شده از ناحیه هر یک از شهروندان دارای وصف مجرمانه داشته باشد از دو حیث قابل بررسی است.
اسماعیلی گفت: آنجایی که برخی متضرر بشوند اگر بیایند و شکایت کنند ما ورود می‌کنیم و در آنجایی که فرد جرم عمومی انجام دهد ما به عنوان مدعی العموم وارد شده و رسیدگی خواهیم کرد. وی افزود: در مواردی که گستره جرم و اثر گذاری جرم بیشتر باشد خود این می‌تواند در میزان مجازات تأثیرگذار باشد.
سخنگوی قوه‌قضائیه درخصوص شرط‌بندی و سایت‌های شرط‌بندی و دستگیری دروازه‌بان یکی از تیم‌های لیگ برتری و همسرش گفت: آنچه در ارتباط با یکی از تیم‌های فوتبال رخ داده متهمی بازداشت شده است.
اسماعیلی گفت: این فرد و یکی از منسوبینش در بازداشت هستند و پرونده مسیر منطقی خودش را در حال طی کردن است اما از بیان اسم و عناوین اتهامی معذوریم اما بعد از قطعیت اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.
وی اظهار داشت: البته اگر مجلس بپذیرد که این محدودیت قانونی برداشته شود برای ما بهتر است تا بتوانیم اطلاع‌رسانی بهتری داشته باشیم.