kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۶۰۲
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۴۲

وزیر امنیت داخلی آمریکا هم کاخ سفید را ترک کرد

«دونالد ترامپ» این بار توییت زده «کریستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا هم از کاخ سفید رفت! تاکنون بیش از 40 شخصیت و مقام سیاسی آمریکایی بنا به دلایل متعدد ترامپ را تنها گذاشته یا از سوی او اخراج شده‌اند.


سرویس خارجی-

دولت «ترامپ» را به جرات می‌توان «دولت برکناری» و استعفاهای اجباری نامید. طی دو سال گذشته ترامپ بسیاری از مقامات ارشد دولتش را با توئیت برکنار کرده، بسیاری را نیز مجبور به استعفا کرده است. «مایک پمپئو»، اخیرا در پاسخ به سؤالی درباره اینکه تا چه مدت وزیر خارجه آمریکا خواهد بود به طعنه پاسخ داده بود: تا زمانی که ترامپ از طریق توئیتر وی را برکنار کند!
 تعداد مقاماتی که تاکنون از دولت ترامپ رفته‌اند به 40 نفر رسیده است. در جدید‌ترین این استعفا‌ها ترامپ از طریق توئیتر اعلام کرد وزیر امنیت داخلی آمریکا استعفا کرده است. این اتفاق دو روز پس از آن رخ می‌دهد که« نیلسن» به همراه ترامپ از مرزهای جنوبی این کشور با مکزیک بازدید کرده بود. هنوز مشخص نیست که این استعفا اجباری بوده یا اینکه نیلسن با تمایل خود از سمتش کناره‌گیری کرده است. ترامپ در حساب توئیتری خود نوشته: «کریستن نیلسن از پست خود کنار خواهد رفت و من از او به خاطر خدماتش سپاسگزارم. خوشحالم اعلام کنم که «کوین مک الینان» کمیسیونر فعلی مرزی و گمرکی آمریکا سرپرست وزارت امنیت داخلی را فعلا بر عهده خواهد داشت و مطمئنم که از پس این کار بر خواهد آمد.»
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این تحولات نشان می‌دهند که ترامپ به دنبال ایجاد تغییراتی درتیمش به سبب ناخرسندی از مشکلات مربوط به مهاجران از جمله افزایش عبور خانواده‌های مهاجران غیر‌قانونی از مرز جنوبی آمریکا است.
واکنش نیلسن
 «نیلسن» اما با انتشار نامه‌ای درباره استعفایش نوشته، او هم به این نتیجه رسیده که اکنون زمان درست برای کناره‌گیری‌اش از این وزارتخانه فرارسیده است: «من امیدوار هستم که وزیر بعدی از حمایت کنگره و دادگاه‌ها به منظور اصلاح قوانین مانع در برابر تأمین کامل امنیت مرزهای آمریکا که در عین حال باعث اختلاف در گفتمان کشور ما شده‌اند، برخوردار باشد.»
نیلسن در ماه‌های گذشته چند بار با شایعات درخصوص به خطر افتادن شغلش به سبب نارضایتی ترامپ از افزایش ورود مهاجران به این کشور روبرو شده بود. ماه نوامبر گذشته هم گزارش شده بود که ترامپ قصد اخراج نیلسن را دارد و اینکه نیلسن از بابت برخورد خشمگینانه رئیس‌جمهور با او از بابت وضعیت موجود در مرزها شکایت داشته است.کاخ سفید به درخواست‌ها برای توضیح علت استعفای نیلسن ازاین سمت پاسخ نداده ‌اما گزارش شد که این اتفاق بعد از دیداری که او با ترامپ در روز یکشنبه در کاخ سفید داشته صورت گرفته است.