kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۶۰۰
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۲

کوتاه از سراسر جهان



آمریکا
یدیعوت آحارانوت : اعضای یک سازمان یهودی آمریکایی در اعتراض به ادامه تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، دفاتر «تلگیت برث رایت» را بستند که تحت نظارت آژانس یهود و دولت رژیم صهیونیستی در نیویورک فعالیت می‌کند. پلیس در نیویورک تظاهرکنندگان را متفرق و ۱۵ نفر از آنها را نیز بازداشت کرد.
لبنان
فارس : «غابی عیسی» سفیر لبنان در آمریکا خبر روزنامه «نشنال» امارات مبنی بر قصد آمریکا برای تحریم «نبیه بری» ریس پارلمان و جنبش «أمل» لبنان را تکذیب کرده است. عیسی اعلام کرده آنچه درباره تحریم‌های آمریکا علیه جنبش أمل و رئیس‌آن به دلیل مواضع مخالف او با واشنگتن منتشر شده، صحت ندارد و منبع آن «اشخاصی لبنانی در واشنگتن» هستند که با دادن اخبار دروغین به روزنامه نشنال امارات این بازی را به راه انداخته‌اند.
افغانستان
آلبوکورکی ژورنال : «داگلاس وایز» افسر ارشد سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) که در ابتدای حمله آمریکا به افغانستان در سال 2001 میلادی در این کشور حضور داشت با تاکید بر اینکه آمریکا باید از افغانستان خارج شود، تصریح کرده واشنگتن باید سال‌ها پیش نیروهای خود را از افغانستان خارج می‌کرد.
عراق
بغداد الیوم: هوشیار زیباری، وزیر خارجه پیشین عراق روز گذشته در واکنش به سفر هیئت سعودی به بغداد در صفحه توئیتر خود نوشته: «سفر اخیر هیئت عالی‌رتبه سعودی به بغداد مورد استقبال است اما این سفر با تأخیر زیاد انجام شد... «برای برقراری توازن در روابط عراق، ایران و عربستان دیر شده است و نفوذ ایران در عراق سال‌ها زودتر از سعودی‌ها انجام شد. برای پایان این وضعیت بسیار دیر شده است.»
برزیل
ایسنا: «ژایر بولسونارو» کمترین میزان رضایت مردمی در سه ماهه نخست ریاست جمهوری را از زمان بازگشت دموکراسی به برزیل در سال ۱۹۸۵ به نام خود ثبت کرده است. یک نظرسنجی که نتایج آن به تازگی منتشر شده، نشان می‌دهند که ۳۰ درصد از مردم برزیل معتقدند، دولت ژایر بولسونارو، رئیس‌جمهوری این کشور «بد یا افتضاح» است، ۳۲ درصد آن را «خوب یا عالی» می‌دانند و ۳۳ درصد نیز این دولت را «متوسط» توصیف کرده‌اند.