kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۷۵۸۷
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

اخبار کوتاه از فوتبال



تیموریان‌: خداحافظی نکردم و برمی‌گردم
آندرانیک تیموریان ستاره سابق تیم ملی فوتبال ایران به سکوت چند ماهه خود پایان داد و اعلام کرد هنوز از فوتبال خداحافظی نکرده و قصد دارد باز هم در سطح اول فوتبال به فعالیت خود ادامه دهد. او که در حال حاضر ۳۶ سال سن دارد و می‌تواند دو، سه فصل دیگر به بازی ادامه دهد، در ماه‌های گذشته چندان خبرساز نبود تا اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا دوباره این بازیکن ایرانی را به خاطر گل استثنایی که برابر بوریرام تایلند به ثمر رساند به ‌عنوان برترین گل تاریخ این رقابت‌ها انتخاب کرد. وی درخصوص آخرین وضعیت خود گفت: بعد از اینکه با گسترش فولاد فسخ قرارداد کردم تا به تراکتورسازی بروم، یک اتفاقاتی افتاد که به آنجا نرفتم. پس از جدایی از ماشین‌سازی که در هفته‌های ابتدایی لیگ امسال اتفاق افتاد، هر روز و مرتب تمریناتم را دنبال می‌کنم؛ در نیم‌فصل می‌خواستم با یکی از تیم‌ها که مذاکره داشتم، قرارداد ببندم که قسمت نشد؛ با این حال شرایط خودم را حفظ کردم و انشاءالله امیدوار هستم در سال آینده اتفاق خوبی بیافتد و به فوتبالم ادامه دهم. تیموریان افزود: هنوز خداحافظی رسمی از ورزش حرفه‌ای خودم که فوتبال است، نداشتم؛ کلاس‌های مربیگری را تا سطح B ایران رفتم؛ البته خیلی از سایت‌ها از طرف خودشان زدند که من از فوتبال خداحافظی کردم ولی من آن مسائل را تکذیب می‌کنم. به طور رسمی خداحافظی نکردم و این مسئله اصلا در ذهنیتم نیست؛ بزرگ‌ترین فوتبالیست‌های دنیا هم بودند که یکی، دو فصل بازی نکردند و برگشتند؛ اتفاق عجیب و غریبی نیست. وی درخصوص وضعیت این روزهای فوتبال ایران گفت: ما تیم‌های آکادمی پایه خوبی نداریم که موضوع مهمی است؛ فوتبال ما سیستماتیک نیست؛ دنبال نتایج لحظه‌ای هستیم؛ الان فقط تیم ملی ایران دوست دارد در جام جهانی باشد؛ به این فکر می‌کند در چه دوره‌هایی بوده و نبوده است؛ آیا مثلا باید به رفتن تیم ملی ایران یا یک آسیایی به مرحله دوم جام جهانی بسنده کرد و خوشحال بود؟ اصلا چرا باید بازیکنان ایران در زمان انتخاب برترین‌های AFC متضرر شوند؟ چرا نباید در رشته فوتبال یک ستاره و جایزه در کنفدراسیون فوتبال آسیا نداشته باشیم؟ چون شخصی در آنجا نداریم.
احمدزاده خواستار بازگشت به لیگ ایران شد
بازیکن ایرانی تیم شلاسک وروتسواف به سرمربی این تیم اعلام کرده است بعد از پایان قراردادش در تابستان به لیگ ایران باز خواهد گشت. فرشاد احمدزاده بازیکن ایرانی تیم شلاسک وروتسواف از شرایط خود در این تیم راضی نیست. او در ابتدای حضورش در لیگ ایران در لهستان توانست در ترکیب اصلی قرار گیرد ولی چند نمایش ضعیف باعث شد تا او جایگاهش را در ترکیب اصلی تیم از دست بدهد.هر چند احمدزاده اعلام کرده است از زندگی در لهستان راضی است و شرایط خوبی در این کشور دارد ولی او تمایلی به تمدید قراردادش ندارد و می‌خواهد در تابستان بعد از اتمام قرارداد فعلی خود، راهی لیگ ایران شود. او در صحبت‌هایی با سرمربی تیم اعلام کرده است می‌خواهد بار دیگر حضور در لیگ ایران را تجربه کند و به کشورش بازگردد چون علاوه ‌بر اینکه از نظر فوتبالی شرایط خوبی در لهستان ندارد، دلش برای ایران تنگ شده است و نمی‌تواند دوری از کشور را بیش از این تحمل کند.
تغییرات در استقلال خوزستان تمامی ندارد
باشگاه استقلال خوزستان در اقدامی عجیب تنها پس از دو بازی، سرمربی خود را اخراج کرد و سید محمد علوی هدایت این تیم را بر عهده گرفت.
 سید سیروس نعمتی‌نژاد که به تازگی به عنوان سرمربی جدید استقلال خوزستان انتخاب شده بود و هدایت این تیم را در دو بازی گذشته برابر تراکتورسازی و پارس جنوبی بر عهده داشت، با تصمیم هیئت مدیره این باشگاه کنار گذاشته شد تا پس از داریوش یزدی، کریم قنبری، کریم بوستانی و سیروس نعمتی‌نژاد، سید محمد علوی پنجمین سرمربی استقلال خوزستان در فصل جاری لیگ برتر است.به نظر می‌رسد تغییر و تحولات در رأس کادر فنی استقلال خوزستان که با ۱۰ امتیاز در قعر جدول رده‌بندی و از کاندیدای سقوط به لیگ یک است، تمامی ندارد.
انتقاد اسلامیان از دخالت نمایندگان مجلس در فدراسیون‌ها
محمود اسلامیان، عضو هیئت‌ رئیسه فدراسیون فوتبال حل مشکلات فوتبال را منوط به پرداخت حق پخش فوتبال توسط صداوسیما دانست.
محمود اسلامیان با‌ اشاره به روندی که برای انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش در تیم ملی طی می‌شود گفت: انتظار جامعه و دوست‌داران فوتبال و تیم ملی این است که کسی را به عنوان جانشین کی‌روش انتخاب کنیم تا نتایجی که او گرفته است‌، ادامه داشته باشد. الان هم آقای تاج در حال بررسی گزینه‌هاست و به زودی در ماه جاری نام سرمربی تیم ملی انتخاب و اعلام خواهد شد. وی ادامه داد: آقای تاج بعد از بررسی شرایط مربی مدنظر، نام آن را در هیئت‌ رئیسه اعلام خواهد کرد تا اعضا هم نظرشان را در این‌باره اعلام کنند. البته باید بگویم با توجه به فرصتی که بود عجله‌ای برای انتخاب مربی نداریم و فرآیند انتخاب باید با دقت طی شود. ما یک مشکل اساسی در فوتبال داریم که می‌تواند مشکلات مالی‌مان را حتی برای انتخاب سرمربی تیم ملی حل کند و آن هم موضوع حق پخش تلویزیونی است. در حال حاضر عمده مشکل فدراسیون همین موضوع است. اسلامیان همچنین تصریح کرد: تمام دنیا مسئله حق پخش را اجرایی کرده‌اند و ما هم نمی‌توانیم راه دیگری برویم. اگر تلویزیون حق پخش را ندهد کاسه همان کاسه و آش هم همان آش خواهد بود. بالاخره دولت و مجلس باید این موضوع را حل کنند. نمایندگان مجلسی که در هر مسئله فدراسیون دخالت می‌کنند موضوع حق پخش را هم پیگیری و حل کنند، اگر موضوع حق پخش حل شود تحول بزرگی را شاهد خواهیم بود و اگر حل نشود با همین وضعیت فعلی مواجه خواهیم بود. یعنی 70 درصد درآمدها را نداریم و هرگونه تجارت مالی هم نمی‌توانیم داشته باشیم.
برانکو: امیدوارم دوباره از زمین الوصل خوشحال برگردیم
سرمربی پرسپولیس ابراز امیدواری کرد که تیمش همانند سال گذشته، با خوشحالی ورزشگاه الوصل امارات را ترک کند.
برانکو ایوانکوویچ پیش از بازی تیمش مقابل الاهلی عربستان، درباره برگزاری بازی در زمین بی‌طرف گفت: از الوصل امارات برای فراهم کردن شرایط تمرینی و میزبانی از این مسابقه تشکر می‌کنم. وی ادامه داد: امیدوارم مثل سال گذشته در استادیوم الوصل خوشحال باشیم. این بازی‌ها سخت‌ترین و مهم‌ترین بازی‌ها در آسیاست. الاهلی یکی از چهار تیم برتر عربستان است.سرمربی پرسپولیس خاطرنشان کرد: هنگام قرعه‌کشی لیگ قهرمانان آسیا هم گفتم که گروهمان در کنار استقلال، سخت‌ترین گروه آسیاست.برانکو درباره وضعیت تیمش نیز اظهار کرد: به جز انصاری و ماهینی، بقیه بازیکنانمان در آمادگی کامل هستند. مسئله مهم آمادگی بازیکنان از نظر روحی و روانی است. امیدوارم فردا(امشب) خودشان را نشان دهند.