kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۱

حوادث کوتاه از کشور


    
    تصادف زنجیره‌ای
رشت- خبرنگار کیهان: رئیس‌پلیس راه استان گیلان از برخورد سه خودرو در شهرستان رشت خبر داد.سرهنگ حسین محمدپور گفت: در این حادثه یکدستگاه خودروی پژو پارس هنگام تردد در محور پیر بازار- ضیابر از مسیر اصلی منحرف که در ابتدا با خودروی پژو 405 در لاین مخالف برخورد و سپس تغییر مسیر داده و با یک پراید در لاین موافق برخورد کرد.وی اضافه کرد: در این حادثه راننده و سرنشین خودروی پژو 405 در دم جان باختند و دو سرنشین پژو پارس و راننده پراید مجروح شدند.
دستگیری مرد زن نما
اصفهان- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان اصفهان گفت: فردی که با پوشش زنانه در حال تردد در بین بانوان بود با اقدام به موقع پلیس شناسایی و دستگیر شد.  سرهنگ حسن یاردوستی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد متهم مردی ۲۸ ساله است که چادر، چکمه، روبنده، پیراهن زنانه، ساپورت، کیف و ساعت زنانه وارد پیاده‌رو شده در بین بانوان تردد می‌کرد.
 وی با بیان اینکه اقدام به موقع ماموران از وقوع مزاحمت برای نوامیس مردم توسط این مرد جوان جلوگیری شد عنوان کرد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم به مراجع قضایی تحویل شد.
کالای قاچاق
اهواز- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان‌خوزستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس حامل کالای قاچاق در محورهای مواصلاتی شهرستان آبادان خبر داد. سرتیپ حیدر عباس‌زاده اظهار داشت: ماموران انتظامی مستقر در گیت محور «آبادان- اهواز» حین کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه اتوبوس اسکانیا که بدون مسافر در حال تردد بود، مظنون شده و وفق مقررات خودروی مذکور را متوقف کردند.وی ادامه داد: پلیس در بازرسی از اتوبوس توقیفی 600 کارتن حامل انواع وسایل مختلف از
 قبیل تلویزیون، توپ فوتبال، نوشیدنی‌های انرژی‌زا و رانی، صابون، زیتون، بیسکویت و کمپوت آناناس که همگی ساخت و تولید کشورهای خارجی و بدون مجوز گمرکی بودند، کشف کردند.وی در ادامه با ‌اشاره به اینکه کارشناسان ارزش ریالی کالاهای مکشوفه را سه میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، تصریح کرد: در این رابطه یک قاچاقچی دستگیر و به همراه کالاهای قاچاق کشف شده تحویل مرجع قضایی شد.
انحراف اتوبوس حادثه آفرید
هندیجان- مهر: مدیر فوریت‌های پزشکی خوزستان از انحراف اتوبوس در هندیجان و مصدومیت پنج نفر و فوت یک نفر خبر داد.
شهیار میرخشتی اظهار کرد: یک دستگاه اتوبوس در مسیر هندیجان (کیلومتر ۱۵) به ماهشهر منحرف شد.وی افزود: در این سانحه رانندگی پنج نفر مصدوم و یک نفر جان خود را از دست داد.
مدیر فوریت‌های پزشکی خوزستان با‌اشاره به اینکه اتوبوس فقط همین شش سرنشین را داشته تصریح کرد: مصدومان سه مرد، یک زن و مرد بود.
انفجار مواد محترقه
ارومیه- باشگاه خبرنگاران جوان: سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی بوکان گفت: انفجار مواد محترقه در منزلی در بوکان، موجب قطع عضو یک نفر و سوختگی شدید سه نفر دیگر شد.
فواد هاشمی ،گفت: پس از تماس مردمی با سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی اطلاع داده شد که منزلی در کوچه سروش ۲۷ واقع در بلوار محمد رسول‌الله ، منفجر شده است ، که بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های یک و دو سازمان به محل اعزام شدند.وی ادامه داد: حادثه مذکور به علّت ساخت و تهیه مواد محترقه چهارشنبه آخر سال رخ داده که متاسفانه در آن پای راست یک نفر از مچ قطع و سه نفر نیز دچار سوختگی شدید شدند که بلافاصله توسط دو دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان انتقال داده شدند.
اعتراف سارق منازل
سرویس شهرستانها: رئیس ‌پلیس آگاهی استان یزد از دستگیری سارق سابقه داری که دست به 24 فقره سرقت منزل در شهر یزد زده بود خبر داد.
سرهنگ محمدرضا حناساب اظهار داشت: در پی بروز چندین فقره سرقت منزل در شهر یزد ماموران پلیس آگاهی اقدامات خود را درخصوص دستگیری سارق و کشف سرقت‌ها آغاز کردند.وی با بیان اینکه سارق در بازجویی‌های پلیس به 24 فقره سرقت منزل اعتراف کرد افزود: مال باختگان این پرونده شناسایی و اموال سرقتی تحویل آنها شد.
نجات کوهنورد
زاهدان- باشگاه خبرنگاران جوان: مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از نجات جان کوهنورد ایرانشهری گرفتار در ارتفاعات تفتان خبرداد. رسول راشکی، گفت: کوهنورد ۳۵ ساله ایرانشهری توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر شهرستان خاش و اعضای تیم واکنش سریع و امداد هوایی جمعیت هلال احمر استان پس از ۸ساعت تلاش بی‌وقفه در ارتفاعات تفتان نجات یافت.
شکار شکارچی
اصفهان- مهر: مرتضی جمشیدیان، فرمانده یگان محیط زیست استان اصفهان در ارتباط با دستگیری متخلفان شکار ابراز داشت: یک گروه سه نفره متخلفان شکار در پناهگاه حیات وحش موته، اقدام به شکار یک میش باردار کرده بودند که یک نفر از آنها دستگیر و دو نفر دیگر به همراه اسلحه‌های خود متواری شدند که تحت تعقیب هستند.
کشف گوسفند سرقتی
تایباد- خبرگزاری صدا و سیما: اعضای یک باند دو نفره سرقت احشام در یکی از اراضی کشاورزی دشت کرات شهرستان تایباد 130 راس گوسفند را به سرقت بردند.فرمانده انتظامی تایباد گفت: در پی دریافت یک فقره پرونده سرقت احشام از فرماندهی انتظامی این شهرستان به پلیس آگاهی، پیگیری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی تایباد قرار گرفت.
سرهنگ علی‌اکبر قربانی افزود: در تحقیقات اولیه از مال باخته مشخص شد که سارقان با پوشاندن سر و صورت خود این تعداد دام را به سرقت برده و دست و پای چوپان را نیز بسته‌اند.وی ادامه داد: ماموران بلافاصله وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی و به کارگیری شگردهای پلیسی در کمتر از سه ساعت، 65 راس از این تعداد دام سرقت شده را در حوالی محل سرقت پیدا کردند.
کشف ترقه قاچاق
  بندرعباس- ایرنا: فرمانده انتظامی استان هرمزگان از کشف مواد محترقه قاچاق در این استان خبرداد.
سرتیپ عزیزالله ملکی افزود: پلیس از اقدام افرادی سودجو که به صورت سازمان یافته در امر قاچاق مواد محترقه از مبادی رسمی به مقصد استان‌های شمالی و مرکزی کشور فعالیت داشتند مطلع شده و با استفاده از شیوه‌های پلیسی یک دستگاه کامیون کشنده حامل مواد محترقه به همراه شخصی که در امر خروج این محموله کانتینری نقش اصلی را ایفا می‌کرد، شناسایی کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی دقیق از خودرو، مقدار 30 تن انواع مواد محترقه خارجی قاچاق و ممنوعه به ارزش 30 میلیارد ریال کشف و ضبط و راننده خودرو دستگیر شد.
به گفته فرمانده انتظامی هرمزگان تاکنون چهار متهم در این زمینه دستگیر شده‌اند و میزان مواد محترقه بیش از 25 میلیون عدد است.
کشف گوشت منجمد
شهرکرد- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف گوشت منجمد سهميه خارج از شبكه توزيع در شهركردخبر داد.
سرتیپ غلامزاده گفت: مأموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس حین بازدید از رستورانی در شهرکرد موفق شدند یک تُن و 500 کیلوگرم گوشت منجمد سهمیه خارج از شبکه توزیع را کشف کنند.
وی ارزش گوشت کشف شده را 750 میلیون ریال برآورد کرد و افزود: با پلمپ رستوران، متصدی این واحد صنفی به مرجع قضایی معرفی شد.
تولید داروهای نیروزای تقلبی
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس‌ پلیس آگاهی استان از دستگیری فردی که با دایر کردن کارگاهی اقدام به تولید داروهای نیروزای تقلبی در زمینه پرورش اندام می‌کرد، خبر داد. سرهنگ «سعید سلیمیان» اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در زمینه توزیع داروهای نیروزای تقلبی در زمینه پرورش اندام اقدام می‌کند، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.وی بیان کرد: با شناسایی هویت متهم، ماموران در یک عملیات ضربتی وی را در مقابل منزلش دستگیر کردند.
وی خاطر نشان کرد: در این عملیات بیش از 10 هزار عدد کپسول خام دارویی، 84 قوطي با درپوش و 386 عدد پاکت مخصوص نگهداری مواد نیرو زا  با مارک‌های خارجي جعلی به همراه دو دستگاه کپي رنگي به منظور چاپ پاکت‌ها و یک عدد کیس رایانه کشف شد.