kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۸۳
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۳

کوتاه اقتصادی



* مدير روابط عمومی سازمان هواپيمايی کشوری گفت: ارائه و نمايش بليت هواپيما به صورت چارتری در سايت‌های فروش بليت ممنوع است. رضا جعفرزاده اظهار داشت: در راستای سیاست‌های اعلامی از سوی وزیر راه و شهرسازی و هماهنگی با شرکت‌های هواپیمایی در مورد عدم فروش پروازها به صورت چارتری به جز مسیرهای کیش، قشم و مناطق نفت‌خیز و همچنین با توجه به سیاست‌های کلی این سازمان مبنی بر عدم ارائه پروازهای چارتری هر گونه ارائه و نمایش بلیت‌ها به صورت چارتری در سایت‌های فروش بلیت تخلف محسوب می‌شود.وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی سایت شرکت‌ها، برخورد قانونی لازم انجام خواهد پذیرفت.
* رئیس ‌اتحادیه شیشه و آئینه تهران با‌ اشاره به تولید روزانه ۵۰۰ هزار مترمربع شیشه و آینه در کشور، از صادرات ۴۰ درصدی محصولات این صنعت به کشور‌هایی همچون خلیج ‌فارس، آسیای میانه، ترکیه و حتی اروپا خبر داد. محمدعلی قنبری در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با ‌اشاره به اینکه ۸۰۰ واحد صنفی در تهران مشغول به فعالیتند تصریح کرد: خوشبختانه تحریم‌ها نتوانسته بر این صنف تاثیر بگذارد چراکه تمام مواد اولیه این صنف در داخل تولید می‌شود. رئیس ‌اتحادیه شیشه و آئینه تهران میزان ‌اشتغالزایی این صنعت را مطلوب دانست و یادآوری کرد: حدود ۹ کارخانه شیشه فلوت در شهر‌های مختلف کشور از جمله ساوه، مراغه، قزوین، یزد، آذربایجان و مشهد در حال فعالیت هستند.
* دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودروی ایران گفت: کمک ۴ هزار میلیارد تومانی دولت به قطعه‌سازان به مرحله اجرا رسیده است. مازیار بیگلو در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: با تعاملات صورت گرفته میان قطعه‌سازان و خودروسازان به همراه بانک‌های عامل قرار است پرداخت این تسهیلات در اسرع وقت صورت گیرد. وی با اعلام اینکه انتظار می‌رود با همکاری بانک‌های عامل این کمک مالی تا پایان بهمن ماه به قطعه‌سازان پرداخت شود، تصریح کرد: علاوه ‌بر این کمک 870 میلیون یورویی نیز قرار بود در اختیار قطعه‌سازان قرار گیرد که هنوز سازوکار آن مشخص نشده است. اگر این موضوع نیز اجرایی شود بخشی از مشکلات قطعه‌سازان برطرف خواهد شد.
* نایب‌رئیس ‌شورای ملی زعفران با بیان اینکه قیمت زعفران در بازار به ثبات رسیده است، اظهار کرد: هم اکنون حداقل نرخ هر کیلو طلای سرخ ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار و حداکثر ۱۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است. غلامرضا میری در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از رکود حاکم بر بازار زعفران خبر داد و گفت: با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه و کاهش قدرت خرید خانوار، تقاضای چندانی برای خرید در بازار وجود ندارد چرا که مصرف‌کنندگان به زعفران به عنوان کالای لوکس نگاه می‌کنند، درحالی‌که زعفران یک داروی گیاهی به شمار می‌رود. وی از افزایش ۲ برابری قیمت زعفران نسبت به مدت مشابه سال قبل در بازار خبر داد و افزود: قیمت طلای سرخ تحت تاثیر مسائل اقتصادی و تورم همانند دیگر اقلام با نوساناتی در بازار روبرو شده است.