kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۱۱۶
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۰

اخبار کوتاه از فوتبال



منشا پس از پیوستن به استقلال:
احساس غریبی ندارم و در خانه خودم هستم!
گادوین منشأ، مهاجم نیم‌فصل اول پرسپولیس پس از تسویه حساب با این تیم با عقد قراردادی یک سال و نیمه به عضویت استقلال در آمد.
منشا بعد از انعقاد قرارداد با استقلال به سایت رسمی باشگاه گفت: خیلی خوشحالم که در اینجا حضور دارم. انتقال به استقلال یک قدم بزرگ و یک جهش بزرگ است. احساس غریبی ندارم و اینجا شبیه به خانه خودم است.وی ادامه داد: تنها چیزی که برای من مانده، نشان دادن توانایی‌های خودم است تا به خیلی افراد ثابت کنم که‌اشتباه نکردم به استقلال آمدم. مهاجم تیم فوتبال استقلال در ادامه عنوان کرد: استقلال را می‌شناسم. استقلال باشگاه بزرگی است و دو مرتبه قهرمان آسیا شده است. استقلال را همه می‌شناسند.منشا درباره همکاری با شفر تصریح کرد: رابطه من با آقای شفر بسیار نزدیک است. ایشان به من اعتقاد دارند و به همین خاطر بود که ایشان از من خواست تا باشگاه من را جذب کنند. حتی ایشان می‌دانست که این یک جا به جایی بسیار بزرگ است. من از ایشان به خاطر اعتقاد و اعتمادی که به من دارند، تشکر می‌کنم. او در بخش بعدی صحبت‌های خود بیان کرد: استقلال در آسیا با تیم‌های سختی رقابت می‌کند. من با الهلال و الدحیل بازی کردم و مهم‌ترین چیز این است که برابر آنها موفق عمل کردم. امیدوارم استقلال نتایج خوبی بگیرد و عملکرد خوب من در آسیا تداوم داشته باشد تا به تیم کمک بیشتری بکنم. وی در پایان اعلام کرد که در استقلال شماره 90 را بر تن می‌کند.
آزمون: فدراسیون فوتبال هر چه گفته دروغ است
سردار آزمون، مهاجم تیم ملی فوتبال کشورمان به انتقاد از فدراسیون فوتبال پرداخت و مدعی شد مسئولان فدراسیون فقط وعده و وعید می‌دهند و دروغ می‌گویند. سردار آزمون درباره پیوستنش به تیم زنیت روسیه اظهار داشت: زنیت در صدر جدول روسیه قرار دارد و یکی از پرافتخارترین تیم‌های این کشور است. بازیکنان و مربی بزرگی هم دارد و خیلی خوشحالم به این تیم پیوستم. در چند روز اخیر خیلی صحبت در مورد رفتن من به انگلیس شده بود، اما در آخر تصمیم بر این شد که به زنیت بروم.وی در مورد اینکه «آیا پیشنهادات تیم‌های انگلیسی به او واقعیت داشته است یا خیر؟»، بیان کرد: بله، ولورهمپتون قرضی من را می‌خواست، اما همین موضوع باعث شد پیوستن من به این تیم کنسل شود. وی درباره اینکه گفته می‌شود زین‌الدین زیدان و ژوزه مورینیو گزینه‌های جانشینی کی‌روش در تیم ملی ایران هستند و آیا او چنین چیزی شنیده است یا خیر، گفت: من اصلاً چیزی در این خصوص نشنیده‌ام، اما این مربیان اگر نیایند بهتر است. با چه امکاناتی و اصلاً با چه رویی زیدان و مورینیو را می‌خواهیم دعوت کنیم؟! درست است ایران کشور بزرگی است، اما وقتی امکانات‌مان در حد نام ایران نیست، چطور می‌خواهیم این مربیان را به ایران دعوت کنیم؟ ما زمین چمن تمرین نداشتیم و تازه درست شده است. در زمین پژوهشگاه نفت تمرین می‌کردیم و هر لحظه ممکن بود، مصدوم شویم. این واقعاً زشت است اگر ما دوباره سراغ گزینه‌های خارجی برویم و آنها بیایند و اتفاقات قبل تکرار شود. اگر قرار است اتفاقات گذشته رخ دهد، اگر نیایند بهتر است. اگر زیدان به ایران بیاید و بپرسد چه امکاناتی دارید، چه جوابی می‌خواهند به او بدهند؟آزمون در پاسخ به این پرسش که آیا با صحبت‌های کارلوس کی‌روش مبنی بر اینکه هیچ امکاناتی در اختیار تیم ملی نبوده موافق است، گفت: بله، مشکلات تیم ملی بسیار زیاد بود فقط به ما وعده وعید دادند.وی در واکنش به این موضوع که فدراسیون فوتبال اعلام کرده که امکانات خوبی در اختیار تیم ملی قرار گرفته است، گفت: فدراسیون فوتبال هر چه گفته دروغ است. امکانات را فدراسیون قطر در اختیار ما قرار داد، نه فدراسیون ایران. من نمی‌دانم چرا برای ما ارزش قائل نمی‌شوند! به ما احترامی نمی‌گذاشتند و فقط وعده و وعید می‌دادند. اعلام کردند پاداش بازی با چین و عمان را به ما پرداخت کرده‌اند، اما هیچ پولی به ما ندادند. ما پاداش نمی‌خواهیم، فقط دروغ نگویند. من نمی‌فهمم چرا یک مرد آنجا نیست که راستش را بگوید.
خداحافظی غیرمنتظره تارتار از پارس جنوبی جم
سرمربی پارس جنوبی ضمن خداحافظی از هواداران این تیم اعلام کرد تا زمانی که مشکلات مالی حل نشود، دیگر به جم برنمی‌گردد. مهدی تارتار درباره مشکلات مالی باشگاه پارس جنوبی و خداحافظی‌اش از بازیکنان این تیم تاکید کرد: من واقعا دیگر خسته‌ شده‌ام. از اول فصل مدام دارم به بازیکنانم دروغ می‌گویم. مگر من چقدر صبر دارم؟ واقعا نمی‌توانم هم تمرکزم روی مسائل فنی تیم باشد و هم بابت مسائل مالی به بازیکنان پاسخ بدهم. بازیکن من ذهنش بهم ریخته و درست نیست بیشتر از این آنها را اذیت کنم. دیگر کارد به استخوانم رسیده است؛ تا کی به بازیکنان بگویم به خاطر من چیزی نگویید و مسائل را نادیده بگیرید. وی درباره اتفاقی که دیروز در شهرستان جم افتاد،‌ بیان کرد:‌ ما روز دوشنبه یک بازی خوب مقابل فولاد انجام دادیم و قرار بود که صبح روز سه شنبه با پرواز به تهران برگردیم اما گفتند پرواز جا ندارد و ساعت 16 به تهران برمی‌گردیم. وقتی جلوی در خوابگاه جمع شدیم تا به فرودگاه برویم، متوجه شدیم که به دلیل مسائل مالی پروازی گرفته نشده و تیم بلاتکلیف مانده است. از این دست مسائل در تیم‌مان کم نداریم. به همین خاطر من دیگر نمی‌توانم طاقت بیاورم. با بازیکنان خداحافظی کردم و شخصا به تهران برمی‌گردم.
توقف سپاهان در آبادان
و دیدار پرگل سایپا و سپیدرود در رشت
در ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال عصر دیروز دو دیدار در شهرهای رشت و آبادان برگزار شد که هر دو بازی با تساوی به پایان رسید.
در نخستین دیدار تیم‌های سپیدرود رشت و سایپا در ورزشگاه سردار جنگل رشت به مصاف هم رفتند که تلاش دو تیم با تساوی دو بر دو به پایان رسید. این بازی با گل زود هنگام دقیقه ۹ تیم سپیدرود رشت همراه بود. جایی که حسین شنانی روی پاس گل مهرداد بایرامی، توانست در محوطه جریمه و با ضربه پای راست دروازه تیم سایپا را باز کند. دوازده دقیقه بعد، یعنی در دقیقه ۲۱، این تیم سایپا بود که کار را به تساوی کشاند و رضا اسدی از روی نقطه کرنر و با ضربه سر نتیجه این بازی را یک بر یک کرد. باز هم شاگردان علی کریمی سه دقیقه بعد و در دقیقه ۲۴ گلزنی کردند. حسین شنانی دومین گل خود و دومین گل تیمش را پشت محوطه جریمه و با ضربه محکم پای راست به ثمر رساند و یک بار دیگر نتیجه بازی به نفع سپیدرود کشاند. اما در دقیقه ۲۹ سایپا دوباره از روی نقطه کرنر و با ضربه سر رضا علیاری نتیجه بازی را به تساوی کشاند تا نیمه اول این بازی با تساوی دو بر دو به پایان برسد. در نیمه دوم تلاش دو تیم برای زدن گل سوم نتیجه نداشت تا دو تیم با نتیجه دو بر دو بازی را به پایان ببرند و با کسب یک امتیاز ورزشگاه سردار جنگل رشت را ترک کنند.در دیگر دیدار دیروز تیم‌های سپاهان و صنعت نفت در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. با این نتیجه سپاهان ۳۲ امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند و صنعت نفت ۱۷ امتیازی شد و موقتا به رده دهم جدول صعود کرد. به این ترتیب تیم برنده در دیدار امروز پرسپولیس و پدیده جای سپاهان را در صدر جدول خواهد گرفت. نتیجه دیدار دیشب ذوب آهن با نساجی به چاپ روزنامه نرسید. در ادامه دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر عصر امروز تراکتورسازی در تبریز به مصاف نفت مسجد سلیمان می‌رود و پرسپولیس از ساعت ۱۷ در ورزشگاه آزادی میزبان تیم پدیده مشهد خواهد بود.