kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۴۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    کالای قاچاق
اهواز‌– خبرنگار کیهان‌‌: فرمانده انتظامی استان خوزستان از کشف کالای قاچاق در شهرستان بهبهان خبر داد.
 سرتیپ حیدر عباس‌زاده اظهار داشت: ماموران پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان «بهبهان» با کنترل دقیق خودروهای عبوری‌، سه دستگاه خودروی سواری حامل کالای قاچاق را شناسایی و طی یک عملیات ضربتی متوقف کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از خودروهای توقیفی تعداد زیادی کالای قاچاق از قبیل لوازم خانگی و انواع تلفن همراه فاقد هرگونه مجوز گمرکی کشف و ضبط شد.
این مقام ارشد  انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالاهاي قاچاق کشف شده را دو میلیارد ریال برآورد کردند، اظهار داشت: در این رابطه سه متهم دستگیرشدند.
درگیری با ‌اشرار
اصفهان‌– تسنیم‌: جانشین فرمانده لشکر ۱۴ امام حسین(ع) اصفهان از درگیری رزمندگان اسلام با ‌اشرار و قاچاقچیان در منطقه عملیاتی جنوب‌ شرق کشور خبر داد.
سرهنگ غضنفر حسامی، اظهار داشت: در این درگیری که میان رزمندگان لشکر 14 امام حسین(ع) و ‌اشرار و قاچاقچیان در منطقه عملیاتی جنوب شرق کشور در شهر مرزی سراوان رخ داد بیش از 140 کیلوگرم تریاک و مواد مخدر و مقادیری سلاح و مهمات و سوخت قاچاق کشف و به مراجع قضایی ذی‌ربط ارجاع داده شد.
کشف داروی قاچاق
کرج‌– فارس: رئیس ‌پلیس آگاهی استان البرز از کشف ۳۰ میلیارد ریال انواع داروی قاچاق در ۲ انبار در البرز خبر داد.
سرهنگ محمد نادر بیگی اظهار داشت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی این استان از وجود یک انبار نگهداری دارو به صورت قاچاق در شهرستان ساوجبلاغ مطلع و پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: بلافاصله اکیپی از ماموران این اداره به همراه عوامل تعزیرات حکومتی به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از انبار مذکور مقادیر زیادی دارو به ارزش چهار میلیارد ریال کشف و در این رابطه دو نفر دستگیر شدند.
نادر بیگی خاطرنشان کرد: متهمان دستگیر شده در بازجویی‌های تکمیلی اذعان داشتند که انبار اصلی نگهداری داروهای قاچاق در کرج است که بلافاصله ماموران به محل مورد نظر اعزام و در بازرسی از آنجا ۲۶ میلیارد ریال انواع دارو قاچاق کشف کردند.
وی گفت: ارزش کالای کشف شده در مجموع ۳۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
جاسازی مواد مخدر
هندیجان – خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی هندیجان از کشف و ضبط موادمخدر در محور دیلم- هندیجان خبرداد.
سرهنگ نصیر ابدالی‌فرد افزود : ۱۰۰کیلوگرم مواد مخدر از نوع تریاک با روش حرفه‌ای در کامیون جاسازی شده بود که ماموران انتظامی ایست و بازرسی امامزاده عبدالله این شهرستان با هوشیاری و کار اطلاعاتی در محور دیلم -هندیجان را کشف نمودند.وی گفت: در این رابطه یک نفر دستگیر و با تکمیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.
جمع‌آوری سلاح و مهمات
اهواز‌– خبرنگار کیهان‌: فرمانده انتظامی استان خوزستان از اجرای طرح جمع‌آوری سلاح و مهمات غیر‌مجاز خبر داد و گفت: در این رابطه 114 قبضه سلاح شکاری و جنگی کشف و ضبط شده است.
سرتیپ حیدر عباس‌زاده، گفت: در این رابطه 98 نفر دستگیر که از مخفیگاه متهمان تعداد 13 قبضه سلاح جنگی و 101 قبضه سلاح شکاری غیرمجاز به همراه یک هزار و 576 عدد انواع فشنگ کشف شد.وی در ادامه افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی استان معرفی شدند.
مرگ مشکوک
ساری‌– فارس: مدیرکل پزشکی قانونی مازندران از یک مورد مرگ مشکوک در جاده دودانگه - ساری گزارش داد و گفت: دلیل مرگ هنوز مشخص نشده است.علی عباسی‌، اظهار کرد: جنازه مربوط به خانم 34 ساله با هویت ناشناس بوده است.علی عباسی افزود: جسد این فرد برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی ساری منتقل شد.
برخورد پراید با کودک
قزوین‌– خبرنگار کیهان‌: رئيس پليس راهور استان قزوین از وقوع يك فقره تصادف منجر به فوت در شهرستان قزوین خبر داد.
سرهنگ مهرداد حسن‌پور‌، اظهار کرد: در بررسي به عمل آمده توسط ماموران مشخص شد یک دستگاه خودروی پراید با یک عابر پیاده که کودکی شش ساله بود برخورد که بلافاصله مصدوم به بیمارستان اعزام که متاسفانه کودک بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان فوت شد.
وي افزود: برابر اعلام کارشناس پليس راه، علت اين حادثه بي‌توجهی به جلواز سوی راننده خودروی پراید بوده است.
کشف انواع مواد محترقه
سرویس شهرستان‌: جانشين فرماندهي انتظامي استان مرکزی از كشف انواع مواد محترقه غیرمجاز در این استان خبر داد.
سرهنگ يوسف سپهوند‌، گفت: ماموران پليس امنيت عمومي استان در تحقيقاتي از قصد توزیع مواد محترقه غیرمجاز در شهر اراك، توسط فردي ساكن يكي از استان هاي همجوار مطلع شدند.
وی اظهار داشت: با اقدامات نامحسوس پليس، فرد شناسايي و زماني كه در حال انتقال مواد محترقه غيرمجاز به شهر اراك بود، دستگير شد.
وی تصريح كرد: در بازرسی از خودروی اين فرد، 297 هزار عدد انواع مواد محترقه غیرمجاز كشف شد.
دستگیری قاچاقچیان
بوشهر- ایرنا: فرمانده دریابانی استان بوشهر گفت: نیروهای پایگاه بندر گناوه در یک درگیری مسلحانه با قاچاقچیان در دریا 960 کیلوگرم تریاک کشف کردند. سرتیپ ولی‌الله رضایی‌نژاد‌، افزود: ماموران پایگاه دریابانی گناوه با رصد اطلاعاتی شناورهای حوزه دریایی دو فروند شناور که حامل مواد مخدر بود را شناسایی کردند. وی بیان کرد: قاچاقچیان که با آغاز تیراندازی و درگیری مسلحانه قصد فرار داشتند که با آتش پر حجم دریابانان روبه‌رو و ناچار به تسلیم شدند. وی اضافه کرد: در این عملیات سه قاچاقچی دستگیرشدند.
دام قاچاق
شهرکرد- فارس: فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کشف دام قاچاق در این استان خبر داد. غلام‌عباس غلامزاده‌، افزود: طی عملیات ایست و بازرسی در محور لردگان به یاسوج چهار دستگاه کامیون و یک دستگاه وانت ‌بار حامل دام قاچاق (گوسفند) توقیف شد.وی خاطرنشان کرد: در بازرسی از این خودروها ۹۹۹ راس دام قاچاق به ارزش ۳۰ میلیارد ریال کشف و پنج قاچاقچی نیز دستگیر شدند.
موبايل قاپ
سرویس شهرستان‌ها: فرمانده انتظامي شرق استان تهران از دستگيري موبايل قاپ حرفه اي در شهرستان پردیس خبر داد.
سرتیپ عبدالرضا ناظری‌، گفت: در پي دریافت گزارش موبايل قاپي هاي سريالي توسط جواني موتورسوار در محدوده شهر بومهن‌، رسیدگی به این موضوع در دستور کار پليس آگاهي قرار گرفت.
وی تصريح کرد: تيم رسيدگي‌کننده پرونده پس از يک سري تحقيقات ميداني محل اختفاء متهم را شناسايي و وی را دستگير و در بازرسي از مخفيگاهش یک دستگاه موتورسيکلت مسروقه نیز کشف کردند.
وی خاطر‌نشان کرد: متهم در بازجويي هاي به عمل آمده به 30 فقره موبايل قاپي در سطح شهرستان پردیس اعتراف کرد.