آیتالله جوادی آملی:
پرچم سه رنگ ضامن بقای کشور نیست
آیت الله جوادی آملی با اشاره به دوران دفاع مقدس و نقش پرچم دین در حفظ کشور گفت: در زمان جنگهای جهانی اول و دوم هم پرچم سه رنگ وجود داشت و نتوانست ایران را حفظ کند؛ ایرانی بودیم و پرچم سه رنگ داشتیم ولی 17 شهرمان را تقدیم کردیم.
به گزارش خبرگزاری رسا، آیتالله جوادی آملی در جمع دبیرکل و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به این حقیقت که برای حفظ دین، شرف و کشورمان نیازمند وسیله و ابزار هستیم اظهار داشت: آدمی موجودی محتاج است و این یک دستور دینی است که از وسایل و ابزار استفاده کنیم. وی اضافه کرد: دو راه در امور سیاسی در پیش داریم نخست اینکه پرچمی سه رنگ در اختیارمان باشد و دوم هم اینکه پرچمی با عنوان یا زهرا(س) و یا حسین(ع) که یکی اصل و دیگری فرع است.
استاد حوزه علمیه قم در ادامه با بیان اینکه در این میان یکی نمیتواند خودش را حفظ کند و دیگری هر دو را نگاه میدارد یادآورشد: در زمان جنگهای جهانی اول و دوم هم پرچم سه رنگ وجود داشت و نتوانست ایران را حفظ کند؛ ایرانی بودیم و پرچم سه رنگ داشتیم ولی 17 شهرمان را تقدیم کردیم؛ در صبح روز 28 مرداد، هم شعار رسمی مردم تهران مرگ بر شاه بود ولی بعدازظهر همان روز شعار جاویدشاه طنینانداز شد و آن زمان هم پرچم سه رنگ داشتیم.
حضرت آیتالله جوادی آملی به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و عنوان داشت: پرچمهای یا زهرا(س)، یا حسین(ع) و یا علی(ع) در دستان رزمندگان اسلام بود و این ظرفیت را داشت که کشور و اسلام را حفظ کند؛ هنر پرچمهای دینی همین است و باید به دنبال همانها برویم.
این مفسر قرآن در ادامه به مشکلاتی همچون گرانی و تورم به عنوان واقعیتهای جامعه و نیز سیاستهای اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: مال در نظام الهی اقتصادی عاملی برای قیام یک ملت به شمار میرود؛ ملت اگر بخواهد ایستادگی سیاسی و اجتماعی داشته باشد نباید جیبش خالی باشد.
وی با بیان اینکه فقیر به معنای گدا نبوده و در حقیقت کسی است که ستون فقراتش شکسته است خاطرنشان کرد: ملتی میتواند در مقابل دشمنان ایستادگی کند که بتواند بایستد وگرنه ملت ویلچری چنین قابلیتی ندارد.
حضرت آیتالله جوادی آملی بیان داشت: ملتی که خزانهاش خالی باشد اهل تملق است و قرآن هم فرموده است مبادا دستتان خالی باشد وگرنه چاپلوس خواهید شد. جوادی آملی با بیان اینکه آنچه داریم اختلاس است و آنچه نداریم عرضه است گفت: روزی گفتند از نظر تولید گندم خودکفا شدهایم و همه خوشحال شدیم ولی بعد از مدتی گفتند که میلیونها تن گندم وارد شده است، بعدا هم توضیح دادند که ارز گران شده و مجبور شدیم با ارز گران، گندم وارد کنیم تا دامها بخورند زیرا نمیتوانستیم علوفه وارد کنیم؛ آیا علوفه را هم باید از خارج وارد کنیم؟ آیا خودمان نمیتوانیم نیازمان را برطرف کنیم؟ مفسر قرآن کریم با اشاره به آسیبهای ربا در نظام اقتصادی و بانکی عنوان داشت: خداوند دستور داده با قرضالحسنه زندگی کنید تا زندگی آرامی داشته باشید؛ زندگی با ربا موجب همین پروندههای قضایی فراوانی است که مشاهده میکنیم و تعداد آنها به میلیونها رسیده است.
آیت الله جوادی آملی ربا را عامل ورم کردن اقتصاد و نظام بانکی دانست و افزود: با کلاه شرعی و اسم مضاربه و دادن و گرفتن سود علیالحساب تنها بانک ربوی ما چاق میشود؛ بانک ربوی عرضه حل مشکلات اقتصادی ما را ندارد و نشانه این هم ورشکستگیهایی است که مشاهده میکنیم.