kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۳۴۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۴

اخبار کوتاه از فوتبال

تاج: در صورت قهرمانی
 کی‌روش بهترین گزینه برای ماندن است
مهدی تاج پس از دیدار با سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان با ابراز رضایت از نتایج کسب شده توسط ملی‌پوشان فوتبال ایران اظهارداشت: خوشبختانه نتایج بازی‌های مقدماتی و نتایج دو بازی حذفی در جام ملت‌های آسیا بسیار راضی‌کننده بود. تیم ملی شرایط بسیار خوبی دارد و همانطور که مشاهده کردید تیم در 30دقیقه ساعت نخست همه بازی‌ها نتایج خوبی را رقم زده است و بچه‌ها با اقتدار مسابقات را پیگیری کردند.
رئیس‌فدراسیون فوتبال با‌اشاره به آمادگی تیم ژاپن، از فوتبال این کشور به عنوان استاندارد فوتبال آسیا نام برد و اظهارداشت: واقعیت این است که ژاپن همیشه ژاپن بوده و تیم بسیار آماده‌ای دارد، به هر جهت ما هم ایران هستیم و هشت سال عنوان بهترین تیم آسیا را یدک می‌کشیم. بی‌تردید تیم ملی فوتبال تمام تلاش خود را خواهد کرد که این بازی را پشت سر بگذارد و به فینال راه پیدا کند و بعد از چندین سال قهرمانی جام ملت‌های آسیا را جشن بگیریم.تاج درخصوص پاداش ملی‌پوشان تیم ملی فوتبال گفت: تا پیش از بازی عمان جوایز بچه‌ها پرداخت شد و ان‌شاءالله به کمک دولت و وزارت ورزش و جوانان در صدد تهیه پولی هستیم که بتوانیم فردا(امروز) پاداش بازی قبل ژاپن را پرداخت کنیم. ضمن اینکه پاداش برد ژاپن را هم پس از تحقق این مهم در دستور کار داریم. ضمن اینکه حقوق آقای کی روش را هم پرداخت خواهیم کرد وان‌شاءالله به زودی این موضوع هم انجام خواهد شد.او درخصوص ادامه همکاری کی روش با تیم ملی فوتبال گفت: در صورت کسب عنوان قهرمانی جام ملت‌های آسیا، کی‌روش بهترین شانس برای ماندن است.
ارسال فهرست بازیکنان تیم‌های سایپا
و ذوب‌آهن به AFC
دپارتمان امور بین‌الملل فدراسیون از ارسال مدارک بازیکنان و اعضای کادر فنی تیم‌های سایپا و ذوب آهن به کنفدراسیون فوتبال آسیا خبر داد. تیم‌های سایپا و ذوب آهن ایران روز سه‌شنبه ۲۳ بهمن ماه در مرحله مقدماتی (ماقبل پلی آف) مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ به ترتیب به مصاف مینروا پنجاب هند و برنده مسابقه الوحده اردن و کویت اسپورت کلاب کویت خواهند رفت.تیم سایپا ایران در صورت پیروزی در این مرحله در مسابقه پلی‌آف در روز ۳۰ بهمن ماه ۹۷ میهمان الریان قطر خواهد بود و ذوب آهن ایران در همان روز در خانه حریف به مصاف الغرافه دیگر تیم قطری حاضر در مرحله پلی آف خواهد رفت.
پایان اردوی سپاهان در ترکیه
تیم فوتبال سپاهان در آخرین دیدار تدارکاتی خود در اردوی ترکیه موفق شد برابر تیمی از لیگ کوزوو به پیروزی برسد.
تیم فوتبال سپاهان که در اردوی تدارکاتی ترکیه به سر می‌برد در سومین دیدار تدارکاتی خود برابر تیم دریتا کوزوو قرار گرفت. این مسابقه در نهایت با نتیجه ۳ بر یک به سود سپاهان به پایان رسید.گل‌های این بازی را محمد ایرانپوریان (دو گل) و کی‌روش استنلی برای سپاهان به ثمر رساندند.سپاهان دو دیدار تدارکاتی دیگر نیز در ترکیه برگزار کرده بود که آنها را هم با پیروزی پشت سر گذاشت.تیم فوتبال سپاهان با پایان اردوی خود امروز به ایران برمی‌گردد تا تمرینات خود را برای حضور در نیم فصل دوم لیگ برتر ادامه بدهند.
تساوی استقلال و نساجی
در دیداری «دوستانه» و پر برخورد
مصاف تدارکاتی استقلال و نساجی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.تیم‌های استقلال و نساجی دیروزدر ورزشگاه کارگران تهران به مصاف یکدیگر رفتند.در این دیدار که خیلی پر برخورد و خشن پیگیری می‌شد، در نهایت بازی با تساوی یک بر یک به پایان رسید.تک گل استقلال در این دیدار در دقیقه ۱۸ توسط داریوش شجاعیان به ثمر رسید. در صحنه گل، محسن کریمی در عمق دفاع نساجی صاحب توپ شد و با یک سر توپ زیبا توانست مدافع نساجی را از پیش رو بردارد. او پس از عبور از مدافع نساجی به داریوش شجاعیان پاس داد تا او به راحتی دروازه خالی حریف را باز کند.تک گل تیم نساجی هم در دقیقه ۸۸ از روی نقطه پنالتی و توسط ولسیانی به ثمر رسید.این دیدار بیشتر در میانه میدان پیگیری شد و دو تیم تنها چند موقعیت نصفه و نیمه داشتند که مثمر ثمر نبود.محسن کریمی و مهدی قائدی دو بازیکن استقلال به دلیل مصدومیت، زمین بازی را ترک کردند که مصدومیت کریمی جزئی بود اما قائدی با چشمانی‌گریان زمین بازی را ترک کرد.بازی خشن بازیکنان نساجی در نیمه نخست باعث شد که شفر اعتراض زیادی به این موضوع داشته باشد و چندبار تقاضای قطع این دیدار را بکند.
مهاجم استقلال زیر تیغ جراحی رفت
آقاخان، مهاجم تیم فوتبال استقلال که در اردوی آبی‌پوشان در آنتالیای ترکیه دچار مصدومیت از ناحیه آشیل پا شده بود، صبح دیروز زیر تیغ جراحی رفت. این بازیکن ابتدای فصل نیز مصدوم شد و قرار بود در نیم‌فصل دوم به لیست استقلال اضافه شود، اما مصدومیت دوباره او را حداقل هشت ماه از میادین دور کرد.باشگاه استقلال ضمن آرزوی موفقیت برای مهاجم خود اعلام کرد که دکتر کاوه ستوده، پزشک استقلال در طول جراحی در کنار آقاخان خواهد بود.
توضیح داورزنی درخصوص حضور ساکت و عباباف در امارات
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان گفت: همه ما باید کمک کنیم که روز ۱۲ بهمن که همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر است کام مردم با موفقیت تیم ملی شیرین شود.محمدرضا داورزنی در پاسخ به موضوع پرداخت پاداش به تیم ملی فوتبال و مصاحبه انتقادی کارلوس کی‌روش که پس از آن رخ داد گفت: هیچ مشکلی وجود نداشت. امیدواریم فردا (امروز) بازی خوبی را از تیم ملی شاهد باشیم. همه ما باید کمک کنیم که روز 12 بهمن که همزمان با آغاز ایام الله دهه فجر است کام مردم با موفقیت تیم ملی شیرین شود.معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در پاسخ به این سؤال که اگر تیم ملی قهرمان شود ملی‌پوشان از خدمت سربازی معاف می‌شوند یا خیر اظهار داشت: این مسئله جزو مقررات ستاد کل نیروهای مسلح است. در حال حاضر قانونی برای معافیت اعضای تیم ملی فوتبال در صورت قهرمانی در جام ملت‌ها وجود ندارد و قانون نیز درخصوص این رویداد پیش‌بینی نکرده است.داورزنی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود وزارت ورزش مخالف تمدید قرارداد کارلوس کی‌روش است عنوان کرد: اساسا وزارت ورزش هیچ دخالتی در امور داخلی فدراسیون‌ها نمی‌کند و نقش نظارتی و حمایتی دارد. اینکه چه کسی مربی باشد یا نباشد مربوط به ما نیست. همچنین هر تصمیمی که فدراسیون در این باره بگیرد ما از آن حمایت می‌کنیم.وی درخصوص سفر محمدرضا ساکت و عباباف مدیرکل پیشین حراست وزارت ورزش با تیم ملی فوتبال به امارات گفت: فرد بازنشسته نمی‌تواند رئیس‌یا مسئول یکی از ارکان فدراسیون باشد. ساکت هم سرپرست تیم ملی است و حتی اگر نقش مشاور را داشته باشد باز هم منعی در سفر او وجود ندارد. او و عباباف زحمت زیادی کشیده‌اند و در حال حاضر نیز به عنوان مشاور فعالیت دارند و منعی در این باره نیست.