kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۲۵۷
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۸

حوادث کوتاه از کشور


    
    ضبط آرد قاچاق
رشت- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی شهرستان لاهیجان از کشف آرد قاچاق در این شهرستان خبر داد. سرهنگ رسول عزیزی، افزود: مامورین پلیس با انجام تحقیقات نامحسوس یک انبار دپوی آردهای قاچاق را در لاهیجان شناسایی کردند.وی اضافه کرد: در بازرسی از این مکان 19 تن و 200 کیلوگرم آرد قاچاق کشف شد.وی تصریح کرد: کارشناسان ارزش آردهای کشف شده را 250 میلیون ریال برآورد کرده‌اند، در این راستا یک متهم نیز دستگیر شد.
امحای کالای قاچاق
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی استان مازندران از امحاء و معدوم‌سازی بیش از پنج  میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال کالای قاچاق فاقد هرگونه ضوابط فنی، ایمنی و بهداشتی در این استان خبر داد.سرهنگ حسن مفخمی افزود: این کالاها شامل لوازم آرایشی و بهداشتی، کالای دخانی، انواع مواد غذایی و دارو‌های غیرمجاز بود که  به سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی تحویل داده شد.وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کالا‌های مکشوفه فاقد هرگونه ضوابط فنی، ایمنی، بهداشتی بود با حضور دستگاه‌های مختلف و پس از طی مراحل قانونی و اخذ مجوز قضایی امحاء و معدوم شد.
کشف تریاک
سرویس شهرستانها : فرمانده انتظامی استان خراسان جنوبی از کشف تریاک در بازرسی از مخفیگاه قاچاقچیان مواد مخدر در شهرستان نهبندان خبر داد. سرتیپ مجید شجاع اظهار داشت: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه قاچاقچیان مواد مخدر قصد دارند محموله موادافیونی را از استان‌های همجوار به شهرستان نهبندان و سپس به استان‌های مرکزی کشور منتقل کنند، موضوع توسط پلیس مبارزه با مواد مخدر استان پیگیری شد.وی بیان داشت: مأموران در بررسی‌های انجام شده، قاچاقچیان مواد مخدر را شناسایی و مخفیگاه آنان را در شهرستان نهبندان تحت نظر قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی عملیات دستگیری آنان آغاز شد.سردار شجاع افزود: در بازرسی از مخفیگاه سوداگران مرگ، 461 کیلوگرم تریاک کشف، دو متهم دستگیر و یک دستگاه پژو 405 کشف شد.
سارقان اشیای تاریخی در دام
زنجان- ایسنا: فرمانده انتظامی استان زنجان گفت: قاچاقچی عتیقه به همراه 130 قطعه اشیای تاریخی در دام پلیس شهرستان خدابنده افتاد.سرهنگ رحیم جهانبخش افزود: این تعداد اشیای عتیقه از یک دستگاه خودروی سواری سمند کشف شد.وی تصریح کرد: پلیس آگاهی خدابنده، در مسیر ارتباطی بیجار- خدابنده، خودروی سواری را متوقف و در بازرسی از آن، این تعداد اشیای تاریخی که شامل انواع سکه، وسایل زینتی، مهر، سرنیزه، نیزه و ظرف بود را کشف و ضبط کردند.وی اضافه کرد: بر اساس اعلام نظر کارشناسان میراث‌ فرهنگی، این اشیای عتیقه کشف و ضبط شده، مربوط به دوره مفرغ و عصر آهن با قدمت قریب به سه هزار سال پیش است.
کشف سلاح
تالش- خبرنگار کیهان: فرمانده نیروی انتظامی تالش از کشف سلاح غیرمجاز در این شهرستان خبر داد.سرهنگ حسین جمالدار گفت: پلیس دو متهم  را به جرم نگهداری سه قبضه سلاح شکاری غیر مجاز در شهرستان تالش دستگیر کردند.وی افزود: خریداری، حمل و نگهداری انواع سلاح گرم و سرد جنگی و شکاری و یا قطعات موثر و مهمات آنها مطابق قانون حبس تعزیری دارد.
روغن غیربهداشتی
اصفهان- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس امنیت عمومی استان اصفهان از تعطیلی کارگاه تولید روغن‌های غیربهداشتی با دستور مقام قضایی و دستگیری فرد متخلف در عملیات ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی این پلیس خبر داد. سرهنگ محمد حسن اسماعیلی  گفت: ماموران اداره نظارت بر اماکن پلیس امنیت عمومی استان اصفهان در پی کسب خبری مبنی بر اینکه فردی در زمینه تهیه و تولید روغن با استفاده از ضایعات مرغ و گوشت در کارگاهی واقع در یکی از مناطق شهر اصفهان فعالیت می‌کند موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.
سرهنگ اسماعیلی، اظهار داشت: با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد متهم به صورت غیرمجاز قسمتی از محل فروش مصالح ساختمانی را با بدترین شرایط بهداشتی جهت روغن‌گیری اختصاص داده است.وی اظهار داشت: در بازرسی بعمل آمده تعداد سه عدد بشکه فلزی ۲۲۰ لیتری حاوی روغن ضایعات مرغ و گوشت آماده عرضه به واحد‌های صنفی رستوران و فست فودی‌ها جهت سرخ کردن مواد غذایی و همچنین ۶۰۰ دبه روغن حلبی و پلاستیکی بزرگ و کوچک که تعدادی آغشته به روغن و تعدادی حاوی روغن ضایعات گوشت و مرغ بود کشف شد.
عسل تقلبی
تبریز- مهر: رئیس پلیس امنیت عمومی آذربایجان شرقی از کشف حدود ۱۰ تن عسل تقلبی در یکی از کارگاه‌های تولید عسل تبریز خبر داد.محمدحسن پاشا، گفت: پلیس امنیت عمومی و معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی تبریز پس از هماهنگی با مقام قضایی، کارگاه تولید عسل تقلبی را در شهر تبریز شناسایی کردند.
وی افزود: در بازرسی از کارگاه تولید عسل تقلبی، مقدار سه هزار و ۵۳ کیلوگرم عسل تقلبی بسته بندی شده، دو تن شکر و تعداد سه هزار و ۴۳۲ عدد بطری شیشه‌ای کشف شد.پاشا ادامه داد: در این بازرسی دو نفر دستگیر شدند که در بازجویی‌ها، به همکاری با کارگاه دیگر نیز اعتراف کردند.وی همچنین تاکید کرد: در بازرسی از کارگاه دیگر شش هزار و ۷۴۹ کیلوگرم عسل تقلبی بسته بندی شده و دو هزار و ۲۵۰ کیلوگرم گلوکز به عنوان پیش‌ساز عسل تقلبی کشف و ضبط شد.
واژگونی خودرو
ساری- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی میاندورود از واژگونی یک دستگاه خودروی مزدا در این شهرستان خبر داد.سرهنگ ذات‌الله رضوانی گفت: در این حادثه یک دستگاه خودروی سواری مزدا با دو سرنشین مرد که در حین تردد در این محور بوده به دلیل نامعلومی از مسیر خود منحرف و واژگون شد.وی، با اشاره به این که راننده و سرنشین خودروی مذکور در دم جان باختند، اظهار داشت: علت حادثه توسط کارشناسان پلیس راه استان در دست بررسی است.
دام فاقد مجوز
قزوین- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامي «بوئین زهرا» از توقيف یک دستگاه کاميون و کشف دام فاقد مجوز در این شهرستان خبر داد. سرهنگ حسین علیان‌نژادی گفت: ماموران کلانتری «سگزآباد» حین گشت‌زنی در «ميدان سيمرغ» و کنترل خودروهای عبوری به یک دستگاه کاميون مشکوک و خودرو را برای بررسی متوقف کردند.وی افزود: در بررسی از مدارک راننده  مشخص شد فاقد مجوز حمل دام بوده و در بازرسي های صورت گرفته از این کامیون ها 105 راس دام (گوسفند) فاقد مجوز حمل کشف شد.وی اضافه کرد: بر اساس اعلام کارشناسان، ارزش تقریبی دام‌های مکشوفه يك ميليارد و100 میلیون ريال برآورد شده است.
چوب قاچاق
ملایر- خبرگزاری صدا و سیما: فرمانده انتظامی ملایر از کشف چوب قاچاق در این شهرستان خبر داد.سرهنگ علی بخشی گفت: ماموران پلیس آگاهی در حین گشت‌زنی یک دستگاه کشنده حامل بار چوب را متوقف و ۱۲ تن چوب اکالیپتوس قاچاق و بدون مجوز منابع طبیعی را از این خودرو کشف کردند.وی ارزش تقریبی این محموله قاچاق را یک میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: راننده این کشنده هم به مرجع قضایی تحویل داده شد.
دستگیری جاعل اسکناس‌
سمنان- فارس: رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری توزیع‌کننده اسکناس‌ و تراول‌ چک‌های جعلی در این استان خبر داد. سرهنگ رضا بینقی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی، با انجام اقدامات فنی و تخصصی، یک جوان 30 ساله را که در امر توزیع اسکناس و تراول‌چک جعلی فعالیت داشت، شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی طی عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.
وی تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه این متهم، مبلغ دو میلیون و 700 هزار ریال تراول ‌چک و اسکناس جعلی کشف شده است.بینقی بیان کرد: متهم در اظهارات اولیه خود گفت که این تراول‌چک‌ها را از فردی در شهرستان کرمانشاه تهیه و بقیه آن را در مخفیگاه دیگر خود در شهرستان مهدی‌شهر پنهان کرده است.وی اضافه کرد: با هماهنگی مرجع قضایی در بازرسی از آن مخفیگاه، مقدار هشت میلیون ریال تراول‌ چک و اسکناس جعلی دیگر یعنی در مجموع به مبلغ 10 میلیون و 700 هزار ریال کشف و ضبط شد.