kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۳۲۴۱
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۷

هفدهمین دوره جام ملت های فوتبال آسیا


 
  2 بازیکن ایران مورد توجه ژاپنی‌ها
تمرین تیم ملی فوتبال ایران درحالی برگزار شد که رسانه‌های شرق آسیا استقبال خوبی از این تمرین کرده بودند.
تیم ملی فوتبال ایران که خود را برای حضور در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا و دیدار با ژاپن آماده می‌کند، عصر دیروز شنبه تمریناتش را در زمین کریکت ابوظبی پیگیری کرد.
درحالی که انتظار می‌رفت چند بازیکن تیم ملی در مورد شرایط این تیم و دیدار با ژاپن با رسانه‌ها گفتگو داشته باشند اما با تشخیص کادر فنی دیروز مصاحبه‌ای انجام نشد.
مهدی طارمی که محروم است با سردار ازمون و کریم انصاریفرد تمرین سرزنی کردند. البته این تمرین بیشتر جنبه تفریح و نشاط داشت که دستیار کی روش ابتدا اجازه نداد این تمرین ادامه پیدا کند اما بعد از لحظاتی کی روش هم به جمع ملی پوشان اضافه شد تا این تمرین نشاط آور برگزار شود.
رسانه‌های پرتعداد چینی و ژاپنی در محل تمرین تیم ملی ایران حضور داشتند که بیشترین توجه را به سردار آزمون و علیرضا بیرانوند داشتند. این رسانه‌ها خواستار مصاحبه با این بازیکن شدند. در ادامه با گذشت ١۵ دقیقه، با دستور کی‌روش خبرنگاران محل تمرین را ترک کردند.
عذر خواهی کاپیتان تیم ملی کره‌جنوبی از هواداران
کاپیتان تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی اعتراف کرد از شرایط آمادگی مطلوب دور بوده است.
هوینگ سون مین یک روز بعد از باخت ناباورانه تیمش مقابل قطر و حذف از جام ملت‌های آسیا، حرف‌های تازه‌ای برای گفتن بیان کرد.وی اظهار داشت:از هواداران پوزش می‌خواهم.آنها دوست داشتند موفقیت کره‌‌‌جنوبی را در مسابقات شاهد باشند.اما متاسفانه این اتفاق نیفتاد.هوینگ مین که بازی‌های درخشانی در تیم تاتنهام هاتسپر ارائه کرده، افزود:در مورد تیم اظهارنظر نمی‌کنم. بلکه از خود می‌گویم. اینکه در خلال مسابقات از شرایط آمادگی لازم دور بودم. به مرور هر چه از زمان مسابقات بیشتر گذشت،‌ازآمادگی من نیز کاسته شد و نتوانستم نیروی مفیدی برای تیم کشورم باشم.
فغانی و کمک‌هایش به ایران برمی‌گردند
تیم داوری فوتبال ایران طی روزهای آینده به ایران بازخواهد گشت. کمیته داوران کنفدراسیون فوتبال آسیا ظهر دیروز اسامی داوران دو دیدار از مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام ملت‌های آسیا را اعلام کرد که بر این اساس «کریستوفر جیمز بث» از استرالیا به عنوان داور بازی ایران و ژاپن و «سزار راموس» از مکزیک به عنوان داور دیدار قطر و امارات معرفی شدند. معرفی این داوران در حالی رخ داد که تیم داوری فوتبال ایران متشکل از علیرضا فغانی، رضا سخندان و محمدرضا منصوری همچنان در امارات حضور دارد. با توجه به این قانون که از تیم‌های حاضر در مرحله نیمه نهایی هیچ داوری نباید در این مرحله و فینال قضاوت داشته باشد، بدین ترتیب تیم داوری ایران طی روزهای آینده به ایران باز خواهد گشت. این در حالی است که داوران قطری، اماراتی و ژاپنی هم باید به خانه‌های‌شان بازگردند. فغانی در این دوره از رقابت‌ها تنها در دو بازی قضاوت کرد و دیگر فرصت این کار را نیافت.
اتحاد تماشاگران قطر و عمان علیه امارات
صعود تیم‌های ملی فوتبال قطر و امارات به مرحله نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا پیامدهای سیاسی جالب توجه و بی‌سابقه‌ای به همراه داشته است.
با توجه به معادلات سیاسی منطقه و منازعات جدی قطر با دو کشور امارات و عربستان از ابتدا تقابل این تیم‌ها در جام ملت‌های آسیا 2019 اهمیت سیاسی متفاوتی پیدا کرده بود به طوری که شکست عربستان برابر قطر که یکی از مهم‌ترین بازی‌های این دوره رقابت‌ها به شمار می‌رفت در رسانه‌های دو طرف بازتاب گسترده‌ای داشت.نکته جالب توجه حمایت عمانی‌ها از قطر در تقابل با دو کشور عربستان و امارات است که به سکوهای ورزشگاه‌ها نیز کشیده شد. هواداران تیم ملی عمان بعد از حذف تیم کشورشان با پرچم قطر به ورزشگاه‌ رفته و از این تیم حمایت کردند.قطر بعد از شکست عربستان که مهم‌ترین پیروزی این تیم در دوره فعلی مسابقات محسوب می‌شود حالا با صعود به نیمه نهایی برابر تیم میزبان و البته دومین کشور عربی مخالف خودش قرار می‌گیرد. مدت زیادی از آغاز تحریم‌های یک جانبه عربستان و امارات علیه قطر نگذشته که حالا در جام ملت‌های آسیا فرصتی برای یک تقابل حساس دیگر فراهم است. نیمه نهایی جذاب، حساس و در عین حال سیاسی جام ملت‌های آسیا این بار بین دو تیم عربی قطر و امارات برگزار می‌شود جایی که هواداران تیم ملی عمان هم از قطری‌ها حمایت می‌کنند و البته در سوی دیگر طرفداران تیم ملی عربستان نیز حامی امارات میزبان خواهند بود؛ مسابقه‌ای که سه‌شنبه هفته جاری برگزار می‌شود.