kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۷۷
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۸
آیت‌الله سبحانی:

مدیریت دانشگاه‌ها نیازمند اصلاح است

استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: وقتی که بعضی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که کم‌کاری شده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه ما باید کاری کنیم که خروجی دانشگاه‌ها متدین و انقلابی باشند.

آیت‌الله سبحانی در دیدار دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با ‌اشاره به وضعیت دانشگاه‌ها، بیان داشت: ابتدا باید به این سؤال پاسخ داده شود که آیا هرچه دانشگاه و دانشجوی دکترا بیشتر داشته باشیم به نفع کشور است یا خیر؟
این مرجع تقلید افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون دانشجو در حال تحصیل علوم انسانی هستند و باید به این موضوع توجه شود که آیا به این تعداد دانشجوی علوم انسانی نیاز داریم یا نه؟به گزارش رسا، استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: مدیریت دانشگاه‌ها به اصلاح نیاز دارد و باید به تعداد مورد نیاز دانشجو داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: بسیاری از خانواده‌ها در حال حاضر پس از ورود فرزندانشان به دانشگاه‌ها با دغدغه‌های متعددی در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی مواجه می‌شوند که انتظار می‌رود شورا به مسائل اخلاقی آنها و مواردی چون عفاف و حجاب در میان دانشجویان و دانشگاهیان توجه ویژه‌ای داشته باشد.آیت‌الله سبحانی ادامه داد: وقتی که بعضی فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را می‌بینیم، متوجه می‌شویم که کم‌کاری شده است، شورای عالی انقلاب فرهنگی و همه ما باید کاری کنیم که خروجی دانشگاه‌ها متدین و انقلابی باشند.
این مرجع تقلید گفت: گاهی اوقات مطالبی از دانشگاه‌ها شنیده می‌شود که با شرع مغایرت دارد و من می‌پرسم آیا شورای عالی انقلاب فرهنگی ‌اشراف کامل بر دانشگاه‌ها دارد تا مطالب خلاف شرع در دانشگاه‌ها نباشد؟استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خواستار نامگذاری روز ولادت «شیخ مفید» به عنوان «روز کلام اسلامی»شد.