kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۷۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۵

امسال 3 هزار حکم جایگزین حبس در گلستان صادر شد

 رئیس‌کل دادگستری گلستان گفت: قضات استان امسال برای 3 هزار مجرم، احکام جایگزین زندان صادر کردند که این رقم در مقایسه با پارسال 31 درصد بیشتر شد.
 هادی هاشمیان اظهار داشت: جلوگیری از برچسب مجرمیت به افراد و رویکرد اصلاح متهم از اهداف صدور آرای جایگزین حبس است.
وی بیان کرد: شهرداری‌ها، اداره منابع طبیعی و اداره کل زندان‌های استان از جمله ارگان‌هایی هستند که برای استفاده از ظرفیت احکام جایگرین در مورد محکومان خود اعلام آمادگی کرده‌اند.
رئیس‌ کل دادگستری گلستان افزود: نهالکاری، پاکیزگی محیط‌زیست و حاشیه جنگل‌ها،کمک به بهسازی مدارس، حرفه آموزی و خدمات عمومی رایگان در شهرداری‌ها از جمله موارد پیشنهادی هستند که قضات برای محکومان فاقد سابقه کیفری که جرایم غیرعمد و سبک مرتکب شده‌اند صادر می‌کنند.
هاشمیان ادامه داد: علاوه‌بر این آرا، مختومه شدن پرونده در مرحله دادسرا با هدف جلوگیری از برچسب زنی به افراد، آزادی مشروط و تعلیق مراقبتی از دیگر نهادهای پیش‌بینی شده در قانون است که قضات گلستانی امسال برای محکومان صادر کردند.
رئیس‌کل دادگستری گلستان ادامه داد: استفاده از مجازات‌ جایگزین حبس به معنای آسان گرفتن به مجرمان خطرناک نیست و در جرایم خشن و جرایمی که پای جان و ناموس مردم و امنیت جامعه در میان است نگاه قانونگذار و رویکرد قضات، سختگیرانه است.
گلستان از استان‌های پیشرو در صدور آرای جایگزین حبس است.