kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۲۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
چهل و ششمین مجمع عمومی و سالیانه با حضور وزیر ورزش برگزار گردید

تأیید اساسنامه اصلاحی کمیته ملی المپیک حق انتخاب دبیر به رئیس واگذار شد

مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک با حضور وزیر ورزش و جوانان و رئیس این کمیته صبح روز سه‌شنبه در آکادمی ملی المپیک برگزار و طی آن اساسنامه اصلاحی جدید تایید شد.



سرویس ورزشی-

چهل و ششمین مجمع عمومی و سالیانه کمیته ملی المپیک دیروز برگزار شد که مهمترین خروجی آن تصویب اساسنامه اصلاحی کمیته بود؛ با تصویب اصلاحات صورت گرفته از این پس انتخاب دبیر و خزانه‌دار با رئیس کمیته ملی المپیک خواهد بود.
سیدرضا صالحی امیری نخستین سخنران مجمع دیروز بود که به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک گزارشی از اتفاقات یکسال اخیر را به اعضای مجمع ارائه و از اعتمادی که آنها به وی داشته‌اند تشکر کرد. صالحی امیری همچنین بر تعامل این کمیته با وزارت ورزش و تلاش برای حفظ آرامش در ورزش و دوری از حاشیه‌ها تاکید کرد.
در ادامه شاهرخ شهنازی دبیر کل کمیته ملی المپیک گزارشی از مصوبات هیئت اجرایی و اقدامات واحدهای زیرمجموعه این کمیته و اقدامات انجام شده برای ساختار کمیته ملی المپیک و چارت آن ارائه داد. معرفی کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک و انتخاب‌های صورت گرفته برای آنها بخش دیگری از گزارش ارائه شده توسط شهنازی بود. پس از شهنازی، نصرالله سجادی و اصغر رحیمی که به ترتیب سرپرستی کاروان های اعزامی به بازی‌های آسیایی و المپیک جوانان را بر عهده داشتند، گزارشی از عملکرد کاروان‌های اعزامی به اندونزی و آرژانتین ارائه کردند.
تصویب اساسنامه پیشنهادی
در ادامه مجمع عمومی ملی المپیک سید عبدی افتخاری به نمایندگی از هیئت اجرایی گزارشی از اساسنامه پیشنهادی کمیته و تغییرات آن ارائه کرد. وی با یادآوری روند تغییرات اعمال شده در اساسنامه، بررسی‌های انجام شده بر روی آن در هیئت اجرایی و کمیسیون ویژه تشکیل شده، خاطرنشان کرد که نسخه‌ای از اساسنامه در اختیار اعضای محمع و ای‌اوسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه کمیته بین‌المللی المپیک نقطه نطراتی روی اساسنامه پیشنهادی داشت، به تغییرات کلی اعمال شده در اساسنامه پرداخت و موارد مورد نظر را با موارد مشابه در اساسنامه قبل مقایسه کرد. در این بخش انتخاب دبیرکل و خزانه‌دار با معرفی گزینه پیشنهادی رئیس و تایید توسط هیئت اجرایی که در ماده ١٥ اساسنامه پیشنهادی لحاظ شده است، مطرح شد.
عبدی افتخاری همچنین با اشاره به اضافه شدن بازرس قانونی به عنوان یکی از ارکان به اساسنامه از اعضای مجمع خواست تا با اعلام موافقت نسبت به تغییرات اعمال شده، همکاری لازم را نسبت به ادامه روند تصویب اساسنامه داشته باشند. اعضای مجمع نیز با ذکر صلوات موافقت خود را با اساسنامه اصلاحی و تغییرات آن اعلام کردند.
بدین ترتیب اساسنامه پیشنهادی کمیته ملی المپیک با تایید اعضای مجمع جهت تاییدیه نهایی در اختیار هیئت دولت و کمیته بین‌المللی المپیک قرار می‌گیرد.
گزارش حسابرسی خزانه‌دار کمیته ملی المپیک
طبق گزارش حسابرسی خزانه‌دار بودجه اصلی در ۹ ماه اول سال ۹۷، 543/200 میلیون ریال مصوب و تخصیص یافته 460/000 میلیون ریال بوده است. این در حالی است که در سال ۹۶ مبلغ 207/147 میلیون ریال بودجه مصوب و تخصیص یافته بوده است.
همچنین در ردیف متفرقه بودجه تخصیص بافته در سال ۹۶ مبلغ119/000 ریال بوده است در حالی که در پایان ۹ ماه اول سال ۹۷ این رقم به 70/000 میلیون ریال رسیده است.
در بخش تملک دارایی های سرمایه ای بودجه تخصیص یافته در سال ۹۶، ۱۴/۳۰۳ میلیون ریال بوده است که در ۹ ماه اول سال ۹۷ به 550/50 میلیون ریال رسیده است. جمع کل بودجه سال ۹۶، 440/251 میلیون ریال بوده است و در ۹ ماه اول سال ۹۷ نیز در مجموع 550/580 میلیون ریال بوده است. همچنین بودجه مصوب فدراسیونها در سال ۹۷ مبلغ ۲۳۷/۷۷۶ میلیون ریال و بودجه پرداختی ۲۲۰/۹۳۵ میلیون ریال بوده است. همچنین هزینه اعزام کاروان‌ها نیز مبلغ ۱۴۸/۲۵۸ میلیون ریال بوده است.
صالحی امیری: مذاکره‌ای برای انتخاب دبیر نداشتم
سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک بعد از پایان این مجمع در جمع خبرنگاران حاضر شد و در مورد ارزیابی از وضعیت فدراسیون‌های المپیک گفت: کارشناسان ما ظرفیت های فدراسیون‌های المپیکی را بررسی می کنند و ستاد عالی با ریاست وزیر ورزش و جوانان تشکیل می‌شود تا ببینیم چه اقداماتی برای کسب سهمیه المپیک لازم است. این چیزی که امروز به ورزشکاران ما در جام ملت‌های آسیا انگیزه می‌دهد دعای خیر مردم و پشتیبانی رسانه‌هاست.
وی در خصوص دبیر کل گفت: در فضای فعلی هدف‌گذاری ما راجع به اساسنامه بود و در شرایط فعلی شخصی تصمیم نگرفتیم و هرگاه ضرورتی احساس شود اقدام می کنیم. هیچ گونه تصمیم و مذاکره‌ای راحع به جایگزین دبیر کل نداشتیم.
صالحی امیری در مورد تغییرات ایجاد شده در اساسنامه گفت: ما از یک ماه قبل در جلسه روسای فدراسیون‌ها راجع به اساسنامه صحبت کردیم و مکتوب از روسای فدراسیون‌ها خواستیم تا نظرات خود را اعلام کنند. به جز یک مورد هیچ نظر دیگری اعلام نشد. اخیرا در سفری که در کرواسی بودم از نحوه انتخاب اعضای هیئت اجرایی پرسیدم که گفتند فقط رئیس انتخاب می‌شود و تنفیذ تیم کاری را خودش برعهده می‌گیرد.