kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۷۱۷
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۵

وضعیت نامشخص نمایندگان ایران برای بسکتبال باشگاهی غرب آسیا

ایران می‎تواند با دو نماینده در مسابقات بسکتبال باشگاه‎های غرب آسیا شرکت داشته باشد اما وضعیت تیم‎ها و حتی مدافع عنوان قهرمانی برای این رقابت‎ها مشخص نیست.

هر سال با برگزاری مسابقات باشگاهی بسکتبال در منطقه غرب آسیا، دو نماینده این منطقه برای حضور در مسابقات باشگاه‌های آسیا مشخص می‌شوند. سهمیه بسکتبال ایران برای دوره جدید این رقابت‌ها دو تیم است اما عدم فعالیت قهرمان و نایب قهرمان فصل گذشته لیگ برتر، ابهام در وضعیت نمایندگان ایران برای اعزام به این رقابت‌ها را موجب شده است. به طور معمول قهرمان و نایب قهرمان لیگ برتر نمایندگان اعزامی بسکتبال ایران به مسابقات باشگاهی غرب آسیا هستند این در حالی است که شهرداری تبریز و مهرام تهران که سال گذشته عنوان‌های اول و دوم لیگ برتر را از آن خود کردند در فصل جاری این رقابت‌ها حضور ندارند.
غیبت این دو تیم، فرصت را در اختیار دیگر تیم‌ها گذاشته تا از سهمیه ایران برای حضور در مسابقات باشگاه‌های غرب آسیا استفاده کنند. در این میان اولویت با تیم‌های پتروشیمی بندرامام و صنعت نفت آبادان است که سال گذشته به ترتیب جایگاه‌های سوم و چهارم لیگ برتر را از آن خود کردند.