kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۱۲۵
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۱

مسابقات انتخابی المپیک در پیش، هندبال ایران در خواب زمستانی

با وجودی که هندبال ایران زمان زیادی تا آغاز مسابقات انتخابی المپیک 2020 و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان ندارد اما در بلاتکلیفی به سر می‌برد؛ فدراسیون با سرپرست اداره می‌شود، تیم ملی مردان تعطیل است و سرمربی هم ندارد.

اوضاع فدراسیون هندبال ایران که چندی دیگر مسابقات انتخابی المپیک و انتخابی قهرمانی جهان را پیش رو دارد مساعد نیست و در بلاتکلیفی به سر می‌برد. علیرضا رحیمی رئیس ‌پیشین این فدراسیون 12 آبان ماه به دلیل قانون منع به کارگیری بازنشستگان از سمت خود استعفاء داد و اکنون این فدراسیون به سرپرستی رمضانعلی دولو اداره می‌شود.
هندبال ایران در زمان ریاست کوزه‌گری با سومی در آسیا توانست برای اولین بار جواز حضور در رقابت‌های جهانی را بدست آورد. این جهانی شدن نوید روزهای خوش هندبال را برای ورزشکاران و اهالی این رشته به ارمغان آورده بود، به طوری که همه به المپیکی شدن این رشته باور داشتند اما هندبال ایران با وجود لژیونرها و ستاره‌های زیادی که دارد بعد از سال 2015 دیگر رنگ مسابقات جهانی را ندید و در رسیدن به المپیک هم ناکام ماند. اکنون هم که تا مسابقات انتخابی المپیک 2020 و انتخابی جهان زمان زیادی نمانده اما تیم ملی هندبال مردان بلاتکلیف است و سرمربی هم ندارد.
تیم ملی هندبال مردان ایران حدود 9 ماه دیگر مسابقات مهمی همچون انتخابی المپیک 2020 توکیو (25 مهرماه) و انتخابی مسابقات قهرمانی جهان (آبان ماه) را پیش رو خواهد داشت اما همچنان در خواب زمستانی به سر می‌برد. تیم ملی بعد از بازی‌های آسیایی 2018 جاکارتا (شهریورماه 97) دیگر تشکیل نشده و کاستاراتوییچ که سرمربی‌گری تیم ملی هندبال را در این مسابقات به عهده داشت، آبان ماه 97 از ایران رفت تا تیم ملی هندبال مردان ایران بیش از پیش بلاتکلیف شود.
مهم‌ترین مشکلی که در این سال‌ها‌گریبانگیر این فدراسیون بوده تغییرات زیاد در راس مدیریتی آن است. دوره ریاست روسای فدراسیون‌ها 4 ساله است اما صندلی مدیریت فدراسیون هندبال در حدود 4 سال، هفت بار دستخوش تغییرات شده است. از اردیبهشت 93 که جلال کوزه‌گری رئیس‌این فدراسیون از سمت خود استعفا کرد، مدیران زیادی بر صندلی ریاست این فدراسیون تکیه زدند. جلال کوزه‌گری، خسرو نصیری، احمد گواری، سید ابوالحسن مهدوی، عباسعلی اکبری، علیرضا رحیمی و رمضانعلی دولو لیست تمام مدیرانی است که در این 4 سال بر این فدراسیون مدیریت کرده‌اند.