kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۱۰۳۰
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
سردار ‌اشتری:

مردم باور دارند که نیروی انتظامی در حال خدمت به آنها است

فرمانده نیروی انتظامی گفت: مردم باور دارند که فرزندانشان در نیروی انتظامی در حال خدمت به آنها هستند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار حسین‌اشتری در همایش عمومی فرماندهان، روسا و مدیران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ، با گرامیداشت نهم دی، اظهارداشت: روز 9 دی ماه، دشمنان با توطئه‌ها و نقشه‌های شوم خود به دنبال براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی بودند اما با هوشیاری مردم عزیز به اهداف پلید خود دست نیافتند.
اشتری یادآور شد: یکی از روزهای پرافتخار مردم، 9 دی ماه است که همه برای بیعت با رهبر معظم انقلاب پا به میدان گذاشتند که این را می‌توان در شعارها، نوشته‌ها و تصاویر آن روز که همه حاکی از ولایت پذیری مردم بود، مشاهده کرد.
وی با‌ اشاره به اینکه قبل از اینکه وزارت کشور نتایج آراء انتخابات را اعلام کند، سران فتنه با سر دادن شعارهایی به کشور خیانت کردند، تأکید کرد: باید آنان در دادگاه الهی و پیش مردم محاکمه شوند.
فرمانده ناجا ادامه داد: افتخار ناجا این است که حافظ جان، مال و ناموس مردم است، نیروی انتظامی در کنار مردم فهیم ایستاده است و مردم هم باور دارند که فرزندانشان در این نیرو در حال خدمت به آنها هستند.
سردار اشتری افزود: طی نظرسنجی‌هایی که سال گذشته توسط چهار موسسه معتبر انجام شد، نیروی انتظامی جزء چهار گروه نخست به دلیل اعتماد مردم به ناجا قرار دارد؛ امسال نیز در بین 32 دستگاه در رتبه دومین دستگاه از نظر اعتماد مردمی قرار گرفته است.
افزایش احساس امنیت در شهر تهران
فرمانده انتظامی تهران بزرگ هم در همایش فرماندهان، روسا و مدیران پلیس پایتخت، ضمن ارایه گزارش عملکرد از بخش‌های مختلف این یگان، گفت: در مدت 9 ماه گذشته احساس امنیت در شهر تهران ارتقا یافته و میزان حجم رضایت شهروندان از عملکرد پلیس افزایش یافته است.
سردار حسین رحیمی افزود: تلاش کردیم در کنار اقدامات انتظامی، اقدامات اجتماعی و فرهنگی نیز صورت گیرد که این امر به مدد تلاش بخش‌های اجتماعی مستقر در کلانتری‌ها و پایگاه‌های اجتماعی در بخش‌های انتظامی، صورت گرفته است.
رحیمی با ‌اشاره به تلاش‌های دشمنان در 9 ماه اخیر، اظهارداشت: دشمن در صدد ضربه به کشور، خصوصا پایتخت است اما کارکنان فرماندهی انتظامی تهران بزرگ به صورت شبانه‌روزی تلاش کرده‌اند تمام تحرکات دشمن را با انجام اقدامات پیش دستانه و‌اشراف اطلاعاتی ناکام بگذارند.
وی به انهدام جرائم سازمان یافته و باندها پرداخت و گفت: طی 9 ماه اخیر، یک هزار و 406 باند جرایم سازمان یافته شناسایی و منهدم شدند که نسبت به سال گذشته رشد 12 درصدی داشته است، همچنین طی این مدت، 658 مرحله طرح ارتقاء آرامش محلات در قالب 65 موضوع و در 375 محله تهران به مرحله اجرا درآمد که محصول آن این بود که جرایم خشن در تهران رخ ندهد یا قبل از اینکه اقدامی صورت بگیرد، شناسایی شود.
رئیس ‌پلیس پایتخت با‌ اشاره به ‌اشراف اطلاعاتی پلیس آگاهی طی یک ماه گذشته بیان کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس، دو باند سرقت مسلحانه قبل از اقدام سرقت بانک و طلا فروشی شناسایی و متلاشی شدند.
سردار رحیمی با بیان اینکه طی 9 ماه گذشته بیش از 9 میلیون و 400 هزار تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 گرفته شده که از این میان چهار میلیون و 500 هزار تماس عملیاتی شده است، خاطرنشان کرد: طی این مدت 140 هزار تماس لحظه‌ای درخصوص جرایم مهم از مردم اخد شد، همچنین در بخش رضایت مردمی بالغ بر 90 درصد از عملکرد پلیس رضایت داشتند.
به گفته وی، در بحث جرایم جنایی با تلاش کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ بالغ بر 93 درصد جرایم کشف شد که نسبت به مدت مشابه 88 درصد افزایش داشته است.
ارائه گزارش پلیس از حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد به مقام قضائی
فرمانده انتظامی تهران بزرگ همچنین در حاشیه این همایش در جمع خبرنگاران با اعلام تشکیل کارگروه کارشناسی پلیس درباره حادثه اتوبوس دانشگاه آزاد علوم تحقیقات، گفت: درباره این حادثه آخرین نظر را به مقام قضایی روز یکشنبه اعلام کردیم، در حقیقت سهم دانشگاه، جاده، مسیر و پیمانکاران مشخص و تحویل مراجع قضایی داده شد و کار کارشناسی پلیس در این زمینه تمام شد.
به گزارش ایسنا رحیمی افزود: عمدی در این قضیه نبوده و عمدی بودن منتفی است و بیشتر بی‌توجهی و سهل انگاری در این موضوع دخیل بوده است که مقام قضایی نتیجه نهایی را اعلام خواهند کرد.
وی ادامه داد: در رابطه با بحث ایمنی باید پلیس نظر دهد یعنی پیشنهاد اینکه چه اقداماتی باید انجام شود تا مسیر رفت و آمد امن شود برعهده ماست اما اقدامات را بایستی دستگاه‌های مربوطه مانند راهسازی و شهرداری انجام دهند.
رئیس‌پلیس تهران در پاسخ به این سؤال که آیا پلیس به موضوع ایمنی دانشگاه علوم تحقیقات ورود داشته است یا خیر گفت: حتما بایستی بنا به درخواست وزارت علوم، دانشگاه آزاد ومراجع ذی ربط، این درخواست از پلیس انجام شود که تاکنون هیچ درخواستی از پلیس در این زمینه نشده است و ما هم برابر قانون به این موضوع ورود نکردیم.
رحیمی درباره موضوع نداشتن معاینه فنی اتوبوس مذکور نیز اظهارداشت: پلیس هر خودرویی که فاقد معاینه فنی باشد را طبق روال در داخل شهر اعمال قانون می‌کند اما در داخل دانشگاه این امکان برای ما وجود ندارد.