kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۹۱۵
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۰

تخصیص 58 میلیارد تومان اعتبار برای سیل‌زدگان غرب مازندران

ساری- خبرنگار کیهان:
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت:  58 میلیارد تومان اعتبار در مناطق سیل زده غرب مازندران برای کارهای عمرانی، ساماندهی رودخانه‌ها و تثبیت روستاها و کمک بلاعوض مسکن، ساخت، تعمیرات و معیشت مردم سیل‌زده غرب  مازندران هزینه می‌شود.
علیرضا تابش افزود: برای تملک زمین و جابجایی منازل مسکونی  در مسیر سیل، اعتباراتی در نظر گرفته شده و برای جا به جایی خانه‌های تخریب شده سیل اخیر هم که در حاشیه رودخانه‌ها واقع بودند، مبلغ 10 میلیون تومان تسهیلات اضافی پرداخت می‌شود.
وی تصریح کرد: براساس تصمیمی که در سطح ملی و استانی برای سیل‌زدگان گرفته و اجرا شده، پرداخت تسهیلات 11 میلیون تومانی برای خانه‌های آسیب دیده شهری و 10 میلیون تومانی به خانه‌های مسکن روستایی در نظر گرفته شد ولی اکنون صاحبان خانه‌هایی که در مسیر رودخانه‌ها بودند و تخریب شدند اگر زمین خود را جا به جا کنند 10 میلیون تومان تسهیلات بیشتر دریافت می‌کنند.
رئیس بنیاد مسکن با ابراز رضایت از روند بازسازی مناطق سیل‌زده تنکابن، گفت: برای مناطق سیل‌زده تنکابن 35 میلیارد تومان اعتبار عمرانی در نظر گرفته شده که تاکنون 20 میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.
وی یادآور شد: این اعتبارات برای ساماندهی روستاهای سیل‌زده و رودخانه‌های همجوار این روستاها هزینه خواهد شد.
تابش از پرداخت 23 میلیارد تومان کمک بلاعوض برای ساخت و تعمیر مسکن مناطق سیل‌زده تنکابن خبر داد و گفت: تسهیلات بانکی مردم خسارت دیده به زودی  پس از ابلاغ به بانک‌های شهرستانی به مردم پرداخت می‌شود.
خسارت‌ سیل مهرماه برای مازندران  بیش از 700 میلیارد تومان برآورد شد که از جمله آن تخریب بیش از 12 دهنه پل و آسیب رساندن به بیشتر از 2 هزار و 500 واحد مسکونی، 10‌ها واحد تجاری  و صنعتی و همچنین زمین‌های کشاورزی، زیرساخت‌های اولیه مانند راه و دیگر تاسیسات بوده است.