kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۶۲۰
تاریخ انتشار : ۰۵ دی ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
رئیس‌کمیسیون تخصصی طلا و جواهر:

افزایش قیمت سکه ادامه‌دار نخواهد بود

رئیس ‌کمیسیون تخصصی طلا و جواهر با اعلام اینکه اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز ادامه خواهد داشت، گفت: فکر نمی‌کنم افزایش قیمت طلا و سکه ادامه دار باشد.

محمد کشتی آرای در گفت وگو با خبرگزاری تسنیم درخصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: قیمت اونس جهانی با کاهش قیمت نفت و کاهش ارزش سهام به بالاترین سطح در 15 ماه اخیر رسیده است؛ در بازار داخلی نیز با افزایش قیمت جهانی و همچنین افزایش قیمت ارز، قیمت‌ها به بالاترین سطح خود در چند روز اخیر رسیده است.
وی با بیان اینکه قیمت طلا و سکه در چند روز اخیر 11 درصد افزایش یافته است،‌ تصریح کرد: در بازار خرید و فروش هم انجام می‌شود ولی معمولاً‌ وقتی قیمت‌ها صعودی می‌شود، خریداران جدید وارد بازار می‌شوند این خریداران از ترس افزایش بیشتر برای خرید طلا و سکه مراجعه می‌کنند.
کشتی آرای در پاسخ به این سؤال که آیا قیمت‌ها بازهم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت؟ گفت: فکر نمی‌کنم این افزایش ادامه دار باشد؛ البته پیش‌بینی می‌شد که در روزهای پایانی سال میلادی نوساناتی داشته باشیم ولی در چند روز آینده قیمت جهانی طلا به یک ثبات می‌رسد و در بازار داخلی نیز اقدامات بانک مرکزی در کنترل قیمت ارز ادامه خواهد داشت و قیمت‌ها به ثبات می‌رسد.
گفتنی است، طی دو روز گذشته قیمت طلا وارد یک روند صعودی شد و قیمت هر سکه بهار آزادی از سه میلیون و 400 هزار تومان به رقم سه میلیون و 930 هزار تومان در روز گذشته افزایش یافت. البته افزایش قیمت دلار نیز در این گرانی سکه بی‌اثر نبود، چراکه قیمت دلار هم طی دو روز گذشته از 10 هزار تومان تا 11 هزار و 800 تومان افزایش پیدا کرد.
در حال حاضر با توجه به اینکه در آستانه سال جدید میلادی قرار داریم احتمال افزایش تقاضای دلار وجود دارد ولی پس از چند روز طبق نظر کارشناسانی مانند کشتی آرای، ثبات بازار مجددا احیا خواهد
 شد.
بازاری‌ها می‌گویند روز گذشته بازهم جو روانی موجب افزایش قیمت‌ها شد ولی تجربه نشان داده که افزایش قیمت روانی کوتاه مدت خواهد بود؛ یکی از این بازاری‌ها به سیاست‌های بانک مرکزی‌اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه چند هفته اخیر باید منتظر برنامه جدید بانک مرکزی باشیم؛ بعید است که دوباره بانک مرکزی اجازه مانور قیمتی به دلال‌ها را بدهد.
یکی دیگر از افرادی که سال هاست در بازار ارز فعالیت می‌کند درباره خبرهای کانال‌های تلگرامی مبنی براینکه جمعیت زیادی در بازار برای خرید حضور دارند، گفت:  این افرادی که مدام می‌گویند مردم همه خریدار هستند، کاسب هستند و دوست دارند دلار گران شود، اصلا روی این قیمت‌ها حساب باز نکنید. به عنوان مثال، صبح که هیچ خبری نبود، یکی از همین کانال‌ها می‌گفت قیمت دلار 12 هزار و 400 تومان است درحالی که ما خودمان در بازار بودیم و می‌دانستیم این قیمت‌ها خیالی
 است.