kayhan.ir

کد خبر: ۱۵۰۳۲۴
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۹۷ - ۲۱:۲۴
استاندار اردبیل خبر داد

موافقت وزیر نفت با اعمال تخفیف 30 درصدی در تأمین گاز پتروشیمی نمین

استاندار اردبیل گفت: با رایزنی‌هایی که در دیدار با وزیر نفت انجام دادیم، مجوز اعمال تخفیف 30 درصدی در محاسبه بهای گاز مورد نیاز پتروشیمی نمین اخذ شد.

اکبر بهنام جو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از آنجایی که تولیدات این مجتمع در چرخه مصرفی استان اردبیل مورد استفاده قرار خواهند گرفت، تلاش می‌شود در اوایل سال آینده به بهره‌برداری برسد. وی ادامه داد: در این نشست، گزارشی از آخرین وضعیت و مسائل مرتبط با حوزه نفت و گاز استان نیز به وزیر نفت ارایه گردید.
استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنانش، به دیدار اخیر خود با مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران هم ‌اشاره و تصریح کرد: در این ملاقات، برای اجرایی شدن خط انتقال گاز از اردبیل به بخش‌های صنعتی شهرستان نمین توافقات خوبی انجام شد.
بهنام جو افزود: به‌موجب این توافقات، مقرر گردید هزینه‌های تملک، تامین مصالح اعم از لوله و ایستگاه‌های این مسیر حدود 16 کیلومتری را وزارت نفت و مابقی هزینه‌ها را کارخانه‌هایی که در مسیر انتقال قرار دارند و گاز مورد نیاز خود را از طریق این خط انتقال تامین خواهند کرد تقبل نمایند تا این پروژه با هزینه حدود ۲۵ میلیارد تومان، ظرف یک ماه آینده، گاز مورد نیاز این مراکز را در دسترس آنها قرار دهد.