kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۶۵۲۹
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸

دور زدن قانون به سبک مدیران فدراسیون جودو!

محمد درخشان، رئیس‌ سابق فدراسیون جودو که به علت بازنشستگی روز شنبه مجبور به کناره‌گیری از سمت خود شد، در اقدامی عجیب به عنوان نایب ‌رئیس ‌این فدراسیون انتخاب گردید!

محمد درخشان، رئیس ‌فدراسیون جودو یکی از افرادی بود که با ابلاغ قانون منع ادامه فعالیت افراد بازنشسته در دستگاه‌های اجرایی روز شنبه ۱۲ آبان ماه در جریان برگزاری مجمع فدراسیون جودو مجبور به استعفا از سمت ریاست فدراسیون جودو شد و محمدرضا عمادی، عضو هیئت‌رئیسه این فدراسیون به عنوان سرپرست فدراسیون جودو انتخاب گردید. با گذشت تنها ۴ روز از انتصاب این فرد که رابطه نزدیکی با درخشان دارد، وی روز چهارشنبه 16 آبان محمد درخشان بازنشسته مستعفی از ریاست فدراسیون را به عنوان سرپرست نایب‌رئیسی فدراسیون جودو انتخاب کرده است. این اتفاق در حالی رخ داد که داورزنی در روز مجمع و پس از استعفای درخشان اظهار کرد: «سعی می‌شود از تجارب رئیسان بازنشسته فدراسیون‌ها تحت عناوینی همچون رئیس‌افتخاری استفاده شود.» او در صحبت‌های خود هیچ‌اشاره‌ای مبنی بر استفاده از درخشان در سمتی رسمی همچون نایب‌رئیسی فدراسیون جودو نکرد.
در جایی که مهم‌ترین وظیفه عمادی سرپرست فدراسیون جودو آماده کردن شرایط برای ثبت‌نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون جودو و برگزاری انتخابات این فدراسیون در فضایی به‌دور از هرگونه شائبه‌ای است، انتصاب درخشان به عنوان نایب‌‌رئیس ‌فدراسیون به نوعی یادآور دور زدن قانون به سبک مدیران فدراسیون جودو است.
ضروری است مسئولان وزارت ورزش با بررسی همه جوانب نسبت به تایید این انتخاب اقدام کنند و با توجه به تاکید قانون منع ادامه فعالیت بازنشستگان، از ورود افرد بازنشسته به پست‌های کلیدی فدراسیون‌ها به‌اشکال مختلف جلوگیری کنند.