kayhan.ir

کد خبر: ۱۴۵۲۱
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۵

حوادث کوتاه از کشور

   
زلزله در کیش
بندرعباس- فارس: زلزله‌ای به بزرگی 4/1 ریشتر شب یکشنبه جزیره کیش از توابع هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه ساعت 21 و 26 دقیقه شنبه به وقوع پیوست. طی روزهای گذشته نیز زلزله‌ای به بزرگی 4/7 ریشتر این جزیره مرجانی را لرزانده بود. هنوز گزارشی از تلفات و خسارات احتمالی این حادثه دریافت نشده است.

انحراف به چپ مرگبار پژو

قم- خبرنگار کیهان: رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان قم از یک فقره تصادف منجر به فوت در کیلومتر 17 جاده قدیم «قم- کاشان» خبر داد.
سرهنگ «اردشیر جمشیدی راد» افزود: یک دستگاه سواری پژو پارس در کیلومتر 17 جاده قدیم «قم- کاشان» با یک دستگاه کامیون خاور برخورد کرد که در این حادثه یک نفر از سرنشینان خودروی سواری پژو در دم جان باخت.
وی افزود: راننده سواری پژو پارس به همراه یکی دیگر از سرنشینان خودرو مذکور نیز به شدت مجروح و توسط اورژانس برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.
جمشیدی‌راد علت تصادف را بی‌احتیاطی راننده سواری پژو و انحراف به چپ وی اعلام کرد.

مرگ شکارچی

بجنورد- ایسنا: مدیر روابط عمومی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: بر اثر شلیک گلوله از سوی محیط‌بانان، شکارچی بجنوردی در پارک ملی تندوره در درگز جان باخت.
پهلوان افزود: این شکارچی به هویت (ج-گریوانی) که اقدام به شکار در این منطقه کرده بود، مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه شکم زخمی شد که به بیمارستان مشهد انتقال یافت و در آنجا جان باخت.
وی، سن این شکارچی را حدود 50 سال اعلام کرد.

آتش‌سوزی در کجور

بوشهر- فارس: مسئول جمعیت هلال‌احمر کجور گفت: آتش‌سوزی در کجور یک مجروح بر جای گذاشت.
امیرحسین عسگرزاده با اشاره به آتش‌سوزی عصر روز شنبه در منطقه کجور اظهار داشت: پیرزن 65 ساله‌ای اهل روستای کوهپر در این حادثه از ناحیه سر دچار شکستگی شد.
وی با اشاره به حضور به موقع نیروهای امداد و نجات هلال‌احمر کجور تصریح کرد: تنها مصدوم این حادثه به صورت سرپایی مداوا شد.

تصادف مرگبار موتورسیکلت

یزد- خبرنگار کیهان: فرمانده انتظامی میبد گفت: در تصادف بین یک دستگاه پیکان وانت و موتورسیکلت در این شهرستان، ترک‌نشین 6 ساله موتورسیکلت جان خود را از دست داد.
سرهنگ «حسین محمدی» افزود: با اعلام خبر فوق ماموران پلیس راهور بلافاصله در محل حاضر شدند.
وی ادامه داد: در این تصادف به علت شدت جراحات وارده یکی از ترک‌نشینان موتورسیکلت به نام نازنین، 6 ساله درگذشت.
فرمانده انتظامی شهرستان میبد؛ علت این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از سوی راننده خودرو وانت اعلام کرد.

درگیری زن با گراز وحشی

بادرود- خبرنگار کیهان: عصر روز شنبه در پی حمله یک قلاده گراز وحشی به مزرعه‌ای در روستای ولوجرد از توابع نطنز زن 62 ساله‌ای به نام بتول.م با این حیوان درگیر و از ناحیه پا به شدت مجروح شد.
اکیپ نیروهای مستقر در پایگاه اورژانس بین جاده‌ای سرآسیاب بادرود بلافاصله به محل موردنظر مراجعه و پس از اقدامات اولیه درمانی، فرد آسیب‌دیده را با آمبولانس به بیمارستان خاتم‌الانبیاء نطنز منتقل کردند.

خسارات سیل در مهدیشهر

سمنان- خبرگزاری مهر: رئیس اداره راه و ترابری شهرستان مهدیشهر خسارات سیل در منطقه پشتکوه و خطیرکوه شهرستان مهدیشهر را دو میلیارد و 500 میلیون ریال ذکر کرد.
رحمت‌الله امیدی با بیان اینکه در پی بارش شدید باران و تگرگ که از ساعات نیمروز شنبه در منطقه پشتکوه و خطیرکوه در بخش شهمیرزاد آغاز و تا ساعت 18 ادامه داشت افزود: وقوع سیل، سبب حمل رسوبات در سطح راه‌های روستایی، تخریب قسمت‌هایی از جسم و شانه راه، آسیب‌دیدگی و انسداد تعدادی از پل‌ها به ویژه در قسمت ملا ده، شلی و هیکو شده است.
وی افزود: سیل در مسیری به طول 12 کیلومتر جاری بود و به 21 پل و ابنیه فنی خسارت زد.

جریمه 6 میلیاردی کارخانه

بوشهر- فارس: مدیرکل تعزیرات حکومتی بوشهر از جریمه
6 میلیارد و 205 میلیون ریالی یکی از کارخانه‌های سیمان در این استان خبر داد.
محمود احمدی گفت: این کارخانه به جرم عرضه مقدار 9 هزار و 698 تن سیمان فله و پاکتی به قیمت بالاتر از نرخ مصوب به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

برخورد وانت با گله گوسفندان

قزوین- فارس: سرپرست معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی قزوین از برخورد یک دستگاه وانت نیسان با گله گوسفندان در شهرستان تاکستان خبر داد. رضا رضایی صبح دیروز افزود: ماموران انتظامی شهرستان تاکستان از حادثه برخورد یک دستگاه وانت نیسان در ابتدای جاده خاکی این شهرستان مطلع و بلافاصله در محل وقوع حاضر شدند.
وی ادامه داد: در بررسی ماموران مشخص شد  یک دستگاه وانت نیسان به رانندگی فردی 28 ساله با گله گوسفندان که در حال عبور از عرض  جاده بوده برخورد کرده است.
این مسئول اعلام کرد: در این حادثه، 14 راس گوسفند تلف و 12 راس نیز مجروح شدند و پلیس در حال بررسی علت وقوع این حادثه است.